استاندار کرمانشاه تشریح کرد؛

دستاوردهای سفر استاندار کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه، دستاوردهای سفر خود به اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای سفر استاندار کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق

محمدطیب صحرایی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه روابط میان همسایگان همواره در تمام نقاط جهان، یک عرف و یک ضرورت بوده است، گفت: در هفته گذشته سفری به اقلیم عراق با موضوع کلی مباحث اقتصادی، تجاری و ترانزیتی انجام شد که دستاوردهای بسیاری برای 2 ملت به دنبال داشت و این ارتباطات منجر به بهره‌گیری هر 2 طرف از مزایای یکدیگر خواهد شد که موجب پیشرفت طرفین می‌شود و در همین راستا ایران هم همواره به دنبال تقویت روابط خود با همسایگان بوده است.

صحرایی ضمن اشاره به اشتراکات مذهبی، سیاسی، قومی، زبانی، اجتماعی و... کرمانشاه با مردمان این اقلیم تصریح کرد: نقطه اوج و قله ارتباط ایران و عراق، عتبات عالیات در عراق و پدیده بزرگ اربعین است که البته این در کنار سایر ظرفیت‌های موجود است به‌طوری که در 2 ماه ابتدای امسال، ترانزیت کالا از مرز خسروی 33 درصد افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: در این سفر 8 دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق، نخست‌وزیر اقلیم، وزیر امور داخلی اقلیم، رئیس گمرکات اقلیم، استانداران اربیل، سلیمانیه و حلبچه و رئیس اداره مستقل گرمیان انجام شد و همچنین 4 نشست در استان سلیمانیه، اداره مستقل گرمیان، رئیس گمرکات کردستان عراق و نشست استانداران هم‌مرز با اقلیم برگزار شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به صنایع مختلفی که در استان وجود دارد و آغاز به کار منطقه آزاد قصرشیرین و امکان سرمایه‌گذاری بسیار خوب به‌صورت مستقل و مشترک، پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد و شهرک‌های صنعتی مشترک ارائه شد که نیازمند پیگیری است.

صحرایی از تلاش هر 2 طرف برای ثبت جهانی «اسب کُرد» خبر داد و گفت: این نژاد اصیل باید در اقلیم کردستان، ثبت اولیه شود تا بتوانیم برای ثبت جهانی آن اقدام کنیم و ثبت جهانی اسب کُرد، یک اقدام فانتزی نیست بلکه صنعت پولسازی است که می‌تواند ۳۰ نوع شغل در استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در مجموع گفت‌وگوهای خوبی در این سفر صورت گرفت و ملاقات‌ها نشان از استقبال مسئولان اقلیم از همکاری با ایران و استان داشت و امیدواریم در آینده شاهد نتایج و آثار اجرایی این سفر برای استان کرمانشاه باشیم.

خبرنگار : پارمیدا پاکراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار