مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

ثبت‌نام ۹۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس کردستان

سنندج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت تاکنون ۹۳ درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۹۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس کردستان

هاشم ناظمی‌جلال، صبح امروزز در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیشترین و مهم‌ترین کار آموزش و پرورش در تابستان انجام می‌شود؛ زیرا این دوره پس از پایان سال تحصیلی و در راستای اعلام نتایج امتحانات است.

وی افزود: با توجه به شعار «تربیت توقف ندارد» در ایام تابستان همچنان مشغول برگزاری کلاس‌های تابستانی هستیم. مهم‌ترین مساله در این راستا پروژه مهر است که از خرداد آغاز می‌شود و هر ساله، آیین‌نامه‌ای به استان‌ها ارسال می‌شود. امسال این پروژه شامل 9 کمیته است که منجر به بازگشایی بهتر مدارس خواهد شد.

ناظمی‌جلال از تحصیل بیش از ۳۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در ۱٥ هزار کلاس درس دولتی و غیردولتی، ۳ هزار و ۲۰۰ آموزشگاە و ۲۳ هزار پرسنل شاغل در سال تحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام میان‌پایه به‌صورت خودکار توسط مدیران انجام می‌شود و اولیا فقط برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی مانند اول، هفتم و دهم مراجعه می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: تاکنون 99 درصد ثبت‌نام ابتدایی، 97 درصد متوسطه اول و 81 درصد متوسطه دوم انجام شده است.

وی با بیان اینکه شعار پروژه مهر امسال «برای ایران، برای مدرسه» است، گفت: هدف ما این است که در روز اول مهر، هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد و هیچ معلمی بدون ابلاغ نباشد.

ناظمی‌جلال به موضوع سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: برای اولین بار، متولی اصلی سرویس مدارس به شورای ترافیک و شهرداری‌ها واگذار شده و آموزش و پرورش، نقش نظارتی دارد. سامانه «سپند» برای ثبت‌نام سرویس مدارس طراحی شده و کسانی که نیاز به سرویس دارند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به مناسبت‌های مرتبط با بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: دوشنبه 26 مهر، روز غنچه‌ها (پیش‌دبستانی)، سه‌شنبه 27 مهر روز شکوفه‌ها (پایه اول ابتدایی)، چهارشنبه 28 مهر روز جوانه‌ها (پایه هفتم) و یکشنبه یکم مهر زنگ مهر و ایثار خواهد بود. همچنین تلاش وزارت آموزش و پرورش بر این است که تامین نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد.

خبرنگار : سنا باتمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار