وزیر کشور:

صبح طلوع بیداری و تمدن اسلامی نزدیک است

شکوه حضور کردستانی‌ها در مراسم شهدای خدمت بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌ها است

سنندج (پانا) - وزیر کشور با اشاره به اینکه شهید رئیسی در مقابل مردم متواضعانه بود و در برابر مستکبران با عظمت صحبت کرد و صحبت‌های خود را در مجامع بین‌المللی دیدید که جانانه از فلسطین و غزه دفاع کرد، گفت ظالمان باید بدانند عمر آن‌ها رو به پایان و صبح طلوع بیداری انسان‌ها و طلوع تمدن اسلامی نزدیک است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
صبح طلوع بیداری و تمدن اسلامی نزدیک است

به گزارش روابط‌ عمومی استانداری کردستان؛ احمد وحیدی در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که با حضور استاندار کردستان و جمع کثیری از آحاد مردم در پیاده‌راه فردوسی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه زیستن، شدن و رفتن در آیه شریفه «عهدی با خدا بسته شد، در این راه باید صادقانه ایستاد و ادامه‌دهنده وعده صادق بود» نهفته است.

وی با بیان اینکه امروز ایران عزیز، کردستان سرافزار و سنندج قهرمان در مصیبت و عزای جمعی از شهدا و در راس آن‌ها رئیس‌جمهور شهید هستند، گفت: این شهیدان از زبدگان خلق بودند که بر عهد خود ثابت‌قدم ماندند و نتیجه این پایداری را در شکوه حضور مردم در مراسم گرامیداشت یاد آن عزیزان سفرکرده به نظاره نشستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم بدرقه شهیدان خدمت، نشان داد که این شهدا از جانب مردم، مهر تایید وفای به عهد را خوردند و از جانب خداوند به بهترین وجه ممکن پذیرفته شدند.

وحیدی با بیان اینکه شهدا رفتند اما نام و خاطرشان ماندگار است و نقطه جدیدی در تحولات این نظام رقم زدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاقات زیادی را شاهد بوده‌ایم که می‌توانست در تحقق تاریخ این مرز و بوم نقش‌آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز برگ جدیدی از تاریخ این کشور ورق خورده است، گفت: شهدا با رفتن خود آنچنان فضا را ساختند که میلیون‌ها انسان نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان، خود را در مقابل بازبینی درونی، اجتماعی و سیاسی دیدند و یک نوبت دیگر بیداری برای همگان اتفاق افتاد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با این اتفاق، بار دیگر همه حمکرانی اسلامی را از رفتار، کنش و نگاه شهید آیت‌الله رئیسی دیدند، افزود: امروز همه مردم تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را در وجود این شهید والامقام را دیدند و ترجمان واقعی اخلاق اسلامی را در اخلاق شهید رئیسی و همراهان ایشان به نظاره نشستند که این نگاه باعث شد تا همه مردم یکپارچه این حرکت را ارج نهند.

وحیدی با بیان اینکه چطور می‌شود که در طول 3 سال اینگونه قلب را به تصرف درآورد، خاطرنشان کرد: امروز در کردستان عزیز حضور داریم، استانی که جای‌جای آن مملو از رنگ و بوی و خاطرات شهید رئیسی است.

وی تصریح کرد: مردم شریف و قهرمان کردستان در استقبال‌هایشان در 3 سفر رئیس جمهور به این دیار، حضوری باشکوه خلق کردند و در آستانه سفر چهارم بودند که میسر نشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم کردستان در بدرقه شهید رئیسی نیز حماسه حضور آفریدند، گفت: شکوه حضور مردم، نشان از وحدت واقعی، ایمانی و هویتی این ملت است. لذا همانگونه که مردم کُرد، شهید رئیسی را از خود می‌دانند سایر اقوام کشور نیز ایشان را از خود می‌دانستند.

وحیدی اظهار کرد: امروز شاهدیم که احساسات و عواطف مردم در سراسر کشور و سایر کشورهای دیگر در وجود شهید رئیسی تبلور یافته و اینچنین است که مفتخریم در این کشور الهی چنین کسانی داریم که مظهر وحدت و اتحاد مردم می‌شوند.

وی شهیدان سردار سلیمانی، باهنر، بروجردی، بهشتی و در راس امام خمینی(ره) و وجود پربرکت مقام معظم رهبری را مظهر وحدت و توجه همگان دانست و گفت: این وحدت و یکدلی مردم، نشان‌دهنده استحکام ساخت درونی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در کشور ما به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایمانی راسخ میان مردم گرچه همه مصیبت‌زده و داغدار هستیم با قدرت از کنار این حادثه تلخ عبور کردیم و می‌رود از این حادثه جانکاه آینده‌ای درخشان‌تر بسازیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران توانسته در هر موضوعی آینده‌ای درخشان‌تر بسازد، خاطرنشان کرد: همانگونه که کشور ما در دفاع مقدس دچار هجمه دشمنان بود، قدرت و باور قلبی مردم، شیرینی پیروزی را به ارمغان آورد.

وحیدی تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان این نظام بدانند که هرگز نخواهند توانست به ملت بزرگی که متمسک به خدا و اسلام و تحت رهبری معظم‌له هستند، آسیب برسانند و در استحکام این ملت خدشه‌ای وارد کنند.

وی با بیان اینکه باید به مردم غیور کردستان که همواره در لسان و بیانات مقام رهبری به عظمت و شکوه آنان اشاره شده است، درود فرستاد، گفت: مردم کردستان بخشی از انقلاب بوده، هستید و خواهید بود و نشان دادید هیچ توطئه‌گری نمی‌تواند در صفوف مردم این دیار رخنه کند.

وزیر کشور به حضور شهید رئیسی در پیاده راه فردوسی سنندج در ایام پسا اغتشاشات گریزی زد و افزود: حضور ایشان در این مکان و در میان مردم، معادلات ضدانقلاب را برهم زد و لحظات و تصاویر باشکوهی را خلق کرد، و این واقعیتی است که بدخواهان قادر به تغییر آن نیستند.

وحیدی با تاکید بر اینکه امروز با شهیدان پیمان می‌بندیم که راهشان را با قدرت ادامه خواهیم داد، افزود: بیش از ۶۰ هیات از سراسر جهان برای تشیع شهید رئیسی و همراهان ایشان به ایران آمدند و این اقتدار و افتخاری برای ماست.

وی تصریح کرد: مردم غزه ایستادگی در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی را از مردم ایران به ارث برده‌اند و در مقابل زیاده خواهی زیاده خواهان و مستکبران ایستاده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه شهید بزرگوار ما در مقابل مردم خود متواضعانه بود و در برابر مستکبران با عظمت صحبت کرد و صحبت‌های خود را در مجامع بین‌المللی دیدید که جانانه از فلسطین و غزه دفاع کرد، گفت: ظالمان باید بدانند عمر آن‌ها رو به پایان است و صبح طلوع بیداری انسان‌ها و تمدن اسلامی نزدیک است.

وحیدی بار دیگر از مردم کردستان که از شهید جمهور به خوبی یاد کردند و یاد او را گرامی داشتند، قدردانی کرد و افزود: این حضور باشکوه، بیانگر وفاداری مردم به ارزش‌ها و آرمان‌هاست و با قدرت این پیوستگی را ادامه می‌دهیم تا به قله‌های عظمت و پیروزی دست یابیم.

منبع : استانداری کردستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار