استاندار کردستان:

مراسم هزار دف برگزار می‌شود

کامیاران(پانا) - استاندار کردستان گفت روحیه مشارکت جوامع محلی برای توسعه گردشگری پالنگان و ایجاد اشتغال در این منطقه تقویت شود.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم هزار دف برگزار می‌شود

اسماعیل زارعی‌کوشا روز سه‌شنبه ٧ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در جلسه تکمیل  پرونده روستای جهانی گردشگری پالنگان اظهار کرد:روستای تاریخی و فرهنگی پالنگان یکی از قطب‌های گردشگرپذیر کردستان است که گردشگران زیادی را در طول سال جذب می‌کند. 

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید با جدیت برای ثبت جهانی این روستای تاریخی تلاش شود، افزود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در سال‌های اخیر با مشارکت مردم برای توسعه گردشگری پالنگان انجام شده است. 

او با اشاره به اینکه باید روش‌های خلاقانه برای بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در روستای گردشگری پالنگان به‌کارگیری شود، عنوان کرد: روحیه کار مشارکتی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم روستای پالنگان است و می‌طلبد با تقویت بیش از پیش این مشارکت و ایجاد زیرساخت‌های لازم و همچنین استفاده از خلاقیت هنرمندان و توان علمی و دانشگاهی، از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم. 

زارعی‌کوشا از برگزاری مراسم هزار دف در روستای تاریخی پالنگان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی باید با برنامه‌ریزی و همکاری ادارات مربوطه  اجرایی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان هم در این جلسه گفت: جاذبه‌های گردشگری روستای پالنگان به عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه و غرب کشور کم‌نظیر است.

کیومرث حبیبی اظهار کرد: یکی از موفقیت‌ترین پروژه‌های توسعه روستایی استان کردستان، روستای گردشگرپذیر پالنگان است.  

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: اقداماتی که برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری پالنگان انجام شده است باید تداوم پیدا کند.

او یادآور شد: باید با حضور دستگاه‌های مربوطه برای شناسایی و حل مشکلات موجود در منطقه به‌صورت میدانی بازدید کرد.

حبیبی خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هزار دف در این روستای تاریخی شد و عنوان کرد: برگزاری این رویداد مهم می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر مسائل دینی و مذهبی نقش‌آفرین باشد.

کیانوش ثقفی‌نیا، فرماندار کامیاران با تقدیر از حمایت های استاندار مردمی و مسئولان استانی جهت حل مسائل و مشکلات این روستای تاریخی از آمادگی لازم به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری در سال جهش تولید با مشارکت مردم در سطح شهرستان خبر داد و گفت : پالنگان به عنوان مهمترین منطقه هدف گردشگری شهرستان مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود : هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در این روستای تاریخی وجود ظرفیت مناسب و تسریع در فراهم کردن شرایط ثبت این کاندیدای ثبت جهانی از بین ۸ روستا است.

فرماندار شهرستان در خاتمه اظهار امیدواری کرد : با عزم و اراده مدیران و همراهی مردم شریف این روستا به زودی مسائل و مشکلات مرتفع و زمینه اجرای پروژه ثبت جهانی فراهم گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: سازمان جهانی گردشگری سال گذشته هشت روستای ایران را برای ثبت جهانی انتخاب کرده بود که روستای پالنگان از جمله روستاهای منتخب بود که شرایط لازم برای جهانی شدن را داشت.

منصور مهرزاد اظهار کرد: عدم امکانات و زیرساخت‌هایی همچون شیب‌ راه، روشنایی معابر، خطوط انتقال فاضلاب، حفاظ در مسیر کانال آب رودخانه از جمله موانع و نواقص پرونده می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای ثبت جهانی برخوردار است اما دارای نقایص و مشکلاتی است که باید برطرف شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز گفت: در شهریورماه سال گذشته، پرونده پالنگان ارزیابی شده است و ما امسال می‌توانیم شرایط بهتری را برای ثبت آن رقم بزنیم.

آرمان وطن‌دوست با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور نهایی می‌شود عنوان کرد: باید در مدت باقیمانده با همکاری ادارات، تمام توان خود را برای فراهم نمودن شرایط جهت انتخاب این روستا به‌کار ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار