رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

سیاستگزاری ‌‌سازمان جوانان هلال احمر به‌سمت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - سومین کارگروه تخصصی حوزه پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور معاونان امور جوانان 11 استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سیاستگزاری ‌‌سازمان جوانان هلال احمر به‌سمت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است

‌سومین کارگروه تخصصی حوزه پیش دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، امروز با هدف بررسی فعالیت‌های این حوزه در استان‌ها، تقویت کانون‌های دانش‌آموزی، نحوه واگذاری فعالیت‌ها به اعضا و توسعه همکاری‌ها با آموزش و پرورش در سطح استان‌ها، با حضور استان‌های گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، مازندران، قم و اصفهان برگزار شد. 

‌در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی با اشاره اینکه برنامه‌ریزی‌ها و آن‌چه که قرار است در سازمان جوانان اجرا شود می بایست با تصمیم سازی معاونان امور جوانان در استان‌ها‌ انجام شود، گفت: این رویه خوبی است که در برنامه‌ریزی‌های در ستاد تمامی نقطه نظرات و ‌پیشنهادات استان‌ها لحاظ شود. در جلسات شورای معاونین، در مکاتبات و دیدار‌های حضوری ‌یا در فضای مجازی با همکاران در ارتباط هستیم و با این ترکیب‌بندی برنامه‌های استان‌ها را پیش می‌‌بریم. 

در تصمیم‌سازی‌ها از خرد جمعی بهره ببریم

حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی در ادامه با اشاره به اینکه آن‌چه که قرار است به استان‌ها ابلاغ شود براساس واقعیت‌هایی است که در کشور وجود دارد، افزود: دغدغه‌های استان‌ها را درک می‌کنیم و باید در تصمیم‌سازی‌ها از خرد جمعی بهره ببریم.

رییس سازمان جوانان هلال احمر در جمع معاونان امور جوانان هلال احمر استان‌ها، با اشاره به حضور 2 میلیون عضو جوان هلال احمر، گفت: بر تکمیل روند جذب، سازماندهی، توانمند‌سازی، نگهداشت و بکارگیری اعضای فعال در برنامه‌ها تاکید داریم و این موضوع به جد باید پیگیری شود.

رییس سازمان جوانان در ادامه با تاکید به اینکه، تعامل با بخش‌های برون‌سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها باعث سرعت بخشیدن به کارها و تسهیل در رسیدن به اهداف مشترک بشردوستانه، آموزشی و فرهنگی‌ خواهد شد، خاطرنشان کرد: سیاستگزاری ما در سازمان جوانان هلال احمر به سمت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و در این راستا اکنون طرح ماهر را با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم. هر آن‌چه که در آن مهارتی کسب شود می‌بایست توام با عمل شود تا اثرگذار باشد. 

وی در پایان از فعالیت‌های استان‌ها در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های هلال احمر تقدیر کرد.  

وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی هلال احمر نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات استان‌هایی که در برنامه‌های معاونت همکاری داشته‌اند گفت: بنا داریم در بعد رسانه‌ای با مشارکت خود اعضای کانون‌های دانش‌آموزی فعالیت‌های این حوزه را به جامعه معرفی کنیم. در همین راستا طراحی پوستر دادرس 13 را به دانش آموزان سپردیم و برخی برنامه‌ها را با محوریت دانش‌آموزان پیش بردیم. 

وی گفت: تاکید داریم همه برنامه‌ها را با بررسی نظرات و پیشنهادات همکاران‌مان در جمعیت هلال احمر استان‌ها بازنگری و عمق‌بخشی کنیم.

ایمانی در ادامه گفت: کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر مقر اصلی فعالیت‌های حوزه دانش‌آموزی در هلال احمر هستند و باید بیش از پیش تقویت شوند. لازم است بر این مهم تمرکز شود. برنامه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که با اخذ نظرات استان‌ها و اعضا آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

در ادامه مواردی همچون کانون‌های دانش‌آموزی، ماهر، لبخند، دادرس سبز، پویش‌های فضای مجازی و... مورد بررسی قرار گرفت و معاونین امور جوانان استان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار