نمادرس؛ ‌میزبان ۳۱ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور‌

تهران (پانا) - برای اولین بار در جمعیت هلال احمر، ۳۱ هزار دانش‌آموز در «نمادرس» شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نمادرس؛ ‌میزبان ۳۱ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور‌

حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این باره اظهار کرد: ‌نمادرس‌، نخستین مدرسه انسان‌دوستی در متاورس است که  توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای به‌کار‌گیری علم و تکنولوژی روز در انتقال مفاهیم آموزشی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: با همت رئیس جمعیت هلال احمر، جناب آقای دکتر کولیوند و توجه ویژه ایشان به استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای دانش امدادی و بشردوستانه‌، دانش‌آموزان با  استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی (VR) آموزه‌های مرتبط با امداد و کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند که ‌در گام نخست این طرح نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زلزله و شناسایی نقاط امن در سیل به دانش‌آموزان در قالب بازی آموزش داده می‌شود.

وی اذعان داشت: طی برنامه‌های تدوین‌شده در  سال 1403 و با اقدامات صورت پذیرفته در معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی‌، دانش‌آموزان در سراسر کشور ‌از آموزش‌های نمادرس بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت‌: طی 6 ماهه اول سال جاری ‌بخشی از اهداف طرح نمادرس‌‌ محقق شده است که تا پایان سال این مهم به سرانجام می‌رسد.

حسینی المدنی‌ در ادامه ضمن اشاره به برنامه ملی دادرس و ‌مسابقات «آماده» گفت: در مرحله کشوری مسابقات آماده در دوره دوازدهم که در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده از این آموزش‌ها استفاده کردند‌.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در طرح توسعه نمادرس مقرر است مفاهیم بشردوستانه از جمله حفاظت از محیط زیست و همزیستی با تغییرات اقلیمی و کاهش آثار آن نیز به محتوا اضافه شود.

حسینی المدنی ‌در پایان خاطرنشان کرد: در راستای عدالت آموزشی و بهره‌مندی همه دانش‌آموزان سراسر کشور‌ هم‌اکنون نمادرس در 31 استان کشور راه‌اندازی شده است‌.

78

79

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار