دانشجومعلم برتر در جشنواره الگوهای تدریس برتر:

تجربیات حاصل از جشنواره الگوهای تدریس برتر باعث رشد و پیشرفت معلمان می‌شود

شهرکرد (پانا) - یکی از دانشجومعلمان برتر جشنواره کشوری الگوهای تدریس برتر، به تاثیر مثبت تجربیات حاصل از جشنواره الگوهای تدریس برتر در رشد و پیشرفت معلمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تجربیات حاصل از جشنواره الگوهای تدریس برتر باعث رشد و پیشرفت معلمان می‌شود

یازدهمین دوره جشنواره الگوهای تدریس برتر منطقه ۶ با گرامیداشت یاد و خاطره دانشجومعلم شهیده فائزه رحیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که دانشجومعلمان استان چهارمحال‌وبختیاری توانستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

امیرحسین انصاری، یکی از دانشجومعلمان استان چهارمحال‌وبختیاری که توانسته‌ در رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی، رتبه اول را کسب کند در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و فواید آن برای سیستم آموزشی کشور عنوان کرد: «از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره، توسعه زمینه پژوهش و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمر علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی معلمان است.»

وی افزود: «اصلاح و به‌روزآوری روش‌های تعلیم و تربیت با تاکید بر روش‌های فعال گروهی و خلاق با توجه به نقش الگویی معلمان، بهبود عملکرد آموزشی و تدریس دبیران در کلاس‌های درس مجازی، شناسایی و ترویج روش‌های موفق و کارآمد تدریس با استفاده از فضای مجازی، کاربردی ساختن نظریه‌های یادگیری و آموزش و در نهایت بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در فرآیند‌های یاددهی- یادگیری را نیز می‌توان از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد.»

انصاری با اشاره ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌هایی ادامه داد: «شرایط به‌گونه‌ای در حال پیشرفت است که استفاده از یک روش آموزشی، پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه نیست و با پیدایش ابزارهای جدید آموزشی و الکترونیکی، آموزش و پرورش ناگزیر باید تغییرات را در سیستم آموزشی خود ایجاد کند و از طرفی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان با کمک ابزار آموزشی و دیجیتالی در تدریس دروس مختلف استفاده کرد و فرآیند یادگیری و یاددهی را در مسیر توانایی حل مساله و خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان قرار داد.»

این دانشجومعلم با اشاره به انواع روش‌های تدریس تشریح کرد: «هیچ کدام از روش‌های تدریس به خودی خود، خوب یا بد نیستند بلکه شرایط موجود و نحوه استفاده از آن‌ها است که باعث نمایان شدن نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌شود و به همین علت، معلم با توجه به هدف‌های آموزشی، محتوای درسی، نیازها و علایق دانش‌آموزان، امکانات موجود (زمان، وسایل، فضای تدریس و...)، تراکم دانش‌آموزان و عوامل دیگر بهترین شیوه مطلوب برای تدریس را انتخاب می‌کند.»

وی از میزبانی استان کهگیلویه‌وبویراحمد تشکر کرد و گفت: «از زحمات تمام دست‌اندرکاران کشوری و وزارت آموزش و پرورش و همچنین میزبانی شایسته استان کهگیلویه‌وبویراحمد تشکر می‌کنم که تلاش کردند این جشنواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود.»

خبرنگار : دانش‌آموز: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار