معلم جهادی نمونه کشور در گفتوگو با پانا:
تعلیم و تربیت با فعالیتهای جهادی در تابستان هم ادامه دارد
فارسان (پانا) - معلم جهادی نمونه کشور با اشاره به طرح «احسان تعلیم و تربیت» از ادامه آموزش دانشآموزان استان در فصل تابستان خبر داد.
علی پورامینی در گفتوگو با پانا گفت: «اولین طرحی که قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در سطح استان اجرا کرد، طرح «احسان تعلیم و تربیت» بود که در طول سال تحصیلی در ۳ مرحله برگزار شد. مرحله اول در تابستان، مرحله دوم در فصل پاییز و مرحله سوم نیز از اسفند تا اردیبهشت سال بعد ادامه داشت.»
وی افزود: «در طرح احسان تعلیم و تربیت، گروههای جهادی در ۳ مقطع ابتدایی، متوسطهاول و متوسطه دوم در مدارسی که دانشآموزان به آموزش مازاد بدون صَرف هزینه نیاز داشتند، معلمان جهادی به فعالیت آموزشی خود ادامه دادند و در روزهای پنجشنبه، دروس مهم را به دانشآموزان تدریس کردند.»
پورامینی ادامه داد: «طرح تعلیم و تربیت را در تابستان با برنامههای فرهنگی و ورزشی برای دانشآموزان جهت تنوع در فعالیتهای تربیتی ادامه دادیم.»
دبیر قرارگاه جهادی شهرستان فارسان در رابطه با اجرای طرح دوم برای دانشآموزان مقطع ابتدایی گفت: «پس از اجرای طرح یاریگرانِ احسان که برای دانشآموزان ابتدایی انجام شد، متوجه شدیم که بعضی از دانشآموزان دچار اختلال در خواندن و نوشتن هستند. بنابراین این مشکلات باعث کاهش عزت نفس و کیفیت تدریس همکاران شده بود که به همین منظور از ظرفیت معلمانی که در این زمینه دارای تخصص بودند نیز جهت انجام امور استفاده شد.»
وی خاطرنشان کرد: «در «طرح شهید عجمیان» در راستای زیباسازی و بهسازی مدارس علاوه بر کمکهایی که قرارگاه جهادی انجام داد از کمکهای خیرین استفاده کردیم و ۳۰ مدرسه در فرآیند بهسازی قرار گرفت و «طرح شهید علی عرب» نیز با هدف اجرای سیستمهای گرمایشی و سرمایشی برای برخی مدارس در استان اجرایی شد.»
پورامینی گفت: «طرح غنچه احسان نیز با هدف حمایت از دانشآموزان پیشدبستانی که توانایی ثبتنام در این مقطع را بهخاطر مشکلات مالی نداشتند بهصورت مجازی و حضوری اجرا شد و فرصت حضور دانشآموزان در پیشدبستانی جهت رشد آنها برای ورود به پایه اول ایجاد شد.»
دبیر قرارگاه جهادی شهرستان فارسان اظهار کرد: «قرارگاه جهادی شهرستان فارسان در زمینه فعالیتهای رسانهای که نقش مهمی در پیشبرد امور دارد، اقدام به ایجاد نشریه آموزشی و تربیتی و جهادی کرده که متشکل از معلمان رسمی و خبرنگاران پانا است.»
وی افزود: «در این طرح، تمام فعالیتهای جهادی قرارگاه بهصورت الکترونیکی در معرض نمایش قرار میگیرد و با استفاده از تجربه معلمان جهادی این طرح باعث ارتقای سواد رسانهای معلمان میشود و زمینهای برای رشد خبرنگاران پانای خلاق نیز به شمار میرود.»
دانشآموزخبرنگار: سمیرا دادور
ارسال دیدگاه