کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد:
تقویت مهارت پرسشگری و تفکر نقادانه از اهداف پرسش مهر است
ملارد (پانا) - کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ملارد نتیجه برگزاری طرح پرسش مهر را تقویت و ارتقای مهارت انتقاد کردن و پرسشگری در دانشآموزان دانست.
الناز میرزایی، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد در مورد نتایج مثبت برگزاری مسابقه پرسش مهر به پانا گفت: «هم اکنون دانشآموزان فقط دروس را حفظ کرده و کمتر به مهارت تفکر، انتقاد کردن و طرح مسئله میپردازند.»
وی ادامه داد: «عدم یادگیری فرایند پرسشگری، تجزیه و تحلیل مسائل مختلف باعث نقص در پردازش اطلاعات و کمبودی برای زندگی اجتماعی دانشآموزان در جامعه آینده است.»
میرزایی ضمن اشاره به اهمیت تقویت پرسشگری در دانشآموزان گفت: «طرح پرسش مهر از سال ۱۳۷۶ برگزار شده و هر ساله رییسجمهور وقت، پرسشی را برای دانشآموزان مطرح میکند که باعث تقویت توانایی اندیشیدن و حل مسئله در دانشآموزان و اطلاع از وضعیت جامعه در ابعاد مختلف میشود.»
کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملارد در مورد میزان استقبال دانشآموزان در این منطقه از طرح پرسش مهر گفت: «حدود ۳۵۰ نفر در پرسش مهر ایران قوی شرکت کردند، ۲۸ نفر با ارائه راهکار در جهت ترسیم ایران قوی، به عنوان منتخب منطقهای انتخاب شده و دانشآموزان فاطمه و نرگس قادری از دبیرستان نبوت(۲) هم در گرایش فیلم و مستند، منتخب استانی برگزیده شدند.»
خبرنگار: سحر شیخی
ارسال دیدگاه