کربلای ایران، امامزاده حضرت علی بن امام محمد باقر (ع)، مشهد اردهال/ فیلم

اصفهان (پانا) - دانش آموز خبرنگار کاشان در یکی دیگر از سفرنامه‌های شهر کاشان به معرفی یکی از جاذبه‌های معنوی این شهر می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کربلای ایران، امامزاده حضرت علی بن امام محمد باقر (ع)، مشهد اردهال/ فیلم

در حال حاضر دو قتلگاه معروف وجود دارد که یکی متعلق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که در محل کربلاست و دیگری متعلق به اولین سفیر و شهید اهل بیت در ایران، حضرت علی بن محمد باقر (ع) است.

قتلگاه حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در چهار کیلومتری حرم مطهر ایشان در مشهد اردهال و در درّه ای به نام ازناوه واقع شده که حقیقتاُ از جاذبه های معنوی و از مکان های مقدّس و روح بخش محسوب می شود.

در خصوص مقام والای آن حضرت روایت های متعددی نقل شده است که از جمله آن می توان به حدیث حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد که می فرماید: «هر کس برادرم علی (ع) را در اردهال زیارت کند، مانند کسی است که قبر جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.» همچنین حضرت امام رضا (ع) می فرماید: «چه خوب مکانی است اردهال پس به آن التزام و تمسک پیدا کنید.»

سلطانعلی در دره ازناوه که امروزه به نام قتلگاه شناخته می‌شود، به قتل رسید. سرش از بدن جدا و بدن بی‌جان او رها شده بود. این واقعه یادآور واقعه عاشورا و بریده شدن سر امام حسین (ع) بود از این جهت این منطقه را به نام کربلای ایران می‌شناسند.

مردم فین، پیکر حضرت را در قالی کاشان که در واقع گران قیمت‌ترین چیزی بود که در آن زمان وجود داشت، می‌پیچند و در نهر آبی که در آن نزدیکی است و امروزه به چشمه شازده حسین معروف شده است، شستشو می‌دهند و دفن می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار: زینب مشرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار