آیین اختتامیه اولین فراخوان ملی  شعر تخت فولاد / فیلم

اصفهان (پانا) - آیین اختتامیه اولین فراخوان ملی  شعر تخت فولاد با حضورشاعران برگزیده کشوری در باغ طوبی تخت فولاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه اولین فراخوان ملی  شعر تخت فولاد / فیلم

ابراهیم عمرانی، مدیر مجموعه فرهنگی آرامستان تخت فولاد در روز نکوداشت تخت فولاد در گفت و گو با پانا بیان کرد: «روز بزرگداشت نکوداشت تخت فولاد را گرامی می داریم. امسال برای اولین بار در تقویم فرهنگی تخت فولاد شهر اصفهان فراخوان شعر ملی تخت فولاد را اضافه کردیم و سعی کردیم به بهانه نکوداشت تخت فولاد امسال اولین فراخوان شعر ملی مورد داوری قرار بگیرد. مراسم اختتامیه با معرفی ۱۰ اثر برگزیده شعر برتر برگزار شد.»

عمرانی تصریح کرد: «امیدواریم با این حرکتی که شروع شد بتوانیم سالهای بعد در حوزه شعر قوی تر و در سایر حوزه های هنرهای نمایشی، تئاتر و گرافیک پررنگ تر عمل کنیم.»

فاطمه ترکی، راهنمای گردشگری آرامستان تخت فولاد در گفت و گو با پانا گفت: «یکی از مقدس ترین و متبرک ترین سرزمین ها، آرامستان تخت فولاد است که بعد از قبرستان وادی السلام در نجف، به عنوان دومین قبرستان اسلام و تشیع است و بسیاری از بزرگان و مشاهیر شاخص ایران و اصفهان در این سرزمین مقدس مدفون هستند. در سال ۱۳۷۵ در روز بیست و ششم خرداد ۷۵ هزار متر از اراضی این خطه که شامل ۴۴ تکیه تاریخی است، ثبت ملی شد و به بهانه این روز فراخوان شعر ملی که به صورت عمومی از سراسر کشور بود از شاعران و نویسندگان سراسر کشور دعوت کردیم، اشعاری در وصف تخت فولاد داشته باشند و این آیین اختتامیه با ۱۰ اثر برتر معرفی شد تا ما بتوانیم این آرامستان قدیمی و معروف را به کل کشور و تمام شهروندان اصفهان معرفی کنیم، امید است حق تخت فولاد را به خوبی ادا کنیم.

همچنین در روز نکوداشت تخت فولاد اصفهان با حضور علی قاسم زاده شهردار اصفهان و عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف، میان تخت فولاد اصفهان و وادی السلام که دو آرامستان بزرگ جهان تشیع هستند، عقد خواهرخواندگی بسته شد و از کتابخانه تخت فولاد و تولیدات فرهنگی آن رونمایی بعمل آمد.

دانش آموز خبرنگاران:ستایش و ستاره کیقبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار