میزان بدهی تبلیغات محیطی به باشگاههای لیگ برتری مشخص شد
تهران (پانا) - مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد، باشگاهها و این سازمان رقمی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی در سالهای اخیر طلبکار هستند.
به گزارش سایت سازمان لیگ فوتبال ایران, صادق درودگر درباره موضوع تبلیغات محیطی فصل هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: در بحث تبلیغات محیطی باید رویکردی داشته باشیم که با شرایط امروز جامعهمان تطبیق داشته باشد. در صورتی که مطالبات سازمان لیگ و باشگاهها از تبلیغات محیطی در سالهای گذشته پرداخت میشد بخش زیادی از مشکلات باشگاهها حل میشد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی در سالهای گذشته طلبکاریم که هنوز وصول نشده است. اگر این پول بین باشگاهها تقسیم میشد ۹۰ درصد مشکلات مالی باشگاهها حل میشد.
وی افزود: متأسفانه قرارداد تبلیغات محیطی در سالهای گذشته به گونهای بود که بخش زیادی از مطالبات سازمان لیگ دریافت نشده و ما مجبور به اقدام حقوقی در این زمینه شدهایم. برخی شرکتها قراردادها را به صورت نیمه کاره رها کردهاند در حالی که چهار برابر مبلغ قرارداد از فوتبال درآمد داشتهاند. شرکت دیگری چون پول قراردادمان را نزد خود نگه داشت خواستههایش را به ما تحمیل کرد. از یک شرکت دیگر مجبور به شکایت شدیم تا بتوانیم حق فوتبال را بگیریم.
مدیر بازاریابی سازمان لیگ تصریح کرد: دادگاه رفتن زمانبر و هزینهبر است و باید میلیاردها تومان پول پیگیری این شکایتها را پرداخت کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال، پول ابتدا به حساب سازمان لیگ واریز شود تا با چنین مشکلاتی روبهرو نشویم. قراردادی با شرکت تیراژه فیلم امضا کردهایم تا با تعامل حق و حقوق فوتبال و باشگاهها را به موقع بگیریم، اما در حال حاضر متأسفانه شاهدیم که برخی افراد که از فوتبال دور شدهاند و به نوعی کارشکنی میکنند و از برخی شرکتها خواستهاند که پولی به فوتبال پرداخت نکنند! در اینجا به صورت شفاف و دقیق اعلام میکنم طرف رسمی قرارداد ما شرکت تیراژه فیلم است، زیرا برخی به شرکتها نامه میدهند که طرف قرارداد رسمی هنوز انتخاب نشده است.
درودگر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان صداوسیما گفت: برای دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال اقدامهای مناسبی انجام شد و با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر ورزش جلساتی با نمایندگان محترم مجلس و در حضور جناب داورزنی, معاون وزیر ورزش و شهریاری از مدیران ارشد صداوسیما برگزار شد و در نهایت صورتجلسهای به امضا رسید که اگر این صورتجلسه اجرایی شود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پول نصیب فوتبال میشود و باشگاهها با این پول بخش اعظمی از مشکلاتشان را میتوانند برطرف کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه این صورتجلسه هنوز اجرایی نشده است. از شهریاری که در گذشته مدیرعامل باشگاه صبا بوده و یک چهره شاخص در عرصه ورزش محسوب میشود انتظار داریم که در پرداخت حق و حقوق باشگاهها اهتمام داشته باشند. فوتبال، صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه در صورتی که در کنار هم باشند میتوانند به اهدافشان برسند و درآمدزایی مناسبی هم برای فوتبال انجام شود، اما تقابل آنها باعث میشود که همه متضرر شویم. هم صداوسیما، هم فوتبال و هم اپراتورهای تلفن همراه ضرر کنند. در حال حاضر فوتبال مهمترین برنامه صداوسیماست و برنامههای مختلفی مثل نود، شبهای فوتبالی، فوتبال یک، ورزش و مردم، ورزشگاه و... را تولید میکند، بنابراین باید حق فوتبال را داده شود.
درودگر با اشاره به سرشمارههای غیرقانونی و متعدد در فوتبال گفت: باید این سرشمارهها قانونمند و ضابطهمند شود تا درآمد فوتبال به صاحبان واقعی آن که باشگاهها هستند برسد. در حال حاضر باشگاهها مشکلات مالی فراوانی دارند، سرمایهگذاریها تمایلی به سرمایهگذاری در فوتبال ندارند و همین مسئله باعث شده که مشکلات زیادی در باشگاهها به وجود بیاید. در حالیکه اگر سرمایهگذاری مناسبی در باشگاههای فوتبال انجام شود باشگاهها میتوانند در بخشهای زیرساختی و فرهنگی سرمایهگذاری مناسبی انجام بدهند. فوتبال باید ارزشآفرین، کارآفرین و ثروتآفرین باشد. همه میتوانند از فوتبال بهرهمند شود و در سایه اتحاد میتوان حق و حقوق فوتبال استیفاء شود.
وی افزود: متأسفانه زمانی که برخی منافع فردی را به منافع عمومی و کشور ترجیح میدهند مشکلات آغاز میشود. در حالی که با همگرایی فوتبال میتواند به سود همه باشد. فوتبال میتواند در جامعه نشاط ایجاد کند و آبرو و آرزوی خیلیها شود نه اینکه تبدیل به معضل اجتماعی شود. یکی از دلایل اصلی مشکلات فرهنگی در ورزشگاههای ما این است که مدیران باشگاهها درگیر مسائل روزمره باشگاهها و تأمین بودجه هستند در حالی که اگر مشکلات مالی حل شود مدیران باشگاهها نیز میتوانند به صورت ریشهای به مسائل فرهنگی بپردازند.
ارسال دیدگاه