در گفت‌وگو با پانا

پیروز قربانی: بیشتر از هر زمان دیگری به صعود به مرحله بعدی نزدیک هستیم

تهران (پانا) - مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با توجه به پیروزی تیم ملی مقابل مراکش شانس صعود به مرحله حذفی جام جهانی برای شاگردان کارلوس کی‌روش زیاد است.

کد مطلب: ۸۲۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیروز قربانی: بیشتر از هر زمان دیگری به صعود به مرحله بعدی نزدیک هستیم

پیروز قربانی در گفت‌وگو با پانا درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل مراکش در اولین دیدار از جام جهانی 2018 گفت: اگر بخواهیم جام جهانی این دوره را با دو دوره قبل مقایسه کنیم، به خوبی مشخص است تیم ملی فوتبال ایران کاملاً متحول شده و در نتیجه‌ این تحول، ما برای اولین بار در اولین بازی جام جهانی پیروز شدیم و این خیلی اتفاق بزرگی است.

وی به بازی ایران مقابل مراکش اشاره کرد و گفت: بازی در سی دقیقه ابتدایی کاملاً دست مراکشی‌ها بود و آنها بی‌محابا حمله کردند. مراکش تیمی قوی بود و تیم ما تحت تأثیر شرایط در دقایق ابتدایی نتوانست خیلی خوب تمرکز کنند اما رفته رفته اوضاع بهتر شد و مراکشی‌ها هم فهمیدند ایرانی‌ها در ضد حمله خیلی خطرناک هستند. از طرف دیگر مراکش با مرور زمان دچار افت بدنی شد و در چندین موقعیت هم ما امکان گلزنی داشتیم اما متاسفانه با بدشانسی آن را از دست دادیم.

مدافع سابق استقلال تهران در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که ایران در این بازی خوش‌شانس بود، گفت: خوش‌شانسی و بدشانسی بخش جدانشدنی فوتبال است. ما در این بازی واقعاً تلاش کردیم و بازیکنان باهم کاملاً هماهنگ بودند و جنگندگی خوبی هم داشتند، اما نباید فراموش کرد بچه‌ها در میدان جام جهانی بازی می‌کردند و از طرفی مراکش هم حریف دست بسته‌ای نبود. اگر حتی تیم ملی ایران در این بازی به گل هم نمی‌رسید باز چیزی از این تیم کم نمی‌شد چرا که آنها واقعاً خوب کار کردند و از دل و جان مایه گذاشتند. فوتبال تنها آوردگاهی است که غیرممکن در آن ممکن می‌شود بنابراین نباید پیش‌بینی کنیم.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران همچنین در مورد بازی تیم ایران مقابل اسپانیا و پرتغال عنوان کرد: به نظرم مقابل این دو تیم هم چیزی قابل پیش‌بینی نیست. درست است که تیم ملی ایران در بازی‌های بعدی خود با دو تیمی که قهرمانی جهان و اروپا را در کارنامه خود دارد بازی می‌کند اما اگر تنها یک مساوی از یکی از این دو تیم بگیریم ما به مرحله دوم صعود خواهیم کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست و باید دید کی روش برای این دو بازی چه روشی اتخاذ می‌کند.

قربانی در پایان در مورد کی روش گفت: به نظرم در بازی با مراکش تجربه کی‌روش به مربی حریف چربید و او با تعویض‌های به موقع اوضاع را در کنترل خود قرار داد. امیدوارم در بازی‌های بعد هم با بهترین برنامه پیش برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار