المپیک دانش آموزی- بحرین ۲۰۲۴

۶ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز سهم آزادکاران ایران در المپیک دانش‌‌آموزی بحرین

تهران (پانا) - امروزه دانش آموزان آزادکار ایرانی در رشته کشتی آزاد المپیک دانش‌‌آموزی موسوم به ژیمنازیاد ۲۰۲۴ بحرین مقابل حریفان خود افتخارآفرینی کردند.

کد مطلب: ۱۵۱۳۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
۶ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز سهم آزادکاران ایران در المپیک دانش‌‌آموزی بحرین

دانش‌آموز‌ان آزادکار ایرانی امروز و در جریان رقابت‌های کشتی آزاد ژیمنازیاد جهانی بحرین توانستند با درخشش خود مدال‌های رنگارنگ این رقابت‌ها را ازآن خود کنند.

در جریان این رقابت‌ها در ‌وزن ۴۵ کیلوگرم بنیامین آشفته از صبح امروز رقابت خود را با حریفان آغاز کرد. او در دور اول مقابل بحرین ۱۰ بر صفر پیروز شد ولی متاسفانه در دور دوم مقابل اوکراین ۲ بر صفر شکست خورد و ‌راهی رده‌بندی شد. 

آشفته بعدازظهر امروز در دیدار رده‌بندی توانست حریف عربستانی خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد و گردن‌آویز برنز این رقابت‌ها را برای کاروان ورزش دانش‌آموزی کشورمان تصاحب کند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرمان الهی با پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل حریف عربستانی در دور اول و چیره‌شدن بر حریف برزیلی در دور دوم با همین نتیجه، در دور سوم توانست با نتیجه ۸ بر ۶ حریف آذربایجانی خود را شکست دهد و راهی فینال شود. 

او عصر امروز در فینال با حریفی از اوکراین روبه‌رو ‌شد‌ و توانست با پیروزی ۱۱ بر صفر این حریف قدرتمند خود را شکست دهد و قهرمان جهان شود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، سام سیار در دور اول با ضربه فنی ارمنستان را از مقابل برداشت. در دور دوم مقابل تاجیکستان ۷ بر ۵ پیروز شد. در دور سوم نیز مقابل آمریکا ۱۱ بر یک برد و فینالیست شد. 

سیار عصر امروز در فینال وزن ۶۰‌کیلوگرم با حریفی از آذربایجان روبرو شد و علی رغم تلاش زیاد نتیجه را ۴ بر ۱ به حریف خود واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

 در وزن ۶۵ کیلوگرم، رضا شمسی‌پور حاج‌وند در دور اول‌ چین را با نتیجه ۱۲ بر ۶، در دور دوم برزیل را با نتیجه ۱۲ بر ۲ و در دور سوم آذربایجان را ۳ بر ۲ برد و راهی فینال شد. 

او عصر امروز در فینال با حریفی از بحرین روبرو ‌شد و با پیروزی ۸ بر ۲ برابر این حریف، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت.

در وزن ۷۱کیلوگرم، امروز آرشام وهابیان در دور اول حریف آذربایجانی را ضربه فنی کرد. در دور دوم مقابل رومانی ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. در دور سوم نیز مقابل حریفی از رومانی ۱۱ بر یک برد و فینالیست شد. 

او عصر امروز و در فینال با حریفی از بحرین روبرو‌ شد و توانست در ۳۰ ثانیه حریف خود را ضربه فنی کند و مدال طلای دیگری برای کاروان ورزش دانش‌‌آموزی کشورمان به ارمغان بیاورد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، رضا افشار که در دور اول ۸ بر صفر حریف اوکراینی را برده بود، در دور دوم هم تاجیکستان را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز ‌با برد ۴ بر ۲ مقابل حریفی از مجارستان راهی فینال‌ شد‌.

افشار عصر امروز و در دیدار برابر حریفی ‌از ارمنستان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت و مدال طلای این وزن را ازآن خود کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، کاویان تواهی در دور اول مقابل اوکراین با نتیجه ۱۰ بر ۷ و در دور دوم مقابل ترکیه با نتیجه ۱۱ بر ۵ پیروز شد و راهی فینال شد.

 او عصر امروز با حریفی از آذربایجان در فینال روبرو ‌شد و با شکست ۹ بر ۱ حریف خود مقام قهرمانی این وزن را ازآن خود کرد و مدال طلا گرفت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، نماینده شایسته کشورمان امیرحسین نقدعلی‌پور در دور اول مقابل آمریکا ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. در دور دوم هم مقابل اوکراین پیروز و راهی فینال شد. 

نقدعلی‌پور در فینال با حریفی از ترکیه روبرو ‌‌شد و توانست با نتیجه ۸ بر صفر حریف خود را بازنده از تشک بیرون و مدال طلای این وزن را ازآن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار