مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال؛

یورش یوزها به مستطیل سبز فوتبال قاره کهن؛ اردن صحنه نمایش قدرت فوتبال ایران

چمنیان: تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گروه مرگ قرار دارد

تهران(پانا) - تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در نخستین گام مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال به مصاف تیم فوتبال هنگ کنگ خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۵۱۱۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
یورش یوزها به مستطیل سبز فوتبال قاره کهن؛ اردن صحنه نمایش قدرت فوتبال ایران

مسابقات مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال به میزبانی اردن آغاز شده است و تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران، امروز مقابل تیم فوتبال هنگ‌کنگ نخستین گام در این پیکارها را بر می‌دارد.

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا با تیم‌های (هنگ‌کنگ، کره‌شمالی، سوریه و اردن میزبان) هم‌گروه است.

فوتبالیست‌های نوجوان ایران قبل از بازی مقابل هنگ‌کنگ در زمین اصلی ورزشگاه محل برگزاری مسابقات(پرنس محمد زرقا اردن) تمرین کردند. مرور تدابیر دفاعی و هجومی، محور تمرینات تیم ملی بود.

145512_412

تیم ملی فوتبال نوجوانان از ساعت ۱۷:۳۰ فردا به وقت ایران، به مصاف هنگ کنگ می‌رود.

به بهانه حضور تیم ملی فوتبال نوجوانان در پیکارهای  مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال با عباس چمنیان سرمربی این تیم به گفت‌وگو نشستیم.

چمنیان در آغاز این گفت‌وگو با ابراز تشکر از خبرگزاری پانا در انعکاس اخبار تیم‌های پایه به ویژه تیم ملی نوجوانان، گفت: «خدمت خبرنگاران و مسئولان خبرگزاری پانا خسته نباشید و خداقوت عرض می‌کنم.»

او در ادامه به سوالات پانا این‌گونه پاسخ داد.

 در آغاز این گفت‌وگو مایلیم از شرایط تیم ملی نوجوانان و آمادگی ملی پوشان توضیحاتی بفرمایید؟

چمنیان: «خوشبختانه شرایط خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم بود و برای اعزام و صدور روادید هم مشکل خاصی نداشتیم. 3 ماهی است که نوجوانان فوتبالیست ما در مراحل مختلف اردوی تیم ملی حضور دارند و زیر نظر کادر فنی مطابق با اصول فوتبال حرفه‌ای در دنیا تمرینات آماده‌سازی خود را انجام می‌دهند.» 

تمرینات تا قبل از اعزام به اردن به شکل شبانه‌روزی در حال انجام بود و در مقاطع مختلف اردوهای کوتاه مدت برگزار کردیم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش رفتیم.

خوشبختانه بچه‌ها در شرایط بسیار خوب فنی و فیزیکی قرار دارند و برای هماهنگی بیشتر بازیکنان در مراحل پایانی اردو هم یک بازی دوستانه در محل آکادمی فوتبال فدراسیون برگزار کردیم و هدف آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان ملی پوش بود.»

مسابقات کافا محکی جدی برای تیم ملی نوجوانان

با توچه به عملکرد خوب تیم ملی فوتبال نوجوانان در تورنمنت کافا، سطح مسابقات مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

چمنیان: «مسابقات کافا، یک تورنمنت قابل اعتناء در فوتبال آسیاست و نوجوانان فوتبالیست ما در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتند و یک میدان محک جدی قبل از حضور در مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال برای ملی‌پوشان نوجوان ما بود.

بعد از حضور در رقابت‌های کافا، نقاط ضعف و قوت تیم ملی را در این پیکارها مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. هدف تقویت نقاط قوت و حذف ضعف‌های موجود بود، تا پر قدرت در این مرحله مهم برای حضور در جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا ظاهر شویم.

145384_891

فوتبالیست‌های نوجوان ما در شرایط خوبی قرار دارند و با انگیزه بالایی دنبال صعود به مرحله اصلی این پیکارها هستند.»

حضور اردن میزبان در مسیر صعود تیم ملی نوجوانان

هم‌گروه‌های تیم ملی را در مسیر حضور در مرحله اصلی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا چطور می‌بینید؟ چقدر شانس حضور در مرحله اصلی این پیکارها را داریم؟

چمنیان: «تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گروه مرگ قرار دارد و با تیم‌های اردن که میزبان این رقابت‌هاست و کره‌شمالی، سوریه و هنگ‌کنگ هم‌گروه است، کار برای حضور در مرحله اصلی این مسابقات سخت است.

برای هرکدام از این تیم‌ها برنامه داریم و دنبال پیروزی مقابل این رقبای سخت هستیم و دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

تنها تیم سرگروه به مرحله اصلی این رقابت‌ها صعود می‌کند. صعود به مرحله اصلی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا چالش بزرگی است، ولی بازیکنان ما نشان دادند که مرد روزهای سخت هستند.»

استعدادیابی را در 19 استان انجام دادیم

محور اصلی برنامه شما به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان در راستای تقویت زیربنای فوتبال پایه کشور و حرکت در مسیر استعدادیابی چگونه است؟ چه نگاهی به ظرفیت‌های نهفته فوتبالی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور دارید؟

چمنیان: «یکی از اتفاقات خوب در فدراسیون فوتبال، نگاه ویژه به فوتبال پایه است، نگاه فدراسیون به تقویت فوتبال پایه به هیچ عنوان جزیره‌ای نیست و به اصطلاح فراپایتختی است.

استعدادیابی در فوتبال کشور استان به استان در حال انجام است، تا کنون قبل از اعزام به مرحله انتخابی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا، استعدادیابی را در 19 استان انجام دادیم و پس از بازگشت به کشور استان‌های دیگر را نیز در برنامه داریم.

1

نمی‌خواهیم هیچ استعدادی در هیچ نقطه‌ای از ایران اسلامی به هدر برود و بستر لازم برای شکوفایی و بروز استعدادهای خود را و ورود به مستطیل سبز حرفه‌ای فوتبال را نداشته باشد.» 

80 بازیکن با استعداد را در اردوی تیم ملی نوجوانان در اختیار داریم

در حال حاضر خروجی این برنامه‌ها در بحث استعدادیابی در سیمای تیم ملی نوجوانان چگونه است؟

چمنیان: «80 بازیکن با استعداد را در اردوی تیم ملی نوجوانان در اختیار داریم که تنها 23 بازیکن را در قالب تیم ملی به مسابقات مرحله اصلی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا اعزام کردیم.

استعدادهای ما در سراسر کشور بیش از این اعداد و ارقام است و استعدادیابی را به طور جدی در برنامه داریم، زیرا این نخبگان فوتبالی در آینده قرار است پیراهن تیم ملی فوتبال بزرگسالان را در میادین بزرگ آسیایی و جهانی بر تن کنند.

145200_528

خوشبختانه شاکله و هسته اولیه تیم ملی نوجوانان شکل گرفته است و از الآن به فکر حضور در مسابقات جام جهانی هستیم و برای رسیدن به این هدف دست از تلاش برنمی‌داریم.

سرعت پیشرفت بچه‌های ایران اسلامی بالاست و می‌توانند در میادین معتبر بین‌المللی بدرخشند و برای فوتبال کشور افتخارآفرین باشند.»

سنگ تمام فدراسیون فوتبال برای تقویت تیم‌های پایه

حمایت‌های فدراسیون فوتبال را از تیم‌های پایه چطور می‌بینید؟

چمنیان: «فدراسیون فوتبال برای تقویت تیم‌های پایه سنگ تمام گذاشته است و همه امکانات مورد نیاز را در اختیاز ما قرار داده است.

فدراسیون فوتبال هیچ تبعیضی بین تیم‌های فوتبال پایه و تیم بزرگسالان قائل نیست و این موضوع نگاه ویژه فدراسیون را به پایه فوتبال نشان می‌دهد. زیرا این چهره‌های نوجوان در آینده می‌توانند حتی به عنوان لژیونر در لیگ‌های اروپایی و آسیایی از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.»

هیچ چیزی برای نوجوانان فوتبالیست ایران غیرممکن نیست

حرف آخر؟

چمنیان: «امیدواریم بتوانیم در مرحله اصلی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا با صعود از این مرحله حضور پیدا کنیم، کار سختی است، ولی هیچ چیز غیر ممکن نیست.محتاج دعای ملت ایران برای تحقق این هدف هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار