مراسم رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی»؛

«پهلوان‌باشی» منظومه‌ای از 40 پهلوان ایرانی

تهران(پانا) - مراسم رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی» در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
«پهلوان‌باشی» منظومه‌ای از 40 پهلوان ایرانی

مراسم رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی» در محل فدراسیون کشتی آغاز شد. قهرمانان دیروز و امروز دایره طلایی کشتی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

نام حدود هزار و 500 شهید کشتی‌گیر ثبت شده است. یکی از برنامه‌های فدراسیون کشتی آمیخته با فرهنگ و معرفی الگوهای ورزشی نامگذاری سالن‌ها و خانه‌های کشتی در سراسر کشور مُزین به تمثال شهدای ورزشکار به ویژه مدال‌آوران دایره طلایی است، آنهایی که در میدان دفاع از میهن پلاکشان مدالشان شد.

ساخت تندیس چهره‌های شاخص کشتی کشور در فضای عمرانی و سالن‌های کشتی یکی از اقدامات فرهنگی در راستای معرفی الگوهای برجسته کشتی به نسل جوان است.

fedrasion koshti

علیرضا دبیر مرد طلایی کشتی ایران در بازی‌های المپیک 2000 سیدنی حدود 3 سالی است که پروژه تولید و نشر کتاب شهدای کشتی‌گیر بر اساس چارچوب‌های اخلاقی و معنوی و ارادت ورزشکاران رشته کشتی به منش ایثار و مقاومت در حال اجراست.«پهلوان‌باشی»، برگ دیگری از این اقدام فرهنگی فدراسیون است.

کتاب «پهلوان‌باشی» منظومه‌ای از معرفی 40 پهلوان ایرانی است. مسیر هدایت این چهره‌های شاخص کشتی کشور با خصوصیاتی همچون شجاعت، مردانگی، معرفت، میهن دوستی ریل‌گذاری از دایره طلایی کشتی به قلب مردم ریل‌گذاری شده است.

راه‌اندازی مرکز مستندنگاری ورزش کشتی یکی از سیاست‌های فدراسیون در دوران تکیه علیرضا دبیر بر کرسی سکانداری فدراسیون است.

جهان پهلوان تختی و مردان بزرگ دیگری همچون پوریای ولی که دایره طلایی کشتی کشور را به گود مردانگی و پهلوانی تبدیل کردند. تمثال آقای کشتی ایران بر روی جلد کتاب پهلوان باشی نقش بسته است، پهلوانی که مردم‌دار بود و برای مردم با حریفان در دایره طلایی کشتی سرشاخ می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار