پایان کار جودوکاران جوان ایران در تاتامی جهانی با پنجمی نیک‌سرشت

تهران (پانا) - تیم جودو جوانان ایران با عنوان پنجمی علیرضا نیک‌سرشت به کار خود در رقابت‌های جهانی پایان داد.

کد مطلب: ۱۵۰۷۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پایان کار جودوکاران جوان ایران در تاتامی جهانی با پنجمی نیک‌سرشت

شهر دوشنبه تاجیکستان از چهارشنبه ۱۱ مهرماه میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان بود که این مسابقات به مدت چهار روز و با حضور ۵۳۶ جودوکار از ۶۷ کشور برگزار شد. رقابت‌هایی که در فاصله کوتاهی بعد از پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس و با حضور بهترین‌های دنیا و در بالاترین سطح فنی برگزار شد.

در چنین شرایطی جودو ایران با ۵ ورزشکار و بعد از هفت سال دوری از مسابقات قهرمانی جهان، در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

در چارچوب این رقابت‌ها، امروز شنبه علیرضا نیک‌سرشت در وزن ۱۰۰- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، به مصاف «کندرسی» از مجارستان رفت و موفق شد این جودکار را ایپون کند. وی در دومین مبارزه به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و او را نیز ضربه فنی کرد.

نیک‌سرشت در سومین مبارزه به مصاف «نوزومو میکی»نماینده ژاپن رفت و بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی در جدول شانس مجدد موفق به شکست «کوبیاک» نماینده لهستان شد. نیک‌سرشت برای رسیدن به مدال برنز به مصاف اژدر باقراوف از جمهوری آذربایجان رفت و در ثانیه‌های پایانی بازی را واگذار کرد و پنجم شد.

الیاس پرهیزگار در وزن ۸۱- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، برابر ایگور تسروخان از اوکراین نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد. در این وزن ۴۴ جودوکار حضور داشتند که نماینده کشورمان با رنکینگ ۳۸ در قرعه‌کشی حضور داشت.

در وزن ۹۰- کیلوگرم، امیرعباس چوپان در نخستین مبارزه به مصاف اسلان از جمهوری آذربایجان رفت و با یک امتیاز وازاری بازنده و حذف شد. وی با رنگینگ ۲۴ در بین تیم اعزامی کشورمان بهترین جایگاه را داشت. در این وزن ۳۸ جودوکار حضور داشتند.

محمدمهدی مظلوم و امیرعباس موحد، دو نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند. موحد با رنکینگ ۳۹ به این رقابت‌ها اعزام شد.

موحد در نخستین مبارزه به مصاف هوانگ از چین‌تایپه رفت و موفق به شکست این جودوکار شد. وی در دومین مبارزه به مصاف نماینده کشور رومانی رفت و با شکست مقابل این جودوکار از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه مظلوم نیز در نخستین مبارزه موفق شد تاباروف از تاجیکستان را شکست دهد. وی در دومین مبارزه به مصاف نماینده گرجستان رفت و با قبول شکست، وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت.

ایوب رستمی هدایت تیم ایران در این مسابقات را برعهده داشت. محمد رضا غفاری به عنوان مربی این تیم را همراهی کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار