لیگ نخبگان آسیا؛

برخورد پرسپولیس به سد پاختاکور؛ یاران گاریدو یک امتیاز دشت کردند

تهران(پانا) - پرسپولیس در یک دیدار سخت و نفس‌گیر مقابل پاختاکور ازبکستان به تساوی رسید.

کد مطلب: ۱۵۰۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برخورد  پرسپولیس به سد پاختاکور؛  یاران گاریدو یک امتیاز دشت کردند

دیدار سرخ‌آبی‌ها در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا از دقایقی پیش آغاز شد. استقلال در قطر به مصاف السد رفته است و پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان تیم فوتبال پاختاکور بودند.

هواداران پرسپولیس از ساعت‌ها قبل از باز شدن درب ورزشگاه در محل برگزاری این مسابقه حضور داشتند. نوجوانان و جوانان قرمزپوش با شعارهایی مانند: «پرسپولیس قهرمان میشه خدا می‌دونه که حقشه...و پرسپولیس زلزله و .... » وارد ورزشگاه شدند.

فراجا که کمربند امنیتی برگزاری دیدار تیم فوتبال پرسپولیس و تیم فوتبال پاختاکور را بر عهده داشت، تدابیر شدید امنیتی را برقرار کرده بود. سبز‌جامه‌گان مدافع امنیت کشور از ساعت‌ها در مسیر منتهی به محل برگزاری این دیدار حضور داشتند و در کمال احترام هواداران را به سمت درب ورودی تماشاگران هدایت کردند.

اورژانس هم که پای ثابت برگزاری مسابقات ورزشی به‌ویژه فوتبال است، تا تجهیزات کامل و خودرو اورژانس در ورزشگاه شهر قدس حضور داشت. 

بازار فروش البسه پرسپولیس داغ است و تعدادی از نونهالانی که همراه پدر ‌یا برادر خانواده به ورزشگاه آمده بودند، پرچم و کلاه پرسپولیس را خریداری کردند و به خیل هوادارن پرسپولیس پیوستند.

ناظران ویژه AFC قبل از آغاز این بازی، شرایط زمین و بخش‌های مختلف ورزشگاه را مورد بررسی قرار دادند.

قبل از آغاز این بازی دو تیم پرسپولیس و پاختاکور همزمان در دو نیمه مستطیل سبز ورزشگاه شهر قدس خیلی کوتاه تمرین کردند.

عبدالله جمالی قاضی این میدان به همراه کمک‌های خود علی تی چراک و سعود الشمالی دقایقی در میانه میدان مشغول گرم‌کردن شدند. حسین ابو یحیی به‌عنوان داور چهارم، عبدالله الکندری کمک داور وی‌ای‌آر و هاشم الابراهیم ‌دستیار وی‌ای‌آر تیم داوری را در این بازی همراهی کردند.

513557_302-1-792

سرعتی‌ترین گل هفته دوم لیگ نخبگان آسیا توسط علی علیپور در ثانیه‌های اول این بازی به ثمر رسید، وحید امیری در غیاب امید عالیشاه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

میلاد محمدی در سمت چپ پرسپولیس نقش بسیار تأثیرگذاری در پرسپولیس داشت. وحید امیری با روحیه بالا میانه میدان پرسپولیس را در اختیار داشت و به خوبی پرسپولیسی‌ها را هدایت می‌کرد.

مسعود ریگی کار یک تخریب‌چی را در میانه میدان انجام می‌داد. وحید امیری با دورخیز هفت متری یک موقعیت خطرناک بروی دروازه پاختاکور ایجاد کرد، ولی به گل دوم سرخپوشان منجر نشد.

دقیقه 24 پاختاکور صاحب ضربه کرنر شد که در نهایت گندوز شوت بازیکنن پاختاکور را به خوبی مهار کرد و نشان داد که دروازه‌بان شش دانگی است. دقیقه 29 بازی ایوب موقعیت گل را از دست داد.

512848_699

پاختاکور دقیقه 32 یک موقعیت ضعیف بروی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. بارش شدید باران هم شرایط بازی را برای دو تیم سخت کرد. دقیقه 37 ازبک‌ها بازهم ضربه از راه دور را تجربه کردند که با موج خطر بسیار پایین از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

پرسپولیس در نیمه اول پنبه پاختاکور را زد. این تیم دقیقه 40 صاحب یک ضربه کرنر شد که بازهم با دست خالی به عقب بازگشتند. احمدزاده هم یک بار شانس خودش را امتحان کرد، ولی نتوانست به عنوان دومین گلزن پرسپولیس لقب بگیرد.

دقیقه 44 روی اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس ازبک‌ها صاحب توپ شدند، ولی نمایش گندوز پایان خوشی نداشت.

ازبک‌ها تا پایان نیمه اول دست از تلاش برنداشتند، ولی این پرسپولیسی‌ها بودند که نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفتند. 

509579_676-1-792

در آغاز نیمه دوم شاهد پاس‌های بی‌نظمی از سوی دو تیم بودیم. پرسپولیسی‌ها در آغاز نیمه دوم توپ‌های سرگردانی را بروی دروازه ازبک‌ها شلیک کردند. دقیقه 53 تیم پاختاکور بهترین موقعیت را با بخت و اقبال بلند پرسپولیسی‌ها از دست داد. سروش رفیعی در دقایق اول نیمه دوم دچار آسیب‌دیدگی خفیفی شد.

سعید مهری و لوکاس با تصمیم گاریدو دقیقه 58 جایگزین علی علیپور و احمدزاده شدند. تیم فوتبال پاختاکور در فضای خالی مدافعین پرسپولیس گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کرد و مهاجم صربستانی پاختاکور خود را ناجی ازبک‌ها معرفی کرد. ‌وحید امیری دراین بازی پرتاب‌های شبیه کرنر خود را بروی دروازه پاختاکور ارسال کرد، ولی ثمری نداشت.

صادقی دقیقه 65 پرسپولیس را صاحب یک ضربه کرنر کرد و در جریان توپ‌ریزی پرسپولیسی‌ها در نهایت با اشتباه سرخپوشان موقعیت گل دوم را برای یاران پاختاکور ایجاد کردند و در نهایت سروش رفیعی با یک ضربه آزاد حمله ازبک‌‌ها را بی‌ثمر گذاشت.

دقیقه 68 این بازی اورونوف تازه از کمند مصدومیت رها شده پرسپولیس جایگزین سروش رفیعی شد و وحید امیری هم مستطیل سبزبازی را ترک کرد.

دقیقه 77 بازی روی خطای الکسیس بروی بازیکن ازبک، یک خطا و ضربه پنالتی به نفع پاختاکور اعلام شد که قبل از آن بازیکن پاختاکور در تله آفساید پرسپولیس قرار گرفت.

اورونوف هم در 10 دقیقه پایانی بازی نمایش خوبی داشت و انگیزه بالایی برای باز کردن دروازه هموطنان خود را داشت.

پرسپولیسی‌ها دقیقه 80 زیر باران شدید و رگبار تشویق هواداران، نتوانست دروازه ازبک‌ها را تخریب کند. در دومین دقیقه وقت اضافه این بازی ازبک‌ها یک خطر بی‌ثمر را بروی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار