تاج: مانع آماتور شدن لیگ ایران شدیم

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال در گزارشی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها و مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، از احتمال تعلیق دوباره درباره صدور مجوز حرفه‌ای خبر داد و این خطر را جدی دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تاج: مانع آماتور شدن لیگ ایران شدیم

 

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل استانها، روسای هیات‌های فوتبال دارای نماینده در لیگ برتر، مدیران ورزشگاه‌های فوتبال و مدیران برخی باشگاه‌ها که در لیگ برتر نماینده دارند، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که از AFC داشتیم، نسبت به ۲ موضوع احساس خطر می‌کردیم. ابتدا ثبت نشدن اسناد مالی برخی باشگاه‌ها بود. بسیاری از آنها برای دریافت مجوز حرفه‌ای گزارش مالی حسابرس مالی و بازرس قانونی تهیه نکرده بودند و گزارش برخی از آنها نیز تایید نشده بود. AFC با شرکتی قرارداد بسته تا وضعیت حرفه ای شدن باشگاه‌های ما را رصد کند. شرایط بسیار بدی داشتیم. شاید خیلی از باشگاه‌های ما تایید نمی‌شدند و ممکن بود حتی لیگ ما را از سطح حرفه‌ای خارج کنند. یعنی به لیگ آماتور تبدیل شویم.

وی اضافه کرد: از سال قبل با مجموعه‌ای بحث را تنظیم کردیم و برای هر باشگاهی ترازی گذاشتیم. این موضوع سبب شد بدهی خارجی تمام باشگاه‌ها به حداقل برسد. الان باشگاهی بدهی خارجی ندارد. راستی‌آزمایی کردیم و بدهی خارجی و داخلی همه باشگاه‌ها دست کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما است.

تاج عنوان کرد: از این بابت توفیق پیدا کرده و وقتی AFC وارد شد، خیلی از کارها را انجام داده بودیم. ۷ باشگاه ما هم مجوز حرفه‌ای گرفتند که بی‌سابقه بوده است. چند باشگاه بانوان نیز مجوز حرفه‌ای‌ گرفتند و در کل اتفاقات خوبی افتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: موضوع دوم این است که یک شرکت استرالیایی از آذر و دی وارد کشور خواهد شد. طبق مصوبه هیات رئیسه AFC با این شرکت قرارداد بسته شده و حرف‌هایی که باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اعلام کرده‌اند، راستی‌آزمایی می‌کند. چمن‌ها، استادیوم‌ها، VIP و .... را می‌بیند و گزارش می‌دهد. اگر گزارش منفی باشد باز همان بلایی سر ما می‌آید که سبب شد به خاطر مجوز حرفه‌ای تعلیق شویم. بار دیگر مجوز حرفه‌ای‌ را احیا کرده و در اختیار خودمان گرفتیم. باید این خطر را جدی بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امروز جلسه بیست و ششم ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها است که از ۱۶ خرداد آن را شروع کردیم. خودم در برخی جلسات حضور داشتم و سایر جلسات با حضور رئیس سازمان لیگ، نایب رئیس اول فدراسیون، دبیرکل، دبیر سازمان لیگ، مسئول لیگ برتر، مسئول مجوز حرفه‌ای، رئیس روابط عمومی، مدیران عامل باشگاه‌ها، مدیران کل استان‌ها، روسای هیات‌هایی که در لیگ برتر نماینده دارند و کل مجموعه ما در این جلسات حضور داشتند. با انها مفصل بحث و همفکری برای رفع مشکلات ورزشگاه‌ها داشتیم. اگر درباره مشکلات صحبت نکنیم، دچار اشکال جدی دیگری از دی ماه می‌شویم. برخی باشگاه‌ها نیز دعوت نشده‌ یا شده‌اند که اصلا به آنها مجوز حرفه‌ای ندادیم.

تاج گفت: اگر باشگاهی ۳ سال مجوز حرفه‌ای نگیرد، از لیگ برتر خارج می‌شود. امروز با این شرایط سخت رو به رو هستیم. مدیران کل زحمات بسیاری کشیدند تا ورزشگاه‌ را به شرایط فعلی برسانند. برخی نمی‌دانم به چه دلیل سیاه‌نمایی می‌کنند. مسئول ورزشگاه‌ها فدراسیون فوتبال نیست. همانگونه که می‌دانید خود من برای برگزاری بازی استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد به مدیرعامل کارخانه فولاد خوزستان زنگ زدم. برای سایر تیم‌ها نیز چنین کارهایی انجام شده است زیرا احساس می‌کنیم باید لیگ ما خوب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال مسئول فوتبال کشور است و باید به همه کمک کند. اطمینان دارم با کمک این عزیزان شرایط بهتر می‌شود. ورزشگاه‌های بسیار خوبی مثل یادگار امام(ره) تبریز هم داریم. باید از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی تشکر کنیم. همچنین ورزشگاه سردار آزادگان قزوین هم شرایطش جای تشکر دارد. ورزشگاه اراک نیز به همین شکل است. حتی تختی تهران نیز شرایطش مطلوب است. چهار بار با علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران این استادیوم را از نزدیک دیدیم.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: باید از این شرکت استرالیایی مجوز بگیریم. نباید این شرکت بیاید و ما را تایید نکند. حتما باید ما را تایید کند. مسئولان وزارت کشور نیز کمال همکاری را با ما داشتند تا بازی‌های لیگ و تیم ملی برگزار شود. خود برگزاری بازی در شهر دیگر گرفتاری‌های خاصی دارد که این دوستان برای رفع مشکلات کمک کردند. هیچ دیداری نباید معوق شود و باید به یک شرایط ایده‌آل برسیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار