جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ آغاز جدال یوزها در قاره کهن

تهران (پانا) - دهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ امروز در کشور ازبکستان آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ آغاز جدال یوزها در قاره کهن

در این دوره از رقابت‌ها ۲۴ تیم از جمله تیم ایران حضور دارند که در ۶ گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از ۲ تیم برتر به عنوان ۴ تیم از ۶ تیم سوم گروه‌ها به دور یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.

مسابقات تا یک شنبه ۱۵ مهر در شهر‌های تاشکند، بخارا و آندیجان برگزار می‌شود. تیم‌های فرانسه، تاجیکستان و افغانستان اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند. قاره آسیا برای چهارمین بار میزبان این رقابت‌ها شده است. به تیم روسیه به علت درگیری با اوکراین اجازه حضور در این رقابت‌ها داده نشد.

برنامه روز نخست و وضعیت سایر گروه‌ها به این شرح است:

گروه A: 

- شنبه ۲۴ شهریور: 

ازبکستان - هلند 

پاراگوئه - کاستاریکا

گروه B: 

- شنبه ۲۴ شهریور: 

برزیل - کوبا 

تایلند - کرواسی

گروه C: 

- شنبه ۲۴ شهریور: 

آرژانتین - اوکراین

افغانستان - آنگولا

گروه D:

اسپانیا، قراقستان، نیوزیلند و لیبی

گروه E:

پرتغال (قهرمان دوره قبل)، مغرب، تاجیکستان و پاناما

گروه F:

ایران، فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱، تیم‌های پرتغال، آرژانتین و برزیل اول تا سوم شدند. جام جهانی فوتسال از سال ۱۹۸۹ شکل گرفت و این رقابت‌ها در حال حاضر هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود. 

در جام جهانی فوتسال تیم برزیل با ۵ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و ۲ سومی همچنان رکورد دار است و اسپانیا با ۲ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و آرژانتین با یک قهرمانی و نایب قهرمانی در رده سوم قرار دارند. تیم پرتغال با یک قهرمانی و یک مقام سومی در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی فوتسال ایران (قهرمان آسیا) برای نهمین بار در جام جهانی فوتسال حاضر شد. تیم ایران در سال ۱۹۹۲ در رده چهارم قرار گرفت و در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در دور گروهی، ۲۰۰۸ در دور دوم گروهی، در سال ۲۰۱۲ در یک هشتم نهایی و در سال ۲۰۲۱ در دور یک چهارم نهایی حذف شد. تیم ایران در سال ۲۰۱۶ در بهترین عملکرد خود سوم شد.

تیم ایران تا کنون در ۴۰ بازی جام جهانی فوتسال ۲۱ برد، ۴ تساوی و ۱۵ شکست کسب کرده و در این دیدار‌ها ۱۳۷ گل به ثمر رساند و ۱۳۳ گل دریافت کرده است. ایران در بررسی عملکرد کلی تیم‌های حاضر در تاریخ جام جهانی فوتسال در رده هفتم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار