امیر قلعه‌نویی:

تیم ملی می‌تواند به مراحل بالای جام‌جهانی صعود کند

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پیروزی برابر امارات در مرحله انتخابی جام‌جهانی، منتقدان را سهم‌خواه دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی می‌تواند به مراحل بالای جام‌جهانی صعود کند

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل امارات در هفته دوم مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۶ گفت: به سرمربی امارات و به فوتبال بابت این بازی زیبا تبریک می‌گویم و به نظرم نزدیک بود تنبیه شویم. مسابقه‌ای که می‌توانست با اختلاف سه یا چهار گل به نفع ما تمام شود، نزدیک بود به تساوی ختم شود.امید گل ما ۱.۶۱ و امید گل امارات ۰.۲۱ بود. البته مالکیت توپ و میدان هم ۶۰ درصد به ۴۰ درصد به نفع امارات بود.

وی افزود: فوتبال بابرنامه‌ای بازی کردیم. نقاط قوت امارات مقابل قطر را آنالیز کرده بودیم و تا حدی بستیم. روی نقاط ضعف این تیم هم به گل رسیدیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. امارات چند سالی بود که تیمی به این شادابی نداشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید از بازیکنانم تشکر کنم، باید از آنها گلایه داشته باشم که از موقعیت‌های بالای ۹۰ درصد استفاده نکردند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: فوتبال گاهی شما را تنبیه می‌کند که امشب خدا را شکر تنبیه نشدیم. ما دو ایراد داریم؛ یکی اینکه جلوی زمین توپ لو می‌دهیم و دیگری اینکه فرصت‌های بالای ۹۰ درصد را تبدیل به گل نمی‌کنیم.

قلعه‌نویی درباره عملکرد تیم ملی نسبت به بازی قبل، یادآور شد: از طرفداران تیم ملی تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند و با اینکه کمتر از اماراتی‌ها بودند، کم نیاوردند. ما برنامه‌ای بدون سردار آزمون داشتیم که در پرس تیمی اعمال کردیم؛ به‌ویژه روی هافبک‌های امارات. بازیکن شماره ۸ این تیم (طحنون الزعابی) کلاس بالایی دارد و به یک بازیکن مأموریت دادیم که او را از بازی خارج کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به شرایط سه ملی‌پوش کشورمان بیان کرد: یک ماه تا بازی بعدی زمان داریم. امیدوارم عزت‌اللهی، قدوس و جهانبخش که از شرایط مسابقه دور بودند یا تیم نداشتند، به شرایط بازی بازگردند. کشورهای آسیایی روی فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به هم نزدیک شده‌اند.

وی افزود:شرایط ما در دیدار بعدی بهتر خواهد بود. قدوس و جهانبخش طی یک ماه آینده تیم خود را انتخاب کرده و به ما بیشتر کمک می‌کنند.

قلعه‌نویی درباره برنامه بعدی تیم ملی اظهار داشت: اجازه بدهید ۱۰ روز استراحت کنیم و چند هفته از لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا را ببینیم. از میزبانی امارات تشکر می‌کنم و امیدوارم میزبان خیلی خوبی برای آنها باشیم. ایران و امارات کشورهای برادر، همسایه و مسلمان هستند که روابط خیلی خوبی داشته‌اند. فوتبال می‌تواند پل ارتباطی خوبی بین دو ملت باشد.

قلعه‌نویی در مورد انتقادات از عملکرد تیم ملی برابر قرقیزستان اظهار داشت: انتقاد خوب است و باعث پیشرفت انسان می‌شود، اما برخی‌ها حُب و بغض دارند و حرف آنها را از انتقاد جدا می‌کنیم. ما تیمی باکیفیت هستیم که می‌خواهیم روی زمین بازی کنیم و امروز نشان دادیم چقدر در عمق دفاع حریف موقعیت ساختیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با تمجید از عملکرد ایران عنوان کرد: کسب شش امتیاز و ثبت دو کلین‌شیت آمار بسیار خوبی است، اما توقع بیشتری دارم. بازیکنان ما می‌توانند در سطح بالاتری بازی کنند.

وی ادامه داد:ایران از قدیم یکی از قطب‌های بزرگ فوتبال آسیا بوده و مردم توقع بالایی از تیم ملی دارند. این مسئله باعث ایجاد فشار می‌شود، اما سبب می‌شود تلاش‌مان را بیشتر کنیم و با بازی‌ها و نتایج خوب باعث شادی مردم شویم.

قلعه‌نویی با حمله به منتقدان گفت: انتقاداتی هم وجود دارد که سهم‌خواهی محسوب می‌شود. افرادی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، دنبال سهم‌خواهی هستند. ما از جنبه‌های زیادی در شرایط خوبی نبودیم، اما شش امتیاز گرفتیم و دو کلین‌شیت داشتیم.

وی گفت: برخی‌ از این اتفاق ناراحت می‌شوند، اما شادی هواداران ایران برای ما مهم است.هدف بازیکنان این است که بازی به بازی بهتر شوند و اهداف بزرگی دارند. تیم ملی می‌تواند در جام جهانی، به مراحل بالاتر صعود کند و این توان در بازیکنان ایران است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار