انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل امارات

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی قبل به دیدار تیم فوتبال امارات خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۵۰۰۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل امارات

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ فردا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه «هزاع بن زاید» برابر تیم ملی امارات قرار می‌گیرد. ایران در گروه A این رقابت‌ها به غیر از تیم ملی امارات با تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، کره‌شمالی و قرقیزستان هم‌گروه است.

ایران و امارات با برد این مرحله از رقابت‌ها را آغاز کردند، با این تفاوت که امارات موفق شد در خانه حریف دست به شگفتی‌سازی بزند و ایران نیز در خانه به سختی از سد قرقیزستان عبور کرد. تیم ملی امارات که با یک گل نیمه اول را مقابل قطر واگذار کرده بود، موفق شد نیمه دوم با یک کامبک طوفانی ۳ گل را وارد دروازه قهرمان ۲ دوره متوالی جام ملت‌های آسیا کند تا از همان ابتدا نشان دهد که انگیزه بالایی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ دارد.

تیم ملی فوتبال ایران نیز در اولین دیدار خود در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل قرقیزستان قرار گرفت و با چاشنی شانس موفق شد به لطف تک‌گل مهدی طارمی با ۳ امتیاز کامل این رقابت‌ها را آغاز کند.

امارات همواره مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازنده بوده و کمتر توانسته است تیم ملی را به دردسر بیندازد. پسران زاید تاکنون ۱۹ بار مقابل یوزها قرار گرفتند که سهم تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ پیروزی بوده؛ ۳ دیدار با تساوی به پایان رسیده و امارات تنها یک‌بار موفق به برتری مقابل ایران شده است.

در ۶ تقابل اخیر ۲ تیم، همواره تیم ملی فوتبال ایران موفق به کسب پیروزی شده و نکته جالب این که امارات در این ۶ دیدار تنها در دیدار قبلی موفق به باز کردن دروازه ایران شده است. تیم ملی ایران در تقابل‌های رسمی برابر امارات هیچ‌گاه بازنده نبوده است و تنها شکست ایران برابر امارات به یک بازی دوستانه در سال ۱۳۷۶ باز می‌گردد.

به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی در ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال نسبت به بازی قبل ۳ تغییر انجام می‌دهد و یوزها را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان می‌کند. علیرضا بیرانوند که در دیدار مقابل قرقیزستان نمایش درخشانی داشت، در این دیدار نیز در چهارچوب دروازه تیم ملی فوتبال قرار می‌گیرد.

در قلب خط دفاعی یک تغییر ایجاد می‌شود. یک‌بار دیگر شاهد زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در خط دفاعی یوزها خواهیم بود. آریا یوسفی از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی فوتبال را تکمیل می‌کنند.

میانه میدان نیز تغییراتی دارد؛ جایی که سامان قدوس در کنار سعید عزت‌اللهی قرار می‌گیرد. در دیدار قبل امید نورافکن در کنار قدوس به میدان رفت و تک گل ایران نیز روی بازگشت شوت این بازیکن به ثمر رسید. آخرین تغییر قلعه‌نویی در فاز هجومی است؛ جایی که علیرضا جهانبخش در جناح راست جانشین علی قلی‌زاده می‌شود و در کنار طارمی و مهدی قایدی پشت‌ سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن منتخب قلعه‌نویی را مقابل امارات تکمیل می‌کنند.

با این سه تغییر می‌توان گفت که ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال بعد از یک بازی، تقریبا شبیه به جام ملت‌های آسیا خواهد شد و به نوعی قلعه‌نویی با ترکیب مورد علاقه خود پا به این دیدار می‌گذارد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران: 

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، آریا یوسفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی امارات:

خالد عیسی، خالد الطنحانی، الحمادی، کوامی کویدو، عبدالله ادریس، حارب عبدالله، یحیی الغسانی، عبدالله حمد، یحیی نادر،الزعابی و کایو کانیدو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار