آشنایی با گلزنان تاریخ فوتبال ایران ادوار جام جهانی

چهاردهمین گل تاریخ ایران در جام‌جهانی در انتظار کدام یوز ایرانی

تهران (پانا) - تا قبل از جام‌جهانی2026، 13 گل در کارنامه فوتبال ایران در ادوار جام‌جهانی دیده می‌شود، باید دید کدام یوز ایرانی چهاردهمین چراغ را در جام جهانی 2026 برای فوتبال ایران روشن خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با گلزنان تاریخ فوتبال ایران ادوار جام جهانی

فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2026مرحله گروهی نیمه‌نهایی را با تیم‌های امارات، کره‌شمالی، قرقیزستان تجربه می‌کند، امیر قلعه‌نویی که در مدت حضور خود به عنوان سکان‌دار تیم ملی نشان داده است که مربی بازیکن‌سالاری نیست و آمادگی بازیکنان ملاک حضور آنها در ترکیب اصلی تیم ملی است، در ادنیشه ارائه بهترین کارنامه در مسابقات مقدماتی جام جهانی است. 

ایرج دانایی‌فرد در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسکاتلند در شرایطی که آن مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید، اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی را به‌ثمر رساند. 

حسن روشن در دیدار ایران مقابل تیم فوتبال پرو که ایران نتیجه این دیدار را 3 بر یک به حریف واگذار کرد، توانست نام خود را به عنوان دومین گلزن تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام جهانی ثبت کند. 

جام‌جهانی1998؛ شکستن طلسم ناکامی 20 ساله فوتبال ایران 

تیم ملی فوتبال ایران بعد از 20 سال چشم‌انتظاری برای حضور در جام جهانی توانست در جام‌جهانی 1998 حضور پیدا کند. حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا فوتبال آمریکا را با غیرت ایرانی منزوی کردند و اولین برد ایران در ادوار جام جهانی ثبت شد. 

جام جهانی2006؛ ناجی‌های فوتبل ایران در کشتی غرق شده تیم ملی 

برانکو ایوانکوویچ هم نتوانست تیم ملی فوتبال ایران را به مرحله حذفی جام جهانی برساند. یحیی گل‌محمدی در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم فوتبال مکزیک که منجر به شکست یوزها شد، تک گل فوتبال ایران را به ثمر رساند سهراب‌بختیاری‌زاده در دیدار مقابل تیم فوتبال آنگولا ناجی فوتبال ایران بود. این مدافعان نام خود را به عنوان اولین گلزنان مدافع تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام‌جهانی به ثبت رساندند. 

جام جهانی2014؛ گل طلایی قوچان‌نژاد با عیار 36 

تیم فوتبال ایران در جام جهانی 2014 با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌هرزگوین هم‌گروه بود. رضا قوچان‌نژاد تنها گلزن ایران در این پیکارها بود. تنها طلسم ناکامی 36 ساله گل نزدن مهاجمین ایران در این دوره شکسته شد و افتخار دیگری برای فوتبال ایران بدست نیامد. 

جام جهانی 2018؛ تسلیم پرتغالی‌ها مقابل یوزهای ایرانی 

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 با تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال هم‌گروه بود. ایران با گل به خودی مدافع مراکشی در این دیدار به پیروزی رسید. ایران مقابل تیم فوتبال اسپانیا نتیجه را با یک گل به حریف صاحب‌نامش واگذار کرد. 

تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال به نتیجه تساوی دست پیدا کرد. کریم انصاری‌فرد گل ایران را در مقابل تیم فوتبال پرتغال به ثمر رساند. 

جام جهانی 2022؛ آتش‌بازی نافرجام یوزها 

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه بود. 2 گل ایران در دیدار با انگلیس که به جشنواره گل شیرهای سفید لندنی ختم شد را مهدی طارمی به ثمر رساند. 

بعد از شکست مقابل تیم فوتبال آمریکا، یوزهای ایرانی مقابل ولز ویترینی از گل‌های به یاد ماندنی را به نمایش گذاشتند. رامین رضاییان و روزبه چشمی گلزنان ایران در این بازی بودند. 

مهدی طارمی و سردار آزمون در اندیشه شکار چهاردهمین گل تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام‌جهانی هستند. باید منظر ماند و دید پای کدام یوز ایرانی به اولین گل ایران در جام جهانی2026 باز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار