قهرمانی جوانان آسیا؛ ۳ طلا و یک برنز در انتظار جودوکاران ایران

تهران (پانا) - در دومین روز از مسابقات جودو قهرمانی جوانان آسیا، سه نماینده کشورمان به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانی جوانان آسیا؛  ۳ طلا و یک برنز در انتظار جودوکاران ایران

مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا از روز دهم شهریور به میزبانی کشور کره‌جنوبی و در شهر «مونگ‌یونگ» با حضور ۱۶۵ جودوکار از ۱۷ کشور آغاز شده و امروز یازدهم شهریور دومین روز از این مسابقات پیگیری و در نهایت این رقابت‌ها به پایان خواهد رسید.

در مسابقات امروز و در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در نخستین مبارزه به مصاف «قانزوریک» از کشور مغولستان رفت و با شکست این جودوکار، مبارزات خود را شروع کرد. وی در دومین مبارزه موفق به شکست نماینده کشور عربستان شد و در نیمه‌نهایی نماینده کره‌جنوبی را شکست داد و به فینال راه یافت. پرهیزگار در فینال به مصاف نماینده قرقیزستان خواهد رفت.

در وزن ۹۰- کیلوگرم، امیرعباس چوپان در دور اول استراحت داشت و در نخستین مبارزه به مصاف «السلمان» از کشور کویت رفت و با شکست حریف خود، مبارزه‌اش را آغاز کرد. وی در نیمه نهایی نیز با ضربه فنی نماینده کره جنوبی را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. چوپان در فینال این رقابت‌ها باید به مصاف نماینده ازبکستان برود.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، علیرضا نیک‌سرشت در مبارزه نخست به مصاف «راکویا» از هند رفت و این جودوکار را شکست داد. وی در دور دوم نیز نماینده قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. نیک‌سرشت در نیمه‌نهایی جودوکاری از کشور چین تایپه را از پیش رو برداشت تا در فینال با نماینده ازبکستان برای رسیدن به مدال طلا مبارزه کند.

امیرحسین شهیدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن است که در نخستین مبارزه به مصاف «آلتاشاقان» از کشور مغولستان رفت و با شکست مقابل این جودوکار از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، امیرعباس موحد در بازی اول با قرعه استراحت روبرو بود. وی در نخستین مبارزه به مصاف «هانگ» از چین تایپه رفت و این جودوکار را شکست داد. موحد در دور دوم مقابل قهرمان آسیا از کشور قرقیزستان بازی را واگذار کرد. وی برای رسیدن به مدال برنز باید با مظلوم دیگر نماینده کشورمان در این وزن مبارزه کند.

محمدمهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در دور اول با استراحت روبرو بود. وی نیز در نخستین مبارزه به مصاف «بازانتیک» از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و باید برای رسیدن به مدال برنز با عباس موحد مبارزه کند.

هدایت تیم ملی جوانان پسران، برعهده ایوب رستمی است. محمدرضا غفاری نیز مربی است.

هدایت تیم ملی دختران در این رقابت‌ها برعهده معصومه جعفری است.

تیم ملی نوجوانان پسران در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا یک مدال طلا، دو‌ مدال برنز و دو عنوان هفتمی را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار