همگام با پارالمپیک۲۰۲۴؛

مدال‌هایی که رنگ آنها تغییر کرد؛ پرستو حبیبی نقره‌ای شد

تهران (پانا) - بانوی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران پس از اعتراض به عملکرد ورزشکار لهستانی، صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدال‌هایی که رنگ آنها تغییر کرد؛ پرستو حبیبی نقره‌ای شد

در جریان رقابت پرتاب کلاب F32 پرستو حبیبی ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۲۶.۲۹ برنز گرفت. در پایان این رقابت اعتراضی از سوی مسئولان یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه به عملکرد قهرمان لهستانی صورت گرفت که مثمر ثمر بود و همه رکوردهای نماینده لهستان که طلا گرفته بود، خطا اعلام شده و از جدول حذف شد.

با این اتفاق، رتبه پرستو حبیبی بالا رفت و مدال نقره را به خود اختصاص داد و پس از نماینده تونس در رده دوم قرار گرفت.

حبیبی نخستین مدال‌آور پارادوومیدانی ایران در رشته پرتاب کلاب محسوب می‌شود. پیش از این ظفر ذاکر در پرتاب وزنه پس از اعتراض مسئولان ایران، رتبه چهارمی خود را با مدال نقره و کسب عنوان نایب قهرمانی عوض کرده بود.

ظفر ذاکر نقره گرفت

عنوان چهارمی ظفر ذاکر در مسابقات پرتاب وزنه در پارالمپیک پاریس پس از اعتراض مسئولان ایران، تبدیل به مدال نقره شد.

در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس مسابقه پرتاب وزنه در کلاس F55 برگزار شد که در پایان ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۸۸ متر در رده چهارم قرار گرفت و حامد امیری با رکورد ۱۱.۳۷ هفتم شد.

پس از پایان این رقابت و در شرایطی که نتیجه رسمی از سوی مسئولان برگزاری اعلام شده بود، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران نسبت به عملکرد دو ورزشکاراز صربستان و لهستان که نقره و برنز گرفته بودند، اعتراض کرد. ️این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و همه رکورد های ورزشکار صربستانی و همچنین رکورد اصلی نماینده لهستان خطا اعلام شد.

بدین ترتیب ظفر ذاکر با همان رکورد ۱۱.۸۸ متر به جایگاه دوم صعود کرد و صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد. همچنین حامد امیری با یک پله ارتقا، در رده ششم قرار گرفت. ️در این رقابت نمایندگان بلغارستان و لهستان اول و سوم شدند.

کاروان ایران تاکنون سه مدال نقره توسط زهرا رحیمی، پرستو حبیبی و ظفر ذاکر کسب کرده است.

873f98e9-1081-4577-9701-a436bdc07990

e3893ae1-9350-437e-a18e-6891fbcf9867

59173664-a0ea-4869-af47-0b290f5e07fc

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار