قلعه حسن‌خان میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان

تهران (پانا) - رئیس کمیته استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور مدعی شد که احتمال دارد دیدارهای آسیایی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
قلعه حسن‌خان میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان

آماده نبودن ورزشگاه آزادی، سرگردانی استقلال و پرسپولیس جهت برگزاری مسابقات خانگی و در پیش بودن آغاز رقابت‌های لیگ نخبگان، همگی به معضل بزرگی برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است و البته دو تیم بزرگ پایتخت که در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند.

در شرایطی که دو تیم نخستین بازی‌های خانگی خود در فصل جدید را در اراک و قزوین برگزار کرده‌اند، اکنون خبر می‌رسد که ورزشگاه آزادی حالا حالاها قرار نیست به چرخه مسابقات بازگردد و حتی احتمال دارد که بازی‌های آسیایی دو تیم در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود.

داوود رفعتی به عنوان رئیس کمیته استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور، شب گذشته در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر اظهارات عجیبی را مطرح کرد. وی در شرایطی مدعی شد که احتمالاً استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس به مصاف رقبا بروند که این استادیوم حتی توانایی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را نیز نداشته است.

طبق اعلام رفعتی، ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان پس از تعطیلات فیفادی و از هفته چهارم، «احتمالاً» بتواند میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس باشد. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است چگونه ممکن است مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا که به سختگیری فراوان در این زمینه معروف است، مجوز برگزاری بازی‌های آسیایی را در استادیومی صادر کند که آخرین تصاویر منتشر شده از آن، نشان از طولانی بودن روند آماده‌سازی این ورزشگاه داشت.

رفعتی در بخشی از صحبت‌هایش در این خصوص گفت: در خصوص استقلال و پرسپولیس، این دو تیم می‌توانند از هفته‌ی چهارم در تهران از رقبایشان میزبانی کنند. تا آن زمان، ورزشگاه شهر قدس آماده می‌شود و در این استادیوم می‌توانند به میدان بروند. من امروز در جلسه شورای تأمین این ورزشگاه شرکت خواهم کرد.

وی ادامه داد: ورزشگاه تختی نیز به هفته پنجم یا ششم خواهد رسید و به چرخه مسابقات اضافه می‌شود. حتی اتاق VAR هر دو استادیوم شهر قدس و تختی آماده است. ضمن اینکه احتمالاً استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس، بازی‌های خود را در لیگ نخبگان انجام دهند.

رئیس کمیته استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور درخصوص علت عدم میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد از سرخابی‌ها گفت: این ورزشگاه با پول ملت ایران ساخته شده و شایسته‌ترین تیمی که باید در آن بازی کند، تیم ملی ایران است. هیچ استثنایی برای آن وجود ندارد و هر استادیومی که داشته باشیم، اولویت با تیم ملی ایران است. همان‌طور که آقای تاج فرمودند، ما در یک جا ورزشگاه داریم، اما هتل نداریم. در مشهد همه چیز را با هم داریم ولی متأسفانه تا کنون همکاری لازم انجام نشده است. امیدوارم برای بازی بعدی تیم ملی و همچنین بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان، رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله شاید در هفته‌ آینده بازدیدی از ورزشگاه مشهد انجام دهیم. از آقای رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم که پا در میانی کنند و از نفوذ سیاسی خود استفاده کنند تا این شرایط تسهیل شود و ورزشگاه مشهد وارد چرخه مسابقات لیگ برتر شود. حالا چه برای استقلال، پرسپولیس، یا تیم ملی، فرقی نمی‌کند. هر تلاشی لازم باشد، آقای دنیامالی، وزیر ورزش انجام می‌دهند ولی فکر می‌کنم بهتر است که آقای رئیس جمهور پادرمیانی کنند.

او گفت: ما از ۲۵ شهریور بازی تیم استقلال مقابل تیم الغرافه را داریم و مطمئناً اگر ورزشگاه مشهد آماده نشود، مجبوریم این بازی را در تهران و در ورزشگاه شهر قدس برگزار کنیم. یعنی شهر قدس را برای این کار آماده می‌کنیم تا ورزشگاهی بین‌المللی باشد و استانداردهای بین‌المللی در آن رعایت شود.

رفعتی درخصوص ورزشگاه مشهد توضیح داد: اما اگر ورزشگاه مشهد اکنون برای تیم ملی ایران یا مسابقات بین‌المللی ما استفاده نشود، کی قرار است از آن استفاده شود؟ این ورزشگاه برای ملت ایران ساخته شده است. اکنون شهر مشهد ورزشگاه دارد، ولی تیم ندارد. اجازه دهند تیم‌های مطرح کشور و حتی تیم‌های غیرایرانی، در آنجا تمرین کنند. چند روز پیش متأسفانه شنیدم که یک تیم غیرایرانی در آن استادیوم تمرین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار