ابوبکر کامارا رسماً به سپاهان پیوست

تهران (پانا) - سپاهان که دنبال مهاجم نامدار و مشهور بود، در اقدامی عجیب ابوبکر کامارا را به خدمت گرفت. مهاجمی که فصل قبل در لیگ امارات تنها ۳۶۸ دقیقه بازی کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ابوبکر کامارا رسماً به سپاهان پیوست

سپاهان در فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی را جذب کرد که خیلی از آنها در تیم‌های قبلی خود ستاره بودند. مهدی لیموچی( آلومینیوم اراک )، جواد آقایی‌پور ( استقلال خوزستان )، صالح حردانی ( استقلال تهران )، حسین گودرزی ( شمس‌آذر قزوین )، محمدمهدی محبی ( مس رفسنجان )، محمدامین حزباوی ( السد قطر )، استیون انزونزی ( قونیه‌اسپور ترکیه ) و وحدت هنانوف ( پرسپولیس ) بازیکنانی بودند که در نقل و انتقالات تابستانی پیراهن سپاهان را پوشیدند و قرار است این تیم را در لیگ بیست و چهارم همراهی کنند.

ژوزه مورایس بعد از گذشت ۲ هفته از لیگ برتر به این نتیجه رسید که سپاهان به یک مهاجم خوب دیگر نیاز دارد. مهاجمی که بتواند در کنار کاوه رضایی و جواد آقایی‌پور خط حمله سپاهان را قدرتمند کند. در بازار داخلی مهاجمی که به درد سپاهان بخورد وجود نداشت و به همین دلیل مورایس و مدیران این باشگاه سراغ گزینه‌های خارجی رفتند. باشگاه سپاهان در مذاکرات خود به طور مداوم از جذب یک مهاجم مشهور و بین‌المللی خبر می‌داد؛ مهاجمی که از نقطه نظر شهرت با انزونزی مقایسه می‌شد و می‌گفتند در حد و اندازه‌های او خواهد بود. ادعایی که بی‌اختیار ذهن رسانه‌ها را سمت و سوی مهاجمانی آزاد مثل ماریو بالوتلی، چوپوموتینگ و استفان یووتیچ می‌برد. در نهایت اما سپاهان، ابوبکر کامارا را به خدمت گرفت. مهاجمی ۱۷۷ سانتیمتری که عضوی از تیم ملی موریتانی در قاره آفریقا محسوب می‌شود.

کامارا، یک فصل و فقط ۳۶۸ دقیقه بازی؛ سپاهان چشم بازار را کور کرد

ابوبکر کامارا سابقه بازی برای فولام را در کارنامه دارد؛ البته اغلب مربوط به چمپیونشیپ است و فقط یک فصل طرفین در لیگ برتر انگلیس همکاری کرده‌اند. کامارا در دو فصل اخیر برای آریس سالونیکی یونان و الجزیره امارات به میدان رفته و روزهای موفقی را سپری نکرده است. او فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ عضو آریس در سوپرلیگ یونان بود و در ۲۲ بازی تنها توانست ۴ گل به ثمر برساند. فصل قبل هم کامارا در عضویت الجزیره امارات بود و در ۱۱ بازی ۳ گل وارد دروازه رقبا کرد.

همیشه وقتی تیم‌ها می‌خواهند بازیکن خارجی جذب کنند، به آمار یکی دو فصل اخیر او نگاهی ریزبینانه می‌اندازند. نکته‌ای که گویا در مورد کامارا صدق نکرده و کسی توجهی به آمار او در الجزیره نداشته است. موضوع مهم درباره کامارا، دقایق حضور او در ترکیب باشگاه اماراتی است. این مهاجم ۲۹ ساله در طول یک فصل و در ۱۱ بازی، روی هم ۳۶۸ دقیقه به میدان رفته که آماری ضعیف محسوب می‌شود. این بازیکن ۱۳ بازی در لیست الجزیره حضور نداشته و ۳ دیدار را هم به دلیل مصدومیت از دست داده است. مسأ‌له مهمتر اینکه او تنها ۳ بار در ترکیب اصلی الجزیره قرار گرفته و باقی اوقات به عنوان بازیکن ذخیره راهی زمین شده است!

کامارا، یک فصل و فقط ۳۶۸ دقیقه بازی؛ سپاهان چشم بازار را کور کرد

در رده باشگاهی، کامارا ۱۳۸۲۷ دقیقه به میدان رفته و ۵۲ گل به ثمر رسانده. این آمار متعلق به تمام دوران باشگاهی مهاجم اهل موریتانی است. یعنی به طور میانگین، کامارا هر ۲۶۵ دقیقه یک گل زده که این هم آمار قابل توجهی به حساب نمی‌آید. مهاجم جدید سپاهان در ۲۶ ملی برای موریتانی ۸ گل وارد دروازه گابن، گینه، بنین، سودان ( ۲ گل )، لیبی، آفریقای مرکزی و کنگو کرده است. از آخرین گل ملی او هم حدود یک سال می‌گذرد و کامارا در این مدت موفق به باز کردن دروازه رقبای موریتانی نشده است.

بهترین جمله‌ای که می‌توان درباره خرید کامارا به کار برد این است: «سپاهان چشم بازار را کور کرد!» درباره این خرید باید منتظر درز اخباری جدید باشیم. مبلغ قرارداد او با توجه به رزومه‌اش می‌تواند به موضوعی مهم در فوتبال ایران تبدیل شود. منتهی باید تا توافق رسمی کامارا با سپاهان که گویا انجام هم شده، بنشینیم و بعد درباره توافق طرفین اخبار بیشتری منتشر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار