رامسر؛ میزبان بزرگ‌ترین جشنواره کشتی رده‌های سنی پایه کشور

تهران (پانا) - بزرگ‌ترین جشنواره کشتی رده‌های خردسالان و نونهالان کشور امروز همزمان با روز ملی کشتی با حضور بیش از چهار هزار کشتی‌گیر از سراسر مازندران در رامسر آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رامسر؛ میزبان بزرگ‌ترین جشنواره کشتی رده‌های سنی پایه کشور

دومین دوره رویداد بزرگ رقابتی و استعدادیابی کشتی رده سنی خردسالان و نونهالان مازندرانی امروز با حضور هزاران کشتی‌گیر خردسال و نونهال مازندرانی که از سراسر این استان در قالب‌های ۳۸ تیم هیات‌های کشتی مازندران عازم رامسر شدند آغاز شد.

این رویداد بزرگ که از سوی هیات کشتی مازندران قرار است از پنجم تا ۱۰ شهریور به میزبانی رامسر و تنکابن برگزار شود، با هدف استعدادیابی برای نسل‌سازی کشتی استان و کشور با عنوان «امیدسازان المپیک ۲۰۳۲ بریزبن استرالیا» در قالب یکی از برنامه‌های دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران طراحی شده و طبق برنامه‌ریزی قرار است بیش از چهار هزار کشتی‌گیر در آن طی ۶ روز روی تشک بروند.

رئیس هیات کشتی مازندران در حاشیه مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ کشتی به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش کیفیت و سنجش کمیت، شناسایی و معرفی استعدادهای نوین کشتی و ایجاد پشتوانه با افقی ۱۰ ساله از اهداف برگزاری این رویداد است که در دومین سال پیاپی با چشم‌انداز نسل‌سازی برای المپیک ۲۰۳۲ استرالیا برگزار می‌شود.

امید شایگان افزود: این رقابت‌ها در ۲ رشته کشتی فرنگی و کشتی آزاد و به میزبانی رامسر و تنکابن برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران رامسر و مجموعه ورزشی شهدای رمضان‌خیل تنکابن محل برگزاری رقابت‌های این کشتی‌گیران خردسال و نونهال است.

وی اظهار کرد: پارسال این رقابت‌ها با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کشتی‌گیر برگزار شد که با توجه به اثرگذاری بالا و استقبال زیاد خانواده‌های کشتی‌دوست و خردسالان و نونهالان علاقه‌مند به این ورزش، امسال تصمیم گرفته شد تا با تعداد بیشتری این رقابت‌ها برگزار شود.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خاطرنشان کرد: به استناد آمارها پارسال پس از برگزاری این رویداد فقط در یک پایه سنی ۵۰ درصد افزایش ثبت‌نام علاقه‌مندان به کشتی رقم خورد که اهمیت این قبیل رویدادهای استعدادیابی را نشان می‌دهد.

شایگان افزود: با توجه به تعداد بالای کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا با فرستادن مستندات لازم، این رقابت‌ها به عنوان پرجمعیت‌ترین رویداد کشتی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار