همگام با پارالمپیک؛

شعار کاروان پارالمپیک ایران: «ایمان، ایثار و افتخار»

تهران (پانا) - سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک با اشاره به شعار کاروان پارالمپیک ایران (ایمان، ایثار و افتخار) به اهدای جوایز میلیاردی به مدال‌آوران اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
شعار کاروان پارالمپیک ایران: «ایمان، ایثار و افتخار»

نشست خبری سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس امروز در محل تالار پارالمپیک با حضور علی‌اصغر حسن‌زاده معاون کاروان و سعید سلگی معاون فنی ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

پولادگر در این نشست گفت: با توجه به پایان المپیک، آخرین کاروان دیروز به کشور بازگشتند. موفقیت نمایندگان کشورمان که با ۱۲ مدال همراه بود و جایگاهی که نسبت به دوره قبلی ارتقا یافت را به کمیته المپیک، وزارت ورزش، کادرفنی تیم‌ها و ورزشکاران تبریک عرض می‌کنم. بعد از المپیک، پارالمپیک خواهد بود و روز ۷ شهریور افتتاحیه بازی‌ها است و برخی بازی‌ها قبل از افتتاحیه شروع می‌شود. کاروان ایران هفته آینده دوم شهریور به بازی‌های هفدهمین دوره پارالمپیک اعزام خواهد شد.

وی افزود: در ۱۰ رشته موفق به کسب سهمیه شدیم و این رقابت‌ها با حضور ۱۸۴ کشور در ۲۲ رشته برگزار می‌شود. ایران در ۱۰ رشته سهمیه گرفته که ۲ رشته تیمی والیبال و گلبال را داریم. در ۵ رشته ترکیب بانوان و آقایان را داریم. ۶۵ ورزشکار به این بازی‌ها اعزام می‌کنیم. این بازی‌ها در ۱۱ روز و ۱۲ استادیوم ورزشی برگزار می‌شود و ۴۴۰۰ ورزشکار از سراسر جهان در آن حضور دارند.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس عنوان کرد: کاروان ما دوم شهریور اعزام می‌شود. تمام کاروان در همان روز اعزام می‌شود تا در رژه افتتاحیه شرکت کنیم. مشکلاتی که در زمان برگزاری رقابت‌ها وجود داشت باعث شد، تا همه با هم اعزام شوند. ورزشکارانی که مسابقات‌شان تمام می‌شود، در ۳ مرحله برمی‌گردند. در روزهایی که در پاریس هستیم، با چند مناسبت مذهبی همچون اربعین پیش‌رو هستیم. بعد از آن شهادت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن(ع) و بعد شهادت امام رضا(ع) را داریم و از این رو شعار کاروان به همین مناسبت انتخاب شده است. شعار کاروان ما ایمان، ایثار و افتخار است. 

پولادگر گفت: در ادوار گذشته مدال‌های ارزشمندی در تیراندازی کسب کردیم . ورزشکار شاخص ما ساره جوانمردی است که ۳ طلای پارالمپیک دارد. والیبال نشسته با ۷ قهرمانی را داریم و امیدواریم به حرمت نام امام رضا(ع)، بچه‌ها بتوانند هشتمین قهرمانی را کسب کنند. پارادومیدانی از رشته‌های پر مدال ماست که در رشته های مختلف توانستیم در آن مدال بگیریم. تیر و کمان از رشته‌های با مدال است و چهره‌ای شاخص به نام زهرا نعمتی دارد که به عنوان کاندیدای کمیسیون ورزشکاران نیز حضور دارد. گلبال را داریم که امیدواریم روی سکو برود. این رشته یکی از سمبل پارالمپیک است. 

وی افزود: در پاراشنا ۲ ورزشکار داریم. با توجه به موفقیت در پاراآسیایی، امیدواریم در پاریس هم روی سکو بروند. جودو از رشته های پرافتخار و طلایی ما است. امسال یکی از طلایی‌ها یعنی نوری را نداریم چرا که فدراسیون جهانی او را در کلاس بندی رد کرد. در پاراکانو ۲ نماینده داریم و امیدواریم با وجود مشکلاتی که داشتند، بتوانیم مدال بگیریم. پاراوزنه‌برداری یکی از امیدهای کاروان ماست. یاد سیامند رحمان را نیز گرامی می‌داریم. رکوردهای او هنوز پابرجاست و در چند دوره دست نیافتنی است. در مجموع ۶۵ نفر داریم که ۱۲ نفر خانم و بقیه مرد هستند. 

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس گفت: سرپرست معنوی کاروان، دختر شهید رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور است که توسط رژیم صهیونیستی شهید شد. خانم آرمیتا رضایی نژاد سرپرست معنوی ماست و امیدواریم حضورش برای کاروان برکتی باشد. پارالمپیک این سنت حسنه را حفظ کرده که در دوره گذشته مادر شهید سرپرست معنوی کاروان بود و این دوره دختر شهید خواهد بود و امیدواریم به برکت خون شهدا ان‌شاءالله این کاروان را مورد توجه و رحمت خودش قرار دهد. روحانی کاروان ما حاج آقا سرلک هستند و با برنامه‌های مختلف سعی می‌کنیم از لحاظ روحی و معنوی ما را یاری کنند. 

پولادگر گفت: پاداش پای سکو و پاداش وزارت ورزش به میزان اعتبارات مربوط می‌شود. اندازه استانداردی وجود ندارد و تا الان نتوانستیم همه منابع مالی را تأمین کنیم اما غفور کارگری رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که اعلام کنیم برای طلا ۴ میلیارد تومان برای پای سکو و برای نقره ۱.۵ میلیارد و برای برنز یک میلیارد پرداخت خواهیم کرد. ۲۵ درصد تشویق هم برای ورزشکارانی که برخی موارد را رعایت و در بررسی عملکرد به عنوان اسطوره و اخلاق خودشان را معرفی کنند، اضافه پرداخت خواهد شد. برای مدال تیمی هم ۷۵ درصد پاداش در نظر گرفتیم. تیم‌ها در هر جایگاهی قرار بگیرند تک تک افراد تیم ۷۵ درصد پاداش مورد نظر را دریافت می‌کنند. 

وی عنوان کرد: چون سرپرستان هم رفتارشان و عملکردشان مهم است، ۷۰ درصد پاداش ثابت را دارند و ۳۰ درصد آن هم به رعایت شاخص‌های مورد نظر بستگی دارد و برای ما مهم است که مبادی آداب باشند و اصول اخلاقی را رعایت کنند. 

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس عنوان کرد: پرچم دار آقای ما تنها ورزشکار جانباز ما هستند که مسن‌ترین ورزشکار ما هم هستند. سید محمدرضا میرشفیع از پاراتیراندازی پرچم‌دار هستند و پرچم‌دار خانم ما هم هاجر صفرزاده ورزشکار پارادومیدانی است. خانم رحیمی از پاراتکواندو که متولد ۸۷ هست جوانترین فرد کاروان است. میانگین سنی کاروان ما ۳۳ سال است. امیدواریم با استعدادیابی و برنامه‌ریزی میانگین سنی ما کاهش یابد. 

پولادگر گفت: تا هفته آینده بودجه تخصیصی را پرداخت خواهند کرد و ما براساس آن پاداش بچه‌ها را می‌دهیم. 

وی درخصوص همسان‌سازی پاداش‌ها گفت: پاداشی که دولت در نظر گرفته همچون ادوار گذشته یکسان هست. در پاراآسیایی همان پاداشی که در المپیک دادند به پارالمپیک دادند. رئیس جمهور شهید در آخرین مراسم تجلیل تاکید کردند همان پاداش المپیک برای پارالمپیک باشد. پاداشی که در المپیک و پای سکو می‌دهند اندازه استانداردی ندارد و براساس منابع مالی است و امسال براساس منابعی که تامین می‌شود، میزان پاداشها مشخص خواهد شد.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس گفت: مراسم بدرقه خواهیم داشت، هر چند یک مراسم کوچکی با حضور همه اعضا کاروان داشتیم. نکاتی در مورد کاروان و مسایل مختلف آنجا عنوان شد. همه کاروان را هفته آینده به سفر معنوی مشهد خواهیم برد و با تولیت آستان قدس رضوی هماهنگ شده که مراسم ویژه‌ای برای کاروان ایران دارند. 

پولادگر تصریح کرد: از ۱۲ طلایی که دوره گذشته بودند، چند نفر حضور ندارند و برخی ورزشکاران شانس طلا هم بین ما نیستند. ورزشکاران شانس طلا، نقره و برنز را براساس میزان توانمندی در نظر گرفتیم و حقوق پرداخت کردیم و هر کسی که مثلاً شانس برنز بوده اما طلا گرفته بعداً پاداش طلا و حقوق شانس طلا برایش در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی از عملکرد کاروان گفت: چند نفر از طلایی های دوره قبل حضور ندارند اما خیلی امیدواریم که در این دوره به موفقیت های خوبی برسیم. ما ورزشکاران را نیز به سه دسته تقسیم کرده‌ایم که شانس مدال‌آوری طلا، نقره و برنز را دارند. 

پولادگر افزود: همه اعضای کادرفنی و اجرایی سابقه خوبی دارند و تجربه کامل دارند. با توجه به اتفاقات المپیک که غذا خوب نبوده و مشکلاتی که وجود داشته، اما اعتقاد دارم پارالمپیک بهتر برگزار می‌شود چرا که نواقص را برطرف می‌کنند و تعداد ورزشکاران پاراالمپیک کمتر است.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس عنوان کرد: در روزها ۱۳ و ۱۶ و ۲۰ شهریور کاروان طی ۳ مرحله به کشور باز خواهند گشت. 

پولادگر گفت: وزیر ورزش قول داده در مراسم بدرقه همان برنامه و پاداش برای پارالمپیک هم باشد و مانند همان مراسم المپیک برگزار شود. 

وی در مورد اشتباهاتی که برای ورزشکاران و بازپس گرفتن برخی مدال‌ها به خصوص در جهانی پارادومیدانی اتفاق افتاد، گفت: اتفاقاتی که در پاراآسیایی بود بررسی شد و برخورد با افرادی که کوتاهی داشتند انجام شد. برای پارالمپیک نهایت تلاش‌مان را کردیم که این موضوع تکرار نشود و اتفاق نیفتد. 

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس گفت: نکته آخر حمایت بی‌سابقه دولت از ورزش قهرمانی است. ۲ سال در معاونت قهرمانی و فدراسیون بودم. این میزان حمایت دولت بی‌سابقه بوده است. در تخصیص اعتبار و کمک‌های مالی دولت به خوبی کار کرده است. سال ۱۴۰۱ اولین باری بود که ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافت به مرز ۹۷ می‌رسید اما ۱۰۰ درصد نبود. ۱۴۰۲ تا موقعی که بودم بیشتر از صد درصد برخی فدراسیون‌ها بودجه گرفتند. دولت شهید رییسی بیشترین حمایت را از ورزش قهرمانی داشت‌. ثمرات مدال‌آوری در ورزش در حوزه فرهنگی و اجتماعی شرایط روحی و روانی را عوض می کند. در ۳ سال دولت هیچ پاداشی نیست که پرداخت نشده باشد اما در دولت شهید رییسی نقطه قوتشان حمایت خوبی بود که از ورزش قهرمانی داشتند و امیدواریم دولت جدید هم این توجه را به ورزش قهرمانی و همگانی داشته باشد که ثمرات زیادی برای کشورمان خواهد داشت.

سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک نیز در این نشست عنوان کرد: ما با توجه به سیاست‌ها در کمیته‌ ملی پارالمپیک، روند عملکرد ورزشکاران خودمان و حریفان را طی دوره ۴ ساله بررسی کرده‌ایم و یک پیش‌بینی را در نظر گرفته‌ایم. ما ۶ نفر از طلایی‌های دوره قبل را در اختیار نداریم که نصف دوره قبل در توکیو می‌شود. ما چهار فدراسیون همکار را داریم که فدراسیون‌های جانبازان، نابینایان، تکواندو و قایقرانی هستند. پیش‌بینی ما ۹ طلای قطعی است. همچنین ۷ ورزشکار نقره‌ای نزدیک به طلا را داریم که امیدواریم قهرمان شوند. ضمناً ۵ نقره و ۱۳ برنز را پیش‌بینی کرده‌ایم. امیدواریم اتفاقات ورزشی به نحوی رقم بخورد که به نفع ورزش ایران باشد.

وی افزود: کمیته پارالمپیک پس از هر رویدادی جلسات آسیب شناسی برگزار می‌کند تا فرصت‌ها و تهدیدات بررسی شوند. برای ما خیلی مهم است که نقاط ضعف برطرف شود. بر همان اساس تمهیداتی در نظر گرفته شده است. کلاس‌های آموزشی زیادی داشتیم و مسائل مختلفی از جمله دوپینگ را گفتیم. ما جلساتی را با سرپرستان و کادر فنی داشتیم و از تک تک اعضای کادر فنی تعهدنامه گرفتیم که آن اتفاقات قبلی رخ ندهد. همچنین در خصوص دوپینگ هم تعهدنامه اخذ شده است. هفته قبل یک رکورد گیری رسمی از امان الله پاپی و امیری داشتیم تا دچار مشکلات قبلی نشوند و مدال‌آوری کنند.

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۴ (۶ شهریور ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت. کاروان ورزشی ایران در این بازی‌ها با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته شرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار