خیز کمانداران ایرانی برای شکار مدال المپیک

تهران (پانا) - اعضای تیم ملی پاراتیروکمان کشورمان در فاصله ۲۰ روز تا بازی‌های پارالمپیک در حال برگزاری تمرینات جدی برای حضوری موفق در پاریس هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
خیز کمانداران ایرانی برای شکار مدال المپیک

هشتمین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی تیروکمان در راستای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، از هفتم تا نوزدهم مرداد ماه در مجتمع امام خمینی (ره) در لواسان در حال برگزاری است. غلامرضا رحیمی (خوزستان) علی‌سینا منشازاده (کرمان)، هادی نوری، سمیه رحیمی (اصفهان)، فاطمه همتی (آذربایجان‌ شرقی)، محمدرضا عرب‌عامری (تهران) ۶ ملی‌پوشی هستند که زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

میلاد وزیری (سرمربی)، زهرا شمس و مجید احمدی (مربیان) اعضای کادر فنی تیم ملی پاراتیراندازی را تشکیل می‌دهند.

از نکات جالب توجه در اردوی تیم ملی حضور علی‌سینا منشازاده و غلامرضا رحیمی است که در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز حضور داشتند و ۴ ملی‌پوش دیگر نخستین پارالمپیک خود را در پاریس تجربه خواهند کرد. رحیمی در پارالمپیک ریو نیز حضور داشت و مدال طلا کسب کرد. در بازی‌های پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی در ریکرو مدال طلا و رمضان بیابانی در کامپوند مدال نقره کسب کردند.

در آستانه بازی‌های پارالمپیک توکیو با دو تن از ملی‌پوشان تیراندازی با کمان به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم.

کمانداران ایرانی در اندیشه صید طلا در پارالمپیک

نعمتی بزرگترین الگوی ورزشی من است

سمیه رحیمی عضو تیم پاراتیراندازی‌با کمان کشورمان گفت: در حال حاضر در هشتمین اردوی آماده سازی تیم ملی پیش از اعزام به پارالمپیک به سرمی‌بریم و یک مرحله اردوی دیگر متصل به اعزام نیز خواهیم داشت. وضعیت تمرینی، اسکان و فنی برای ملی‌پوشان تیروکمان خوب است. به لحاظ عملکردی من و تمامی اعضا تلاش می‌کنیم تا نتایح خوبی را برای کشورمان در پاریس رقم بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نخستین بار است که رقابت‌های پارالمپیک را تجربه می‌کنم طبیعی است که کمی استرس داشته باشم اما امیدوارم در نخستین حضورم زیباترین مدال را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

نماینده پاراتیروکمان کشورمان ادامه داد: من مدال‌های متعددی در رقابت‌های جهانی و پاراآسیایی کسب کرده‌ام اما خیلی خوشحالم که توانستم به آن هدف والا که حضور در پارالمپیک است برسم.

رحیمی در خصوص مهم‌ترین رقبای خود را در پاریس، گفت: رقابت در این رشته در سطح بالایی است اما جدی‌ترین رقبای من از کشورهای چین، هند، قزاقستان و کره‌جنوبی هستند البته در این مسیر تلاش خود را خواهم کرد تا موفق شوم.

وی به الگوی ورزشی خود در این رشته اشاره کرد و ادامه داد: به دوستی خود با زهرا نعمتی افتخار می‌کنم چرا که همیشه دوست داشتم همانند او باشم. نعمتی بهترین الگوی من در رشته تیروکمان است. در خصوص تجهیزات و پاداش‌ها نیز صحبت‌هایی را رییس کمیته پارالمپیک با ملی‌پوشان داشتند، قول‌هایی داده شد که برای ما مثمر ثمر باشد.

کمانداران ایرانی در اندیشه صید طلا در پارالمپیک

به دنبال دومین طلای پارالمپیکی خود هستم

غلامرضا رحیمی دیگر عضو تیم پاراتیراندازی با کمان کشورمان نیز گفت: در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور داریم و تمرینات خود را زیر نظر مربیان و کادر فنی تیم ملی به خوبی انجام می‌دهیم. امیدواریم ملی‌پوشان بتوانند در پاریس با آمادگی صد درصدی بهترین نتیجه و بهترین مدال‌های خود را کسب کنند.

وی بیان کرد: بازی‌های پارالمپیک پاریس، سومین حضورم در این بازی‌ها خواهد بود در ریو توانستم به نشان طلا برسم، اما در توکیو با وجود رکورد خوب و ارتقای ملی آن نتوانستم به مدال برسم. امیدوارم بتوانم در پاریس نتیجه خوبی را کسب کنم.

عضو تیم پاراتیراندازی با کمان کشورمان خاطر نشان کرد: آسیب دیدگی جزئی از ناحیه دست داشتم اما با بهبود آن مشکل خاصی ندارم، امیدوارم در پاریس به دومین نشان طلای خود برسم.

رحیمی اضافه کرد: امسال شرایط‌مان بهتر از گذشته شده است و تیم ملی آماده‌تر در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. مربیان خوبی به تیم ملی اضافه شدند و تکنیک‌های جدیدی را در اردوها تجربه کردیم که امیدوارم بهترین مدال را کسب کنیم. در خصوص پاداش‌ها و تجهیزات کافی نیز قول‌هایی از سوی غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک داده شد که امیدواریم محقق شوند تا بتوانیم با تجهیزات جدید تمرین کنیم.

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک روزهای ۵ تا ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد. کاروان ورزشی کشورمان در این بازی‌ها با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی شامل تیراندازی با کمان، دوومیدانی، والیبال نشسته، وزنه‌برداری، تکواندو، تیراندازی، کانو، گلبال، شنا و جودو شرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار