شماره بازیکنان پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم مشخص شد؛

پیراهن سلطان بر تَن سروش

تهران (پانا) - با اعلام کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس، شماره پیراهن سرخپوشان ایران در فصل جدید اعلام شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پیراهن سلطان بر تَن سروش

آلکسی گندوز  سنگربان شماره یک سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست و چهارم است.

شماره۲؛ کاپیتان با پیراهن ابراهیم آشتیانی

امید عالیشاه، با شماره ۲ پرسپولیس گام به لیگ بیست و چهارم می‌گذارد. ابراهیم آشتیانی، کاظم سیدعلیخانی، محراب شاهرخی، مهدی مهدوی کیا سکانس‌های ماندگاری را در تاریخ باشگاه پرسپولیس در مستطیل سبز فوتبال ایران و حتی میادین بین‌المللی به نمایش گذاشتند و اکنون این شماره بر تن کاپیتان متعصب پرسپولیس است.

شماره ۳ ؛ پیراهن رضا وطنخواه بر تن فرجی

رضا وطنخواه، سعید نعیم آبادی، سپهر حیدری، حسین کاشی‌نژاد، مجید تشرفی دهه‌ها پیراهن شماره ۳ پرسپولیس را بر تن داشتند و اکنون در لیگ بیست و چهارم فرشاد فرجی این پیراهن را بر تن خواهد کرد.

شماره ۵؛ میراث جعفر کاشانی، جواد الله وردی

مسعود ریگی در لیگ بیست و چهارم در شرایطی پیراهن شماره ۵ باشگاه پرسپولیس را بر تن می‌کند که محمد پنجعلی، جعفر کاشانی، جواد الله وردی با این پیراهن رد پایی طلایی از خود در تاریخ این باشگاه به یادگار گذاشته‌اند. در دهه‌های اخیر افشین پیروانی میراث‌دار این پیراهن بود و برخی بازیکنان خارجی مانند روبرت ساها، بشار رسن در مقطعی کوتاه این پیراهن را بر تن کردند.

شماره ۶؛ صخره‌های مستحکم

بی‌معنا نیست که بگوییم شماره ۶ پرسپولیس، از حضور صخره‌های مستحکم در فوتبال ایران روایت می‌کند، کریم باقری با شوت‌های ویران‌کننده‌اش، بیوک وطنخواه، رحیم یوسفی، ابراهیم کیان طهماسبی، اصغر ادیبی، سال‌ها با افتخار این پیراهن را برتن کردند و در لیگ بیست و چهارم کنعانی‌زاگان با این شماره در صف شیاطین سرخ فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

100005724

 شماره ۷ ؛ یادآور تاریخ‌سازی سلطان

سروش رفیعی شماره افسانه‌ای ۷ را بر تن می‌کند که هواداران پرسپولیس تاریخ‌سازی سلطان فوتبال ایران را در مستطیل سبز تاریخ فوتبال ایران و قاره کهن فراموش نمی‌کنند.

 شماره ۸؛ پیراهن سیم‌خاردار تاریخ باشگاه پرسپولیس بر تن پورعلی‌گنجی

مرتضی پورعلی‌گنجی با شماره ۸ در لیگ بیست و چهارم پا به توپ خواهد شد که در تاریخ باشگاه پرسپولیس بر تن چهره‌های شاخص سرخ‌پوشان همچون ناصر محمد خانی، مرتضی کرمانی، حسین کلانی، مجتبی محرمی بود.

شماره ۹؛ علی‌پور با پیراهن طارمی پا به توپ می‌شود

علی علیپور، شماره ۹ را بر تن می‌کند که سال‌ها بر تن زنده یاد سفر ایرانپاک بود و در دهه‌های اخیر مهدی طارمی بر تن داشته است را در لیگ بیست و چهارم بر تن خواهد کرد.

شماره ۱۰؛ شناسنامه سر طلایی‌های فوتبال ایران

شماره ۱۰ بر تن سر طلایی‌های تاریخ فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بوده است. همایون بهزادی به یک افسانه در تاریخ فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است، سپس به اسم علی دایی می‌رسیم، چهره‌ای که فوق ستارگان فوتبال جهان برای شکستن رکورد گلزنی‌اش سر و دست می‌شکنند. غلامرضا فتح آبادی و کریم باوی از دیگر نام‌هایی هستند که با افتخار این پیراهن را بر تن کردند. عیسی آل‌کثیر در لیگ بیست و چهارم این شماره را بر تن می‌کند.

شماره ۱۱؛ پیراهن کارگری میراثی برای احمدزاده 

فرشاد احمدزاده با شماره ۱۱ در لیگ بیست و چهارم بازی می‌کند. محمد رضا خلعتبری، عباس کارگر، مرتضی کرمانی، مهرزاد معدنچی، حسین بادامکی، پیام صادقیان، خلعتبری بزرگ سال‌ها این پیراهن را بر تن داشتند.

شماره۱۴؛ پیراهن اولین پرسپولیسی تاریخ

علیرضا عنایت‌زاده باید بداند که با چه پیراهنی در لیگ بیست و چهارم به میدان خواهد رفت، شماره۱۴ پرسپولیس سال‌ها بر تن محمود خوردبین اولین پرسپولیسی تاریخ، اسماعیل حاج رحیمی پور، ضیا عربشاهی بود، حسن شیر محمدی، رضا جباری، احسان خرسندی، محمد نوری بود.

شماره ۱۵؛ سال‌ها بر تن اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور

سمیر حبوباتی که با پیراهن شماره ۱۵ پرسپولیس در رویای فتح قلل موفقیت در فوتبال ایران و آسیا را بر سر دارد، باید بداند که این پیراهن سال‌ها بر تن فریبرز مرادی، اسماعیل حاج رحیمی پور، اسماعیل حلالی و نادر محمد خانی بوده است.

شماره ۱۷؛ خاطره‌ساز آقای گل ارتش سرخ

هواداران فوتبال به ویژه پرسپولیس، با شماره ۱۷ سال‌ها خاطره دارند، این شماره به پیراهن آقای گل پرسپولیسی‌ها معروف است.

محمدرضا زادمهر، از چهره‌های ماندگار تاریخ باشگاه پرسپولیس است، وقتی به نام فرشاد پیوس می‌رسیم، موج شعار هواداران در سکوهای ورزشگاه آزادی «فرشاد آقای گل» پس از دهه‌ها در اذهان طنین‌انداز می‌شود.

به گفته علی پروین در دورانی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت می‌گفت «فرشاد 90 دقیقه بوی گل می‌دهد»، روح الله عبادزاده، جواد کاظمیان، هادی مهدوی کیا، پژمان جمشیدی، سهراب انتظاری، فرزاد آشوبی نیز در ادوار مختلف این پیراهن را بر تن داشتند. محمدمهدی احمدی در لیگ بیست و چهارم این شماره را بر تن می‌کند.

شماره ۱۸ ؛ سال‌ها برتن پژمان نوری

ابوالفضل بابایی با پیراهن شماره ۱۸ به میدان خواهد رفت، محمود کلهر، محمد برزگر، حمید صالح زاده، پژمان نوری، ابراهیم شکوری سال‌ها این پیراهن را بر تن داشتند.

شماره ۱۹؛ شناسنامه معرفی اصغر ادیبی، محمد مایلی کهن

وحید امیری وزنه باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر با شماره ۱۹، تجربه جدیدی را در لیگ بیست و چهارم خواهد داشت، پیراهنی که سال‌ها بر تن اصغر ادیبی، محمد مایلی کهن بود و پایان رأفت و محمود شافعی هم در ادوار مختلف این پیراهن را برتن کردند.

شماره ۲۰؛ میراث محسن عاشوری  بر تن العملود

ایوب العملود، پیراهنی که سال‌ها بر تن محسن عاشوری یکی از ستارگان باشگاه پرسپولیس و تیم ملی بود را در لیگ بیست و چهارم بر تن می‌کند.

سعید صادقی فصل جدید را با پیراهن شماره ۲۱ به میدان می‌رود. پیراهنی که سال‌ها  رضا ترابیان، ابراهیم اسدی، وحید هاشمیان بر تن کردند.

 شماره ۲۲؛ بر تن سنگربان جوان

امیررضا رفیعی با پپیراهن شماره ۲۲ در لیگ بیست و چهارم به میدان خواهد رفت.

رندر-هادی-نوروزی-2

شماره۲۴؛ نام نوروزی در تالار چهره‌های ماندگار پرسپولیس، کاپیتان روحت شاد

می‌رسیم به شماره۲۴؛ باید یک سکوت غم‌انگیز از فراغ کاپیتان فقید هادی نوروزی داشته باشیم، کاپیتانی که بی‌شک روحش در تمام جشن‌های قهرمانی پرسپولیسی‌ها حضور داشته و دارد. 

علیرضا خدادادی شماره ۲۹، گئورگی گولسیانی شماره ۳۰، عرفان ملاپور شماره۳۳، یعقوب براجعه ۳۷، عرفان نجاری ۴۱،مهرشاد اسدی ۴۴، حسین حاجی‌زاده ۶۷، اوستون ارونوف ۷۰، سهیل صحرایی ۷۶،محمد خدابنده‌لو ۷۷، یاسین سلمانی ۸۰، محمد بادپا ۸۷ و سینا اسدبیگی ۸۸ را بر تن می‌کنند.

طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال کشور پرسپولیس تهران در هفته نخست لیگ بیست و چهارم به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار