همگام با المپیک؛

جنجال دوپینگ در بین شناگران چینی؛ ۲۰۰ تست در المپیک پاریس

تهران (پانا) - شناگران چینی در حالی مدال‌های رنگارنگی در المپیک پاریس به دست می‌آورند که جنجال دوپینگ همچنان این تیم را تحت تاثیر قرار داده و از لحظه ورود به پاریس، ۲۰۰ آزمایش دوپینگ از آنها گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جنجال دوپینگ در بین شناگران چینی؛ ۲۰۰ تست در المپیک پاریس

پس از ۷۲ ساعت از آغاز بازی‌های المپیک پاریس، یانگ یوفی ستاره شنای چین توانست دو مدال برنز کسب کند. یوفی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دو مدال طلا در فاصله یک‌ساعت دست یافت.

بعد از آن مشخص شد که یوفی مانند دیگر شناگران چینی دوپینگ کرده است. پرونده‌ای که در سال ۲۰۲۱ توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) پیگیری نشد! در ابتدای سال ۲۰۲۱، تست دوپینگ ۲۳ شناگر چینی مثبت شد و همین موضوع سبب گردید تا ژانگ، ملکه شنای پروانه چین پس از کسب مدال برنز در پاریس مورد توجه تمام رسانه‌ها قرار بگیرد.

از زمانی که پرونده دوپینگ شناگران چینی آشکار شد، تراویس تایگارت رئیس آژانس ضد دوپینگ آمریکا، وادا را به دست داشتن در پنهان کاری متهم کرد و اوایل این هفته اعلام کرد که ناکامی‌های وادا بر بازی‌های المپیک سایه انداخته است. به همین دلیل دولت آمریکا به طور جداگانه تحقیقات لازم را انجام خواهد داد.

با انجام چنین تحقیقاتی فشار زیادی روی ورزشکاران چینی به ویژه شناگران است. با شروع مسابقات شنای المپیک پاریس، ژانگ به خبرنگاران گفت که عمیقا نگران است تا سایر ورزشکاران نگاه مغرضانه‌ای نسبت به او داشته باشند و تمایلی برای رقابت با او نداشته باشند.

ژانگ با انکار اینکه شناگران چینی درگیر دوپینگ هستند، گفت: احساس می‌کنم خیلی مورد ظلم قرار گرفته‌ام.

نگرانی‌ها درباره نبود شفافیت در سیستم ضد دوپینگ، به ویژه پس از آخرین افشاگری درباره تیم ملی شنای این کشور، همچنان در حال افزایش است و چین که مدت‌ها در شنا افتخارآفرین بوده، اکنون درگیر اتهامات و خشم شده است.

رسانه‌های اجتماعی چین در آخر هفته با موجی از حمایت از ژانگ پر شد و هواداران از او خواستند تا برای کسب مدال برنز ابراز ناراحتی نکند.

یک ماه پیش از آغاز بازی‌های المپیک پاریس فدراسیون جهانی شنا اعلام کرد که به دلیل وجود پرونده دوپینگ شناگران در توکیو از شناگران چینی بیشتر از شناگران کشورهای دیگر آزمایش دوپینگ گرفته است. از ابتدای سال به طور میانگین از هر شناگر ۲۱ آزمایش گرفته‌اند.

پان ژانله شناگر چینی پس از شکستن رکورد جهانی در ماده ۱۰۰ متر آزاد مردان و کسب طلا گفت که در چند ماه گذشته بیش از ۲۰ بار تست دوپینگ داده است.

حتی متخصص تغذیه تیم ملی شنای چین اعلام کرد که تیم ملی شنای چین از زمان ورود به پاریس بیش از ۲۰۰ آزمایش دوپینگ داده است.

پس از آن وادا اعلام کرد که باید از این همه آزمایش دوپینگ خوشحال باشند زیرا می‌توانند به همه نشان دهند که این اتهامات رد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار