پیام تسلیت باشگاه پرسپولیس بمناسبت درگذشت سعید راد؛

سعید راد نخستین پرسپولیسی‌ نظاره‌گر افسانه پرسپولیس

تهران (پانا) - باشگاه پرسپولیس بمناسبت درگذشت هنرمند و یکی از اسطوره‌های سینمای ایران، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سعید راد نخستین پرسپولیسی‌ نظاره‌گر افسانه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس بمناسبت درگذشت سعید راد هنرمند و یکی از اسطوره‌های سینمای ایران، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

زنده‌یاد سعید راد هم از میان‌مان پر گشود، تا ما را در سوگ و اندوه از دست رفتن خود بگذارد.

اسطوره‌ای که همه ما را با نقش‌آفرینی‌های خیره کننده خود روی پرده سینما بارها به وجد آورد و وارد دنیای جادویی کرد.

در این میان، خانواده بزرگ پرسپولیس اندوهی مضاعف دارد به خاطر فقدان چهره نامداری که همواره به پرسپولیسی بودن خود می‌بالید و به راستی باید او را از نخستین پرسپولیسی‌ها دانست که نظاره‌گر شکل‌گیری افسانه پرسپولیس بود. ورزشکاری که از قهرمانی بولینگ به سمت تسخیر دل‌های دوستداران خود از روی پرده سینما حرکت کرد.

سعید راد در حدود یک سال گذشته، از نظر پزشکی دشواری‌های بسیاری را متحمل شد ولی شاید همان غرور و مردانگی ذاتی‌اش باعث شد کمتر کسی از آن خبردار باشد.

او در نهایت امروز در نخستین روز از اَمرداد ۱۴۰۳ به دیار باقی شتافت.

زنده یاد سعید راد را هم با آن صدای پرطنین و خاص، هم با بازی‌های درخشان در سینما و هم با پرسپولیس، به یاد خواهیم آورد. او که حتی در مقطعی، پرسپولیس را تمرین داده بود و بعدها آرزوی بازی با پیراهن پرسپولیس را به واسطه حضور نوه‌اش، آدام همتی محقق کرد.

uuuuuuuuuuuu

اگر با او همکلام می‌شدی درمیافتی، تعریفی از «عشق و جنون» نسبت به همه آن چیزهایی بود که دوست‌شان داشت. بارها با دشواری‌های عجیب زندگی «دوئل» کرد، از «مرز»ها و«خط قرمز»ها گذشت، «فرمان» نبرد، به یاد «دادشاه» دادخواه شد. برای «هدف»، «شرف» نداد. از «سرزمین مادری»، «دل» نکند. چه چشم «درچشم باد» و طوفان‌ها و چه زیر «تیغ آفتاب» خودش بود. در آخر «با عشق مردن» را برگزید و هم‌پرواز با «عقاب»‌ها شد.

او بار دیگر کنار استاد زنده‌یاد مرتضی احمدی خواهد بود. استاد که می‌رفت دلش در جوش و خروش پرسپولیس بود و دیدن قهرمانی دوباره آن. اکنون همبازیش در فیلم «آب» و هم عشقش روی سکوهای امجدیه و آزادی، برایش تعریف‌ها از قهرمانی‌های مکرر پرسپولیس دارد.

باشگاه پرسپولیس که خود سوگوار این ضایعه است، این مصیبت را به خانواده آن مرحوم به ویژه آدام همتی بازیکن پیشین سرخ‌ها، خانواده بزرگ پرسپولیس و جامعه فرهنگ، هنر، سینما و تلویزیون تسلیت می‌گوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار