تاج خطاب به باشگاه‌های لیگ برتری تاکید کرد؛

فیرپلی مالی ضامن خاتمه قصه استراماچونی در فوتبال

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به لزوم جلوگیری از تکرار قصه استراماچونی‌ها به‌خاطر بی‌پولی باشگاه‌ها، فیرپلی مالی را ضامن حل بخشی از این مشکلات در عقد قرارداد باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فیرپلی مالی ضامن خاتمه قصه استراماچونی در فوتبال

مهدی تاج با اشاره به استقبال پرشور هواداران ایرانی از مسابقات باشگاهی در آسیا گفت: حداقل ۶۰ تا ۷۰ هزار برای بازی‌های آسیایی باشگاه‌ها به استادیوم می‌آیند و باید به علایق مردم احترام بگذاریم. سپاهان همچنان در اصفهان بهترین دست آورد محسوب می‌شود. پرسپولیس و استقلال نیز صرف نظر از هر نتیجه‌ای، مورد علاقه مردم کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه باید به باشگاه‌ها از لحاظ قانونی کمک کنیم، تصریح کرد: مردم تبریز بیشترین علاقه را به تراکتور و مازندران به نساجی قائمشهر دارند و مردم انزلی با ملوان زندگی می‌کنند. باید به‌عنوان مسئولان فوتبال سفره فوتبال را بزرگ کرده و با پلشتی، زیرمیزی و دوگانه نوشتن مبازره کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: سال گذشته خیلی مورد انتقاد قرار گرفتیم که همه اعتراض کردند، چراکه مدیران ما توضیح ندادند که سقف بودجه یک موضوع نیست، بلکه صد موضوع است. اگر این قانون را نمی‌گذاشتیم، باشگاه‌ها محروم می‌شدند و مجوز نمی‌گرفتند.

تاج تصریح کرد: یک کار اصولی و درست انجام دادیم که باید پای آن بایستیم، اما باید با رقبای آسیایی هم مقابله کنیم. امان از کمی توشه و درازی راه و این دستور کلی است. باید روی این موضوع فکر کنیم که دور زدن قانون از بین برود. البته باشگاه ما را دور نمی‌زند، بلکه خودش را دور می‌زند. ما سقف را مشخص و قراردادها را منتشر می‌کنیم.

تاج با اشاره به هزینه‌هایی که در گذشته حسین هدایتی برای باشگاه استیل آذین داشت و ستاره‌های فوتبال ایران را جذب کرد و در نهایت به دسته پایین‌تر رفت و تیمش منحل شد، گفت: افزایش هزینه ناگهانی موجب مرگ می‌شود. مانند باشگاه‌هایی مثل استیل آذین. جریاناتی کلی هزینه می‌کنند و نیت‌شان چیز دیگری است. در نهایت هم فوتبال و باشگاه‌داری را رها می‌کنند.

وی  با تاکید بر اینکه سیاست کلی ما کمک به باشگاه‌هاست و در این زمینه نباید تبعیض هم قائل شویم، افزود: اگر دستورالعمل (نقل و انتقالات) نیاز به اصلاحاتی دارد، می‌توان این کار را انجام داد‌. همچنین می‌خواهیم به باشگاه‌های سازنده کمک کرده و باشگاه‌های دیگر را وادار به سازندگی کنیم.

تاج ادامه داد: ما به این دلیل وارد چنین مساله‌ای شدیم چون دیدیم باشگاه‌ها بسیاری از مبالغ قراردادها را به دلیل بی‌پولی پرداخت نمی‌کنند و قصه استراماچونی، مربیان سابق پرسپولیس و چندین بازیکن و مربی خارجی دیگر پیش می‌آید. راه درست این است که هر تیمی پول دارد، بازیکن گران قیمت بخرد و اگر ندارد، بازیکن گران قیمت خود را بفروشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: فیرپلی مالی ضامن همه کارهای ما نیست، اما بخشی از آن است و باید به باشگاه‌ها کمک کنیم. الان دوم آسیا هستیم، اما نتایج تیم ملی ایران از ژاپن بهتر است. وقتی وارد باشگاه‌ها می‌شویم، امتیازهایمان کم می‌شود‌. سال گذشته به دلیل اتفاقات مربوط به مجوز حرفه‌ای تعلیق بودیم، اما امسال هفت باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفتند که بیشتر از ژاپن بود و عربستان فقط توانست با ما مقابله کند. ای‌اف‌سی برای صدور مجوز این ۷ باشگاه هیچ نگرانی هم ندارد، چراکه خیلی شفاف و حساب شده عمل کردیم.

تاج با بیان اینکه بیش از ۲۰ جلسه برای کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای گذاشتیم، اظهار کرد: کنفدراسیون گفت باشگاه‌هایی که در گذشته جریمه یا تعلیق می‌شدند‌، اکنون تقدیر می‌شود و این برای ما یک امتیاز است. از لحاظ مجوز حرفه‌ای اول آسیا هستیم. هیچکس هم نمی‌تواند بگوید سندسازی شده خود باشگاه‌ها سند گذاری و بدوی و استیناف به بهترین شکل عمل کرده‌اند، اما از لحاظ کسب نتایج باشگاه‌ها در آسیا آسیب می‌بینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار