۱۳ روز تا المپیک پاریس؛

فلسفه حضور مربیان خارجی ناکارآمد باید از ورزش پاک شود

تهران (پانا) - بلندقامتان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های المپیک پاریس غایب هستند و این اتفاقی تلخ در تاریخ ورزش کشور است.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه حضور مربیان خارجی ناکارآمد باید از ورزش پاک شود

کاروان ایران با 40 ورزشکار در 13 رشته به سی و سومین دوره بازی‌های المپیک گام خواهد گذاشت. 29 ورزشکار مرد و 11 ورزشکار زن ایرانی در این پیکارها به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

کشتی در جمع رشته‌های مختلف رکوردزنی کرده و با 11 سهمیه، در دایره طلایی پاریس حضور دارد.

متأسفانه ورزش‌های مادر مانند شنا و ژیمناستیک هر کدام توانستند، فقط یک سهمیه را کسب کنند و این نشان از ضعف اقدامات زیربنایی در تقویت ورزش‌های مادر در کشور است. دوچرخه‌سواری، تیروکمان و سنگ‌نوردی هم در این فهرست قرار دارند.

غیبت نام ایران در جدول مسابقات تیمی در المپیک پاریس، با یک علامت سئوال بزرگ مواجه است، ایران در ورزش‌های توپی فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال المپیک پاریس غایب است.

حضور تیم فوتبال ایران در المپیک در آستانه پیوستن به تاریخ است، والیبال ایران هم سوار بر موج انتخاب مربیان خارجی ناکارآمد، از غافله المپین‌های والیبالی جا ماند.

هندبال ایران یکی از رشته‌های فعال و افتخارآفرین به ویژه در بخش بانوان بود، ولی نتوانست در دنیای توپ و تور المپیک پاریس جایی برای خود اختصاص دهد. آسمان خراش‌های بسکتبال ایران هم نتوانستند توپ سهمیه را وارد سبد پاریس کنند.

باید دید غیبت در مهمترین رویداد ورزش جهان، به کدام دلایل بر می‌گردد، آیا چالش سرپرستی فدراسیون‌ها در بدنه ورزش کشور این رشته‌ها منهای فوتبال را با مشکل در مسیر کسب سهمیه مواجه کرد.

222880

محمد وکیلی کارشناس والیبال در گفت‌وگو با پانا درباره غیبت والیبال ایران در المپیک پاریس، گفت: «والیبال ایران، یکی از قدرت‌های آسیاست و در جهان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.»

این کارشناس والیبال افزود: «متأسفانه تیم ملی والیبال ایران، علی‌رغم شایستگی به‌خاطر تغییر و تحولاتی که بر روی نیمکت تیم ملی ایجاد شد، نتوانست در انتخابی المپیک در حد و اندازه نام والیبال ایران ظاهر شود و به المپیک راه پیدا کند.»

وکیلی تأکید کرد: «بار فنی بازیکنان تیم ملی با وجود پائز رشدی نداشت، حتی در این بخش هم شاهد توقف و عقب‌گرد هم بودیم و رشدی کیفی و کمی را به لحاظ فنی نداشتیم.»

این کارشناس والیبال بیان کرد: «باید فلسفه حضور مربیان خارجی ناکارآمد از ورزش کشور پاک شود، باید در جذب مربیانی تلاش شود که بتوانند متناسب با والیبال روز دنیا به رشد کمی و کیفی والیبال ایران کمک کنند.»

وکیلی با اشاره به اینکه پیمان اکبری یکی از مربیانی است که به شایستگی بر کرسی سرمربیگری تیم ملی تکیه زده است، گفت: «اکبری می‌تواند به انسجام تیمی تیم ملی کمک کند.»

وی با تأکید بر اینکه غیبت تیم ملی والیبال ایران در المپیک پاریس اتفاقی تلخ برای ورزش کشور بود، اضافه کرد: «باید برای جبران این شکست بزرگ و حرکت در مسیر موفقیت‌ها در آینده در کنار مسائل فنی پیرامون تیم ملی زیرساخت‌ها و امکانات در اختیار ملی‌پوشان نیز به‌روز رسانی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار