وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

دولتی بودن صددرصدی باشگاه‌ها در فضای بلوغ فوتبال کشور

رئیس‌جمهور شهید در خصوصی‌سازی سرخابی‌ها پای همه کارها ایستاد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان گفت تقریباً ۱۰۰ درصد باشگاه‌های ما دولتی هستد، هرچند این موضوع خوب نیست و باید به سمت خصوصی‌سازی برویم.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دولتی بودن صددرصدی باشگاه‌ها در فضای بلوغ فوتبال کشور

کیومرث هاشمی در نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال کشور که امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان، اظهار داشت: از همه مدیران عامل باشگاه‌ها به خاطر زحماتی که در طول فصل کشیدند، تشکر می‌کنم. امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها لیگ برتر سال جاری ما یک لیگ پویا و بهتر از سال گذشته باشد. به همه دست‌اندرکاران فوتبال و باشگاه‌ها که در سال فوتبالی که گذشت شاهد یک لیگ جذاب بودیم، خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: از همه کسانی که به استانداردسازی فوتبال کشور کمک می‌کنند، ممنونم. ورزش حرفه‌ای سه ضلع دارد که یکی از اضلاع آن باشگاه‌ها هستند. امروز در فوتبال، باشگاه‌ها رکن اصلی هستند. اگر باشگاه در فوتبال حرفه‌ای نباشد دیگر اضلاع هیچ ماهیتی نخواهند داشت. تمام اقداماتی که امروز فدراسیون فوتبال برای حرفه‌ای شدن انجام می‌دهد به باشگاه‌ها برمی‌گردد. با اقدامات خوبی که صورت گرفته باید بگوییم که فوتبال ما در حال بلوغ است و نیاز با حمایت بیشتر دارد.

هاشمی بیان کرد: همانطور که در گزارش عنوان شد تقریباً ۱۰۰ درصد باشگاه‌های ما دولتی هستد، هرچند این موضوع خوب نیست و باید به سمت خصوصی‌سازی برویم. ما روز اول اعلام کردیم که کار ما باشگاه‌داری و تیم‌داری نیست و دیدیم که با وجود همه سختی‌ها خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در راستای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها شخص رییس جمهور شهید پای همه کار‌ها ایستاد و با حمایت همه جانبه ایشان شاهد بودیم که خصوصی سازی این دو باشگاه انجام شد. کمک به استانداردسازی یکی از وظایف ماست. ما با استاندار لرستان نیز صحبت کردیم که ورزشگاه خرم آباد را تمام و کمال به خیبر خرم‌آباد می‌دهیم که بتواند بازی‌های خود را میزبانی کند.

وی گفت: بیشترین هوادار در قاره آسیا متعلق به ایران است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و سعی کنیم که حضور هواداران در ورزشگاه‌ها بیشتر شود. تمام ورزشگاه‌ها که متعلق به وزارت است را به مدیران کل استان‌ها دستور دادیم که طبق قانون به باشگاه‌ها بدهند. ما پیش از این نیز اعلام کردیم که اگر ورزشگاه آزادی را نیز بخواهند ما در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهیم. روزی که ما آمدیم در ورزشگاه آزادی یک متر چمن در خزانه آزادی وجود نداشت، اما الان به اندازه‌ای که چمن در استادیوم وجود دارد در خزانه نیز داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای بازسازی آزادی امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرار دادیم که کار‌های تامین اعتبار آن درحال انجام است. ورزشگاه آزادی یک ظرفیت بسیار خوب است که باید در اختیار فوتبال قرار بگیرد. با برنامه‌ریزی که فدراسیون فوتبال انجام داده ان‌شاءالله در لیگ جاری شاهد VAR نیز خواهیم بود.

وی گفت: سعی و تلاش ما این است که به دلیل اهمیت فوتبال حتما چندماه یک بار جلساتی را با مدیران عامل باشگاه‌ها داشته باشیم. هرچه حال فوتبال باشگاهی ما خوب باشد حال فوتبال ملی ما نیز خوب خواهد بود. اگر ضرورت داشته باشد ما آمادگی را داریم که با مدیران عامل لیگ آزادگان نیز جلسه را برگزار کنیم. فوتبال ما بعضا در جذب بازیکن و مربی درگیر مسائل دلالی شده است و از باشگاه‌ها می‌خواهیم که به دور از هیاهو‌ها به دنبال بازیکنان باکیفیت باشند که ارقام غیرواقعی طلب نکنند.

هاشمی تاکید کرد: باشگاه‌ها از سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان نباید غافل شوند. باید به این مسئله توجه داشت که تنها برنامه‌ریزی نباید به روی فوتبال باشد و توجه به فوتسال نیز داشته باشیم. توجه به رده‌های پایه و فوتبال و فوتسال بانوان هم از ضروریات است که باید به آن توجه داشته باشیم. در بحث فساد در فوتبال یک مسئله کوچک هم اصلا قابل قبول نیست و فدراسیون فوتبال با روش‌های پیشگیرانه باید مانع از ایجاد حاشیه شود و با یکسری تخلفات زحمات همه مجموعه زیر سوال نرود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح شد بحث فیرپلی مالی است. انصاف مالی در قانون برنامه هفتم ثبت شد و به مجمع فدراسیون، احترام گذاشته شد که آن را تصویب کند. این اتفاق خوبی است که یک پایه برای لیگ‌های حرفه‌ای گذاشته شده است و همه مجبوریم طبق قانون که برای ما گذاشته طبیعت کنیم. تا سه ماه آینده فدراسیون فوتبال وقت دارد که به تایید مجمع برساند.

وی گفت: کشور ما یک کشور فرهنگی است و تفاوت ما با دیگر کشور‌ها براساس همین فرهنگ است. باشگاه‌های ما باید به موضوع فرهنگ توجه داشته باشند و حتما یک کمیته فرهنگی داشته باشند و از ظرفیت کانون هواداران استفاده کنند. باشگاه‌ها حتماً الزاماتی که AFC برای آن‌ها درنظر گرفته‌اند را باید کمال و تمام انجام دهند. ما نیز در خدمت فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و به عنوان وزیر ورزش از همه باشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار