جام ملت‌های اروپا؛

آذرخش در آسمان جام هجدهم؛ رونالدو امباپه شاخ به شاخ شدند

تهران (پانا) - یاران رونالدو در ضربات پنالتی اسلوونی را از پیش رو برداشتند، برخورد فرانسوی‌ها به سپرهای اروپا، یکی از فینال‌های زودرس در جام هجدهم است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آذرخش در آسمان جام هجدهم؛ رونالدو امباپه شاخ به شاخ شدند

تقابل یاران رونالدو و امباپه، جذابیت‌های این بازی را صد چندان خواهد کرد. شیاطین سرخ اروپا، مقابل یاران امباپه، شکست خوردند.

دیدار دو تیم اسپانیا و آلمان هم یکی دیگر از فینال‌های زودهنگام در جام یازدهم است. ماتادورها در مقابل ژرمن‌ها یکی از بازی‌های کلاسیک فوتبال جهان را به نمایش خواهند گذاشت.

تیم فوتبال آلمان می‌خواهد، با استفاده از شرایط میزبانی، یکی از فینالیست‌های جام هجدهم باشد.

آشنایی با اسطوره آلمانی فوتبال جهان

فرانس بکن بائر قیصر فوتبال جهان، نخستین بازی ملی خود در فینال جام جهانی در جام جهانی ۱۹۶۶  مقابل انگلیس میزبان انجام داد ولی دستش از جام دور ماند. فینال جام جهانی ۱۹۷۴، از اذهان فوتبال دوستان پاک نمی‌شود، ژرمن‌ها در این بازی لاله‌های نارنجی اروپا را شکست دادند و برای اولین بار بود که قیصر جوان اروپا، جام طلایی جهان را لمس کرد.

Franz-Beckenbauer-Footballs-emperor-1-1

بکن بائر جوان در جمع ژرمن‌ها در جام ملت‌های۱۹۷۲ قهرمان این پیکارها شدند. نایب قهرمانی جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ را نیز در کارنامه داشت.

۳ بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپادر سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۵، ۱۹۷۶ با تیم بایرن مونیخ، قهرمان جام یوفا با تیم هامبورگ در سال ۱۹۸۲، قهرمان جام در جام باشگاه‌های اروپا درسال ۱۹۶۷ با تیم بایرن مونیخ، قهرمان جام باشگاه‌های جهان در سال ۱۹۷۶ باتیم بایرن مونیخ،۴ بار قهرمان جام حذفی آلمان با تیم بایرن مونیخ در سال‌های ۱۹۷۱.۱۹۶۹.۱۹۶۷.۱۹۶۶، ۵ بار قهرمان باشگاه‌های آلمان در سال‌های ۱۹۷۴.۱۹۷۳.۱۹۷۲.۱۹۶۹ به همراه بایرن مونیخ و درسال ۱۹۸۲ با هامبورگ،۳ بارنایب قهرمان آلمان در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۲ با تیم بایرن مونیخ و در سال ۱۹۸۱ با تیم هامبورگ، از دیگر افتخارات دوران بازی قیصر فوتبال اروپا بود.

بکن بائر در دوران مربیگری یک بار جام قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۰، را بالای سر برد و یک بار هم با ژرمن‌ها، نایب قهرمان جهان درسال ۱۹۸۶ شد.

قهرمانی در جام یوفا در سال ۱۹۹۶و قهرمانی باشگاه‌های آلمان در سال ۱۹۹۴ و یک نایب قهرمانی با تیم بایرن مونیخ، فصول طلایی کارنامه قیصر فوتبال اروپا را روایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار