جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴؛

خیز لاله‌های نارنجی اروپا برای شکار جام هجدهم

تهران (پانا) - مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، امشب با برگزاری دو دیدار ادامه پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خیز لاله‌های نارنجی اروپا برای شکار جام هجدهم

تیم فوتبال هلند در این مرحله به مصاف تیم فوتبال رومانی خواهد رفت. لاله‌های نارنجی اروپا،  هلند در گروه C این پیکارها قرار داشت و توانست فرانسوی‌ها را متوقف کند و به عنوان تیم سوم برتر گروه‌های حاضر در یورو 2024 به مرحله حذفی صعود کند. هلندی‌ها برای پیوستن به جمع برترین‌های اروپا به دنبال شکست تیم رومانی هستند.

ستارگان جوان تیم فوتبال هلند، فرنکی دیونگ و تئون کوپمینرس، هافبک ۲۶ ساله تیم فوتبال آتالانتا غایبان بزرگ این تیم در یورو 2024 هستند.

تیم فوتبال اتریش در دیدار بعدی امشب مقابل تیم فوتبال ترکیه صف آرایی خواهد کرد، تیم فوتبال ترکیه با وجود شکست 3 بر صفر مقابل تیم فوتبال پرتغال، پا به مرحله حذفی این پیکارها گذاشت.

دورنمایی از ستارگان ارتش لاله‌های نارنجی اروپا

قبل از پرداختن به ستارگان هلند، نخست باید درخشان‌ترین ستاره منظومه فوتبال هلند و جهان را بشناسیم، شوالیه لژیون فوتبال جهان، لقب فوتبالیست قرن اروپا را هم یدک می‌کشد. سه بار مرد سال فوتبال اروپا در ادوار جام ملت‌ها در سال‌های 1971، 1973، 1974 شد.

-کرایف-33nhpacxlj4h80fu4jaio0_8aae

کرایوف در دوران مربیگری‌اش در تیم فوتبال بارسلونا، گام‌هایی طلایی و ماندگار در تاریخ نیمکت آبی اناری‌ها برداشت. چهار بار پیاپی این تیم را قهرمان لالیگا کرد. ال سالوادور ، لقبی تاریخی است که هوادارن بارسلونا به یوهان کرایف دادند.

فن پرسی قاتل شیک پوش یکی از بهترین مهاجم های تاریخ هلند بود. کلایورت یکی دیگر از ستارگان نسل طلایی فوتبال هلند است. برکمپ مرد یخی فوتبال هلند،  در ۷۹ بازی ۳۷ گل برای تیم فوتبال هلند به ثمر رساند. روبن مرد سریع تاریخ فوتبال هلند در دوران پوشیدن پیراهن این تیم ۳۷ گل برای هلند به ثمر رساند.

ویلکس بهترین مینگینو یکی از بهترین مهاجم های اواخر دهه چهل و پنجاه میلادی در تیم های بزرگی مثل اینتر و والنسیا بازی کرد، این اسطوره الگوی یوهان کرایف بود. 

رود فان نیستلروی، مرگبارترین مهاجم های تاریخ فوتبال هلند بود. در کارنامه دوران بازی‌های خود در ۲۱۹ بازی برای یونایتد ۱۵۰ گل به ثمر رسوند و در دولیگ انگلیس و اسپانیا اقای گل شد. RVN هم مانند ویلکس ۳۵ گل برای تیم ملی هلند به ثمر رساند.

دیدار تیم‌های فوتبال هلند - رومانی امشب ساعت 19:30 به وقت ایران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار