کوپا آمریکای ۲۰۲۴:

برخورد اکوادور به صخره؛ جدال مرگ و زندگی ونزوئلا - مکزیک

تهران (پانا) - رقابت‌های کوپا آمریکای 2024، از بامداد پنجشنبه هفتم تیر، پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برخورد اکوادور به صخره؛ جدال مرگ و زندگی ونزوئلا - مکزیک

رقابت‌های کوپا آمریکای 2024، از بامداد پنجشنبه هفتم تیر، با بازی‌های گروه B ادامه پیدا خواهد کرد.

گروه B: جدال برای صدرنشینی

 در مهمترین این بازی‌ها، مکزیک به مصاف ونزوئلا خواهد رفت و اکوادور با جامائیکا دیدار خواهند کرد. تیم فوتبال اکوادور به صخره قاره آمریکا برخورد کرده است.

دیدار مکزیک و ونزوئلا، جدال برای صدرنشینی است. ونزوئلا به لطف یک گل زده بیشتر از مکزیک در صدر این گروه قرار دارد.

1709764_932

مکزیک یکی از میزبان‌های جام جهانی 2026 است، بیست‌وسومین دوره جام جهانی فوتبال 2026 از 31خرداد ۱۴۰۵ به طور مشترک توسط ۱۶ شهر در سه کشور  کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا میزبانی خواهد شد.

آشنایی با کارنامه فوتبالی میزبان‌جام جهانی 2026

اولین حضور تیم فوتبال مکزیک در جام جهانی به رقابت‌های جام جهانی 1930 به میزبانی اروگوئه بر می‌گردد. سال 1950 مکزیکی‌ها، در گروه میزبان این پیکارها، برزیل حضور داشتند که با 3 شکست متولی از جام کنار رفتند. جام جهانی 1954 سوئیس، هم تلخی خاصی برای تیم فوتبال مکزیک داشت که مجدد مقابل طلایی پوشان شکست خورد. سال 1958 به میزبانی سوئد، مکزیکی‌ها اولین تک امتیاز خود را از حضور در ادوار مختلف جام جهانی کسب کردند.

تیم فوتبال مکزیک در سال 1962 به میزبانی شیلی، طعم اولین پیروزی در ادوار جام جهانی را چشیدند، آنها مقابل تیم فوتبال  چکسلواکی سابق جشنواره گل به راه انداختند. مکزیک در جام جهانی 1966 انگستان، یک گل در دیدارهای گروهی به ثمر رساند و توانست تیم فوتبال فرانسه را متوقف کند.

جام جهانی 1970 به میزبانی مکزیک برگزار شد، مکزیک برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرد و در یک چهارم نهایی مقابل لاجوردی پوشان قاره سبز با جشنواره گل بدرقه شد و یک میزبانی تلخ را تجربه کرد. 

جام جهانی 1978 آر|انتین، یکی دیگر از صفحات تاریک عملکرد مکزیکی‌ها در ادوار جام جهانی بود، آنها در این دوره 12 گل در مرحله گروهی دریافت کردند.

تا جام جهانی 1986 مکزیکی‌ها در این رویداد مهم فوتبالی جهان غایب بودند و در این دوره برای دومین بار میزبانی جام جهانی را بدست آوردند. مکزیکی‌ها در این دوره با صعود به مرحله حذفی و شکست بلغارستان در دوره یک هشتم نهایی، مقابل تیم فوتبال آلمان غربی شکست خوردند و در رویای حضور در جمع چهار تیم برتر جهان ماندند.

مکزیک در جام جهانی 1994، که به میزبانی آمریکا برگزار شد در نبرد با تیم‌های فوتبال ایرلند، ایتالیا و نروژ توانستند به مراحل حذفی راه پیدا کنند، ولی در مقابل بلغارستان بازهم نتوانستند افتخاری دیگر به کارنامه فوتبالی خود اضافه کنند.مکزیک در جام جهانی 1998 فرانسه، تنها مقابل تیم فوتبال کره جنوبی به پیروزی رسید. مکزیکی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آلمان حذف شدند.

مکزیک در جام جهانی 2002 به میزبانی مشترک کره جنوبی و ژاپن، ایتالیا را متوقف کرد و از سد اکوادور و کرواسی گذشت. تیم فوتبال مکزیک در جام جهانی 2006 آلمان با تیم ملی فوتبال ایران در کنار پرتغال و آنگولا هم گروه بود که در دیدار مقابل یوزهای ایرانی 3 بار، تور دروازه ایران را به لرزه درآورد. آنها مقابل آرژانتین در یک هشتم نهایی حذف شدند.

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، با یک شگفتی برای مکزیکی‌ها در تاریخ فوتبالی کشور همراه بود، آنها توانستند در این دوره خروس اروپا را در قاره آفریقا ذبح کنند. فرانسه با 2 گل مقابل تیم فوتبال مکزیک شکست خورد. جام جهانی 2014 به میزبانی برزیل هم میدانی نبود که رویای مکزیکی‌ها را برای حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا برآورده کند، مکزیکی‌ها در مرحله گروهی ترمز برزیل میزبان را کشیدند و در یک هشتم نهایی در مقابل لاله‌های نارنجی اروپا شکست خوردند.

آخرین دوره حضور مکزیکی‌ها در جام جهانی به سال 2018 بر می‌گردد که این مسابقات به میزبانی روسیه برگزار شد، مکزیکی‌ها بعد از چند دوره ناکامی در مقابل ژرمن‌ها در این دوره یک بار توانستند تور دروازه آلمان را باز کنند و از سد دیدوار برلین عبور کنند. 

رقابت های گروه B امشب از ساعت 1:30 با دیدار ونزوئلا - جامائیکا و از ساعت 3:30 با دیدار مکزیک - اکوادور به پایان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار