معارفه مدرس VAR در فدراسیون پنج ستاره و بدون VAR تاج!

تهران (پانا) - با وجود اینکه کشور‌هایی مانند لبنان و سوریه که در سطوح پایین‌تری از فوتبال ایران قرار دارند از مدت‌ها قبل مجهز به سیستم VAR شده‌اند، سایت فدراسیون فوتبال ایران با انتشار خبر معرفی ابوالفضلی از سوی FIFA به عنوان مدرس VAR به شایعات عدم حضور کمک داور ویدیویی در نیم فصل اول دامن زد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
معارفه مدرس VAR در فدراسیون پنج ستاره و بدون VAR تاج!

با اعلام فیفا محمدرضا ابوالفضلی به عنوان مدرس VAR (سیستم کمک داور ویدیویی) تایید شد و در سمینار آموزشی مقدماتی کمک داوران ویدیویی که در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، وی به عنوان کمک مدرس در این دوره حضور داشت.

اما با توجه به اختلافات فدراسیون و شرکت تجهیز شروع لیگ برتر با VAR در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چراکه هنوز اعتبارات لازم از سوی شرکت توسعه و تجهیز در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است. شنیده شده این شرکت قصد دارد، تمامی مطالبات خود از فدراسیون فوتبال را از این مبلغ کسر کند که این موضوع با مخالفت این فدراسیون روبرو شده است.

در وضعیت کنونی و با توجه به تأخیر به وجود آمده، به احتمال فراوان هفته‌های ابتدایی و شاید نیم‌فصل اول لیگ برتر بدون VAR برگزار خواهد شد و قطعاً شاهد حواشی و درگیری‌های هرچه بیش‌تر در لیگ برتر خواهیم بود.

یکی از وعده‌های انتخاباتی مهدی تاج برای ورود به فدراسیون فوتبال، هماهنگی و فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات با حضور VAR بود و طی مدت اخیر بار‌ها از لزوم وجود کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران و تمامی باشگاه‌های لیگ برتر سخن گفته است، اما در عمل این وعده پس از گذشت مدت‌ها حضور دوباره تاج در فدراسیون فوتبال عملی نشده است و مشخص نیست وعده‌های رئیس فدراسیون فوتبال تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار