تکرار «جنگ روساریو» در قاب کوپا آمریکای 2024؛ عطش برزیلی‌ها برای فتح جام

مرد شیشه‌ای فوتبال برزیل غایب بزرگ کوپا آمریکا

تهران (پانا) - رقابت‌های کوپا آمریکای 2024 از بامداد یکم تیر آغاز شده است. آرژانتینی‌ها با کاپیتانی فوق ستاره فوتبال جهان لیونل مسی، دنبال دفاع از عنوان قهرمانی در این پیکارها هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تکرار «جنگ روساریو» در قاب کوپا آمریکای 2024؛ عطش برزیلی‌ها برای فتح جام

تب فوتبال در جهان به بالاترین درجه خود رسیده است. آتشفشان فوتبال در دنیا، با حرارت (یورو2024 و کوفاآمریکای 2024) فوران کرده و کوپا آمریکا، قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان است.

این رقابت‌ها به میزبانی آمریکا در 14ورزشگاه با حضور 16 تیم در چهار گروه آغاز شده است.۱۰ تیم آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا از قاره آمریکای جنوبی به همراه ۶ تیم، ایالات متحده، مکزیک، جامائیکا و پاناما، کانادا و کاستاریکا از قاره آمریکای شمالی و مرکزی، در این مسابقات حضور دارند.

171225628

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: مسی در اندیشه خداحافظی با جام

یاران لیونل مسی در این گروه با تیم‌های (پرو، شیلی، کانادا) هم‌گروه هستند. تیم فوتبال شیلی که به سرخ‌های آمریکای جنوبی معروف هستند، دنبال سنگ اندازی بر مسیر قهرمانی تیم فوتبال آرژانتین هستند.

برگ‌های افرای قاره آمریکای شمالی(کانادا) در تابستان فوتبالی 2024، نمی‌خواهند مقابل طوفان فوتبال آرژانتین، خزانی را در مستطیل سبز کوپا آمریکای 2024 تجربه کنند.

0vwbtydn

تیم فوتبال آرژانتین در دیدار نخست، کانادا را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، دو تیم فوتبال پرو و شیلی هم به تساوی رضایت دادند. 

گروه B: برخورد میزبان جام جهانی 2026 با صخره قاره آمریکا

تیم فوتبال مکزیک، هم گروهی با تیم‌های اکوادور، ونزوئلا، جامائیکا را در این گروه تجربه خواهد کرد. مکزیک یکی از میزبان‌های جام جهانی 2026 است.اکوادور، ونزوئلا و مکزیک به صخره آمریکای مرکزی برخورد کردند.

فردا سوم تیر، اکوادور به مصاف جامائیکا خواهد رفت و تیم فوتبال مکزیک مقابل ونزوئلا صف آرایی خواهد کرد.

گروه C: نگاه آمریکا به صعود با چاشنی میزبانی

آمریکای میزبان در این گروه، با تیم‌های اروگوئه، پاناما، بولیوی هم گروه است.

سبزپوشان بولیوی اولین دیدار خود را چهارم تیر مقابل تیم فوتبال آمریکا انجام می‌دهند و تیم‌های اروگوئه و پاناما هم به مصاف هم خواهند رفت. جزر و مد سرخ قاره آمریکا در این گروه با حضور پاناما جریان دارد.

گروه D: خط و نشان برزیل برای مدعیان کوپا آمریکای 2024؛ تب زرد در قاره آمریکا

تیم فوتبال برزیل در آخرین گروه کوپا آمریکای 2024، برای تیم‌های کلمبیا، پاراگوئه، کاستاریکا، زنگ خطر را به صدا درآورده است. طلایی پوشان برزیل در این رقابت‌ها برای جنگجوهای سفید و سرخ قاره آمریکای جنوبی خط و نشان کشیدند. تب زرد آمریکای جنوبی می‌خواهد برای صعود به مرحله حذفی در این گروه قربانی بگیرد. پنجم تیر برزیل به مصاف کاستاریکا خواهد رفت، پاراگوئه و کلمبیا دیگر بازی این گروه را برگزار خواهند کرد.

14010928000462_Test_PhotoN

حواشی کوپا آمریکای 2024؛ از خداحافظی مسی تا غیبت نیمار

لیونل مسی آخرین حضورش را در رقابت‌های کوپا آمریکای 2024 تجربه می‌کند. این فوق ستاره فوتبال جهان، فتح کوپاآمریکای ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲، را در کارنامه ملی خود دارد. کسب سومین قهرمانی متوالی بین‌المللی، دورنگاه مسی در این پیکارهاست.

غایب بزرگ این جام و تیم فوتبال برزیل، نیمار است که دوران نقاهت مصدومیت سختش را سپری می‌کند.

دوریوال جونیور سرمربی جدید تیم فوتبال برزییل که با تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور جایگزین فرناندو دینیز شده است، شب‌های حساسی رادر مسابقات کوپا آمریکای 2024 تجربه خواهد کرد.

2024_Copa_América_logo.svg

تیم فوتبال مکزیک با دو بار نایب قهرمانی کوپا آمریکا و پنج بار حضور نیمه‌نهایی این مسابقات، دیگر تیم مدعی جام است. آنها تا قبل از آغاز کوپا آمریکای 2024، قهرمانی جام طلایی کونکاکاف را در کارنامه دارند.

آمریکایی که یکی از میزبانان جام جهانی 2026 است، میزبانی کوپا آمریاکی 2024 را بر عهده دارد، تیم فوتبال آمریکا به سابقه چهار دوره حضور در این پیکارها، چهارمی کوپا آمریکا را در سال 2016 یدک می‌کشد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار