مصاف والیبالیست‌های ساحلی ایران با سامورایی‌ها

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان با توجه به صعود عمان به مرحله نهایی انتخابی المپیک، در نخستین دیدار این مرحله به مصاف ژاپن می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۸۱۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مصاف والیبالیست‌های ساحلی ایران با سامورایی‌ها

رقابت‌های والیبال ساحلی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره آسیا در سه مرحله پیگیری می‌شود که در مرحله نخست مسابقات منطقه‌ای تعیین کننده تیم‌های شرکت کننده در مراحل بعدی بود.

دیدار‌های این مرحله شهریور سال گذشته در پنج منطقه قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های قهرمان مستقیم به مرحله نهایی راه یافتند که تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی این سهمیه را دریافت کردند.

تیم‌های نایب قهرمان هر منطقه نیز به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند که مسابقات این مرحله امروز در شهر نینگبو ژیانگ شِن چین به قهرمانی عمان به پایان رسید تا سهمیه هشتم به عمانی‌ها برسد.

تیم‌های تایلند و عمان در فینال مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که عمانی‌ها در مجموع سه مسابقه دو بر یک به پیروزی رسیدند و به مرحله نهایی صعود کردند.

مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک یکم تا سوم تیر در نینگبو ژیانگ شِن چین برگزار می‌شود تا هشت تیم برای کسب تک سهمیه المپیک پاریس به مصاف یکدیگر بروند.

تیم‌های چین (میزبان و قهرمان منطقه شرق)، استرالیا (قهرمان ۲۰۲۱)، اندونزی (قهرمان جنوب شرق)، ایران (قهرمان منطقه مرکزی)، ژاپن (نایب قهرمان منطقه شرق)، نیوزیلند (قهرمان منطقه اقیانوسیه)، قطر (قهرمان منطقه غرب) و عمان د (قهرمان مرحله نیمه‌نهایی) در مرحله نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند.

بدین ترتیب با توجه به صعود عمان به عنوان هشتمین تیم به مرحله نهایی، ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار مرحله نهایی به مصاف ژاپن می‌روند و در صورت پیروزی در این مسابقه، در دومین مسابقه با برنده دیدار چین میزبان و عمان روبرو خواهند شد.

مردان والیبال ساحلی ایران در صورت شکست حریف دومین بازی در دیدار نهایی به مصاف تیم برتر گروه مقابل شامل (استرالیا، قطر، نیوزیلند و اندونزی) می‌روند.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی و سینا شوکتی بازیکنان اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک در چین هستند که در حال حاضر در کمپ تمرینی چین حضور دارند و روز گذشته در زمین شماره دو این مسابقات تمرینات خود را دنبال کردند.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی والیبال ساحلی را برعهده دارد، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه نیز به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی را در مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس همراهی خواهند کرد.

علاوه بر میزبان (فرانسه)، قهرمان جهان سال ۲۰۲۳ (جمهوری چک در مردان و آمریکا در زنان) ۲۲ تیم دیگر در هر گروه جنسیتی مسابقات والیبال ساحلی المپیک حضور خواهند داشت که ۱۷ تیم از رده‌بندی جهانی و ۵ تیم از مسابقات انتخابی مناطق مختلف جهان سهمیه دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار