مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

دوئل ایران و ازبکستان بدون برنده

ازبک ها یک امتیاز در تهران دشت کردند

تهران (پانا) - دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم فوتبال ازبکستان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دوئل ایران و ازبکستان بدون برنده

به گزارش خبرنگار پانا - تیم ملی فوتبال ایران در جریان برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فوتبال ازبکستان است. فوتبالیست‌های ایران در دیدار رفت به تساوی رضایت دادند.

تیم ملی  ایران به لطف تفاضل گل با وجود هم امتیازی با تیم فوتبال ازبکستان در صدر جدول گروه E قرار دارد. مهدی طارمی با پنج گل زده به دنبال ششمین گل خود در این دیدار است.

132139_669

یوزهای ایرانی، مقابل ازبک‌ها سفیدپوش هستند و ازبکستان با پیراهن آبی مقابل تیم ملی فوتبال ایران صف آرایی می‌کنند.

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+ازبکستان+در+انتخابی+جام+جهانی+۲۰۲۶ (1)

یاران امیر قلعه نویی در این دیدار به دنبال پیروزی و حفظ صدرنشینی هستند. آخرین تمرین تیم ملی فوتبال قبل از رویارویی با ازبکستان در هفته پایانی دور برگشت مرحله اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، شب گذشته در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شد.

مسیر منتهی به ورزشگاه آزادی به بازار داغ فروش البسه تیم ملی فوتبال تبدیل شده است، نوجوانان و جوانان دختر و پسر خوش غیرت ایرانی برای حمایت از یوزها، با سیمایی متفاوت وارد ورزشگاه شدند، چهره اغلب آنها با پرچم ایران نقاشی شده است. ساعت‌ها قبل از شروع بازی هواداران،  این سرمایه غنی و ارزشمند از ساعت‌ها قبل خود را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۷۰۲۰۹

هواداران نوجوان و جوان با در دست داشتن پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، برای حمایت از تیم ملی فوتبال ندای "ایران، ایران،ایران...." سر می‌دهند. برخی هواداران پیراهن تیم ملی را با شماره بازیکنان بر تن دارند.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۷۰۴۳۰

با یکی از این نوجوانان که سیمای نقاشی شده با پرچم ایران را داشت، می‌گفت از اهواز آمدم، تا بازیکنانی مانند طارمی و سردار آزمون را از نزدیک ببینم. دیگری که پرچم ایران را در داشت می‌گفت مهدی طارمی امروز ششمین گلش را می‌زند و آمدیم، تا بازیکنان محبوبمان را از نزدیک ببینیم.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۷۱۵۱۱

هوادار دیگری که با فرزند خود به ورزشگاه آزادی آمده بود، به نزد یکی از فروشندگان البسه رفت و از وی خواست، تا پرچم ایران را بروی صورت فرزندش نقاشی کند.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۷۰۰۰۲

این نقاشی‌ها تصویری در آیینه زلال دل میلیون‌ها ایرانی عاشق وطن و نام ایران است. خیلی از هواداران دختر هم غیرت‌مندانه با در دست داشتن پرچم ایران، نام پر افتخار و جاوید ایران اسلامی را فریاد می‌زدند.

یکی دیگر از هواداران می‌گفت، من از شمال ایران از کنار دریای نیلگون خزر آمدم، تا تیم ملی ایران را در این مسیر سخت حمایت کنم، با غرور می‌گفتند ایران امروز با تفاضل 2 گل از این میدان خارج خواهد شد،

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۶۵۹۳۲

هوادار دیگری به دوستش که دوتایی پرچم ایران را بردوش انداخته بودند، می‌گفت، امروز سردار آزمون یکی از گل‌های ایران را می‌زند. دیگری می‌گفت خط دفاعی باید مراقب مهاجمین ازبک باشد و در مجموع، محفل کارشناسی در جمع هواداران به شکل غیر رسمی برپا بود.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۷۱۱۲۷

یکی دیگر از هواران با لهجه زیبایی خوزستانی می‌گفت، ساعت‌ها راه آمدم تا امروز هم دیدار تیم ملی فوتبال را با ازبکستان تماشا کنیم و هم اینکه هرچند از روی سکوها، طارمی، آزمون و جهانبخش را از نزدیک ببینم، خیلی از هواردان با پیراهن تیم ملی و شماره‌های متفاوت به سمت ورزشگاه می‌رفتند.

IMG_۲۰۲۴۰۶۱۱_۱۶۵۴۲۱

با حضور در مجموعه ورزشی آزادی و استقرار در جایگاه خبرنگاران، حضور پرشور هواداران و تشویق بی امان آنها، موج خاصی در فضای ورزشگاه آزادی ایجاد کرده است، پرچم سه رنگ پر افتخار ایران را در سکوها به اهتزاز درآوردند.

مأموران نیروی انتظامی هم برای حفظ امنیت این بازی، از ساعت‌ها قبل در اطراف و داخل مجموعه ورزشی و اطراف مستطیل سبز مستقر شدند و با در سر داشتن سایه بان امنیت آفرینان برای ایران اسلامی در جایگاه‌های خود مستقر بودند و با مهربانی هواداران را به سمت سکوها هدایت می‌کردند. اورژانس هم در ورزشگاه مستقر بود، تا در صورت لزوم خدمات پزشکی ارائه دهند.

حواشی و صحنه های حساس بازی

استقبال متوسطی از سوی هواداران از دیدار تیم ملی فوتبال ایران- ازبکستان شد.  با ورود تیم ملی فوتبال ایران به ورزشگاه موجی از تظویق هواداران با سر دادن "ایران،  ایران،  ایران در فضای ورزشگاه طنین انداز شد. 

دقیقه ۳۲ با وجود موج حملات ایران، مهاجم تیم ازبکستان در صحنه تک به تک با بیرانوند،  فرصت گلزنی را از دست داد. دقیقه دوم وقت اضافه مدافع تیم فوتبال ازبکستان، به نفع تیم ملی فوتبال ایران موقعیت گل به خودی فراهم کرد که در نهایت دو تیم در پایان نیمه اول با نتیجه تساوی به رختکن رفتند.

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+ازبکستان+در+انتخابی+جام+جهانی+۲۰۲۶ (4)

تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۳۵صاحب یک ضربه کرنر شد و ایپ موقعیت هم ختم به گل نشد.امید نورافکن در دقیقه ۴۱نتوانست از موقعیت بدست آمده استفاده کند.  دقیقه ۴۴ بخاطر خطابروی مهدی ترابی یک ضربه ایستگاهی به نفع تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد که با بی دقتی نورافکن این موقعیت هم تبدیل به گل نشد. 

نیمه دوم با حمله ازبک ها آغاز شد. بیرانوند بعد از مهار شوت مهاجم تیم فوتبال ازبکستان به تشویق هواداران خانم حاضر در ورزشگاه واکنش نشان داد. دقیقه ۵۵ باز این امید نورافکن بود که این بار هم فرصت گلزنی را از دست داد. 

یکی از صحنه های زیبای این دیدار رویارویی اورونوف با کنعانی زادگان دو بازیکن پرسپولیس این بار با پیراهن دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان بود.

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+ازبکستان+در+انتخابی+جام+جهانی+۲۰۲۶ (3)

دقیقه ۶۸ مهدی طارمی توپ را با تیر دروازه ازبک ها آشنا کرد، ولی منجر به گل نشد. با ضربه سر شجاع خلیل زاده دقیقه ۸۲یک ضربه کرنر برای ازبک ها فراهم شد که این موقعیت را از دست دادند. دقیقه ۹٠ با خطا بروی اورونوف، ازبک ها صاحب ضربه کاشته شدنند که در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم در پایان این دیدار به تساوی رضایت دادند.

هدایت ممبینی دبیر فدراسیون فوتبال برای ورود به جایگاه اختصاصی مسئولین در ورزشگاه آزادی با مشکل مواجه شد و به وی اجازه ورود به جایگاه ویژه را ندادند و در نهایت بعد از کش و قوص فراوان وارد جایگاه شد.»

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+ازبکستان+در+انتخابی+جام+جهانی+۲۰۲۶ (2)

وزارت ورزش و جوانان این مشکل را برطرف کند

 هدایت ممبینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  «متاسفانه ما این مشکل را همیشه داشته و داریم.»

دبیر فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «خیلی از افراد را در جایگاه ویژه در مجموعه ورزش آزادی می‌بینیم که در عمر فوتبالیمان این افراد را در ورزشگاه ندیده‌ایم.» 

دیدار+تیم+های+ملی+ایران+و+ازبکستان+در+انتخابی+جام+جهانی+۲۰۲۶ (1)

ممبینی اظهار داشت:  «امیدواریم وزارت ورزش و جوانان این معضل و مشکل را برطرف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار