یورش کشتی‌گیران ایران برای شکار سهمیه از دایره طلایی بوداپست؛

اسماعیلی به المپیک رسید؛ اورتا مدعی اصلی طلا شد

تهران (پانا) - لوئیس اورتا با قهرمانی در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در مجارستان خود را به عنوان مدعی اصلی طلای المپیک معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی به المپیک رسید؛ اورتا مدعی اصلی طلا شد

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و یانوس وارگا روز‌های ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که وزن ۶۷ کیلوگرم در بوداپست مسابقات جالبی داشت.

کیوتارو سوگابه (ژاپن) می‌توانست انتقام باخت خود در مسابقات جهانی از محمدرضا گرایی (ایران) بگیرد. سعید اسماعیلی (ایران) اگر در بوداپست، گرایی را شکست می‌داد، می‌توانست به المپیک پاریس راه یابد. لری ابولادزه (گرجستان) می‌توانست در گرجستان مدعی این وزن شود.

اما در نهایت لوئیس اورتا خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی المپیک معرفی کرد و از رقبا پیشی گرفت و راه خود را برای رسیدن به مدال طلا در وزن ۶۷ کیلوگرم سری رنکینگ هموار و او را به یکی از افراد مورد علاقه برای مدال طلا در پاریس تبدیل کرد. اورتا در المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مدال طلا را به دست آورده بود. او می‌تواند به این شاهکار نادر یعنی کسب دو مدال طلا در المپیک در دو وزن مختلف دست یابد.

اورتا در نیمه نهایی مقابل اسماعیلی قرار گرفت. هیچکس انتظار نداشت اسماعیلی قهرمان آسیا و قهرمان جهان را به چالش بکشد، اما او اتفاقات متفاوتی را رقم زد و تا سه ثانیه آخر نیمه‌نهایی به خوبی از برتری خود مقابل اورتا دفاع کرد. اما در حالی که مسابقه وارد چند ثانیه پایانی می‌شد و اسماعیلی فکر می‌کرد اورتا شکست را پذیرفته است، برای جشن گرفتن به سمت گوشه ایرانی تشک به راه افتاد. اورتا حمله گسترده‌ای را آغاز کرد و اسماعیلی را برای کسب امتیاز، پرتاب کرد و چهار امتیاز دریافت کرد تا ۹-۷ پیروز شود.

اورتا بعداً ابولادزه را شکست داد و به راحتی مدال طلا را به دست آورد. با این حال، او در رده دوم رده‌بندی بازی‌های المپیک باقی خواهد ماند، زیرا حسرت جعفروف (آذربایجان) قبلاً جایگاه اول را به دست آورده است.

جعفروف در بوداپست کشتی می‌گرفت، اما به وزن ۷۲ کیلوگرم رسید. او ممکن است وزن خود را تغییر داده باشد، اما برای کسب مدال طلا در وزن بالاتر نیز مشکلی نداشت.

علیرغم باخت به اورتا، اسماعیلی خودش را جمع کرد و دومین جدال نهایی را در مقابل کیوتارو سوگابه (ژاپن) با نتیجه ۶-۵ پیروز شد، در حالی که گرایی، آندرس مونتانو (اکوادور) را ۳-۳ شکست داد و برنز دیگری را به دست آورد.

ایران تصمیم گرفت که گرایی و اسماعیلی در پایان روز، برای رقابت‌های المپیک پاریس در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، با هم مسابقه دهند. اسماعیلی و گرایی در حالی روی تشک رفتند که اسماعیلی در دو مبارزه متوالی، گرایی را با امتیازی مشابه تنیس (با نتایج ۶-۰ و ۶-۴) شکست داد تا در بازی‌های المپیک پاریس نماینده ایران باشد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، داوید لوسونچی (مجارستان) مطمئن شد که علی چنگیز (ترکیه) را در نیمه نهایی خواهد دید. این دو در شهریورماه گذشته پس از اینکه چنگیز، لوسونچی را شکست داد، عنوان مشترک قهرمانی جهان را به دست آوردند، اما کشتی‌گیر مجارستانی به دلیل اشتباهات داوران در یک درخواست تجدید نظر، برنده شد و مدال طلای مشترک به او اعطا شد.

در بوداپست چنین درامی مجدداً اتفاق نیفتاد، لوسونچی در زمانی که چنگیز تلاش می‌کرد تا با یک ضربه کار را تمام کند، او را پشت سر گذاشت، اما در نهایت لوسونچی فینال خود را مقابل سمن نوویکوف (بلغارستان) به دلیل آسیب دیدگی و بریدگی عمیق روی چانه از دست داد و به مدال نقره رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار