مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

لژیونرهای اردوگاه یوزها در یک قاب؛ عطش طارمی برای 6تایی شدن

آزمون در اندیشه عبور از سایه علی دایی در گلزنی به ازبک‌ها

تهران (پانا) - لژیونرها، شاهینِ شانس بر آسمان اردوگاه تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2026 هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لژیونرهای اردوگاه یوزها در یک قاب؛ عطش طارمی برای 6تایی شدن

مهدی طارمی که در اواخر حضور در تیم فوتبال پورتا به ستاره نجات آبی و سفیدها تبدیل شده و در آستانه پیوستن به جمع افعی‌های ایتالیا قرار دارد، می‌خواهد با گلزنی مقابل تیم فوتبال ازبکستان، خود را در جمع 6 تایی‌های جام جهانی قرار دهد.

طارمی در دیدار برگشت مقابل ازبک‌ها، بعد از هت تریک مقابل تیم فوتبال هنگ‌کنگ می‌خواهد ششمین گل خود در مقدماتی جام جهانی 2026 را در دروازه تیم فوتبال ازبکستان بکارد.

4949833

با درخشش امثال مهدی طارمی و سردار آزمون در فوتبال اروپا، نوک حمله تیم ملی فوتبال ایران برای هر تیمی زهردار است.

سردار آزمون کارنامه درخشانی از حضور در لیگ فوتبال روسیه ارائه کرد. چهار بار آقای گلی با زنیت سن‌پترزبورگ را در کارنامه دارد.

سردار فوتبال ایران، با پیراهن تیم فوتبال لورکوزن و یک سال بازی در تیم آ اس رم هم قابلیت فنی خود را در صحنه فوتبال اروپا به نمایش گذاشت.

سامان قدوس در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان نقش تخریب‌چی دارد. این هافبک قدرتی و با روحیه تهاجمی تیم ملی یکی از گزینه‌های جواد نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال بود، قدوس در کنار نورافکن، مأموریت کار تخریب، ارتباط خطوط و بازی‌سازی را برعهده دارند.

132196_753

علیرضا جهانبخش در 19 سالگی برای اولین بار به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شد و تا امروز به عنوان یک بازیکن با تجربه که استخوان‌بندی فوتبالی‌اش در تیم ملی شکل گرفت، بازو بند کاپیتانی یوزها را بر بازو دارد.

علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی خود را مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در همین بازی و پیروزی ۳–۰ برابر تایلند در ۲۴ آبان ۱۳۹۲ به ثمر رساند.

جهانبخش تجربه حضور در 3 دوره جام جهانی(جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، جام جهانی در روسیه ۲۰۱۸، قطر ۲۰۲۲) را در کارنامه فوتبالی خود دارد و می‌خواهد باز هم با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران چهارمین حضور در این رویداد مهم فوتبالی جهان را تجربه کند.

جهانبخش در ۸۳ بازی طی۱۱ سال با پیراهن تیم ملی ۱۷ بار دروازه حریفان را باز کرده است و  ۸ پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. شده است. آخرین گل کاپیتان تیم ملی در جام ملت‌ها برابر قطر زده شد.

جهانبخش شماره هفت تیم ملی را برتن می‌کند که اگر قرار بود، یکی از شماره‌های تیم ملی در تالار جاودانه‌های تاریخ ورزش کشور بایگانی شود، شماره هفت بود، زیرا این پیراهن سال‌ها برتن سلطان فوتبال ایران علی پروین بود. بازیکنان امروز تیم ملی فوتبال ایران باید بدانند میراث‌دار چه بزرگانی در تاریخ فوتبال این سرزمین هستند.

علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون ۳ بازیکن ایران هستند که هر کدام با ۳ گل زده بهترین آمار را برابر ازبکستان دارند و سردار آزمون و طارمی، دتنبال رکورد زنی در مقابل ازبک‌ها هستند.

132210_548

«اوستون ارونوف» و «جلال الدین ماشاریپوف» دو بازیکن تیم ازبکستان هستند که به واسطه حضور در دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران از سایر نفرات این تیم برای ایرانی‌ها شناخته تر محسوب می‌شوند.

«عبدالرئوف بوریف» به دلیل حضور در تیم المپیک ازبکستان و «عمر اشمورودوف» به دلیل مصدومیت کاروان ازبکستان را در سفر به ایران همراهی نکردند

شماره یک تیم ملی سالیان سال بر تن اسطوره‌هایی مانند ناصر حجازی تا قبل از نسل جدید فوتبال، احمدرضا عابدزاده که عقاب ایرانی بر فراز آسمان قاره کهن بوده است، این پیراهن بر تن دلاورمردانی بود که برای اعتلای نام ایران در مستطیل سبز همانند سرباز وطن برای اهتزاز پرچم ایران اسلامی «تا پای جان» جنگیدند.

تیم ملی فوتبال ایران به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر گروه E این رقابت‌ها قرار دارد و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است. برنده این دیدار می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

132205_558

هر دو تیم در جام ملت‌ها مقابل تیم ملی قطر از دور رقابت‌ها حذف شدند. ازبک‌ها در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند و تیم ملی ایران نیز در در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به عنابی‌ها واگذار کرد.

طبق اعلام امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال، سعید مهری در تمرینات تیم ملی دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند تیم ملی را در بازی با ازبکستان همراهی کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار