مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴؛

طلسم بلندقامتان ایران در سرزمین سامورایی‌ها

رقبای ایران را در هفته سوم لیگ ملت‌ها بشناسید

تهران (پانا) - هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از 15 خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شده ‌است و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طلسم بلندقامتان ایران در سرزمین سامورایی‌ها

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌هادر مصاف با ترکیه نتیجه را واگذار کرد.

محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه با هدایت پیمان اکبری بودند.

ترکیب تیم والیبال ترکیه:

مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا، بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه(لیبرو)

ست اول این دیدار به رالی جذاب میان دو تیم ملی والیبال ایران و تیم والیبال ترکیه تبدیل شده بود، بلندقامتان ایران با تفاضل 2، نتیجه را در این ست واگذار کردند.

A_KH8462-copy-1000x667

بلندقامتان ایران در ست دوم هم پشت سر رقیب خود امتیازگیری می‌کردند و در نهایت باز هم با اختلاف 2 امتیاز ست دوم را نیز به ترک‌ها واگذار کردند.

خطاهای فردی بازیکنان و پایین بودن کارایی حملات، از جمله نقاط ضعف یاران اکبری در ست سوم مقابل تیم والیبال ترکیه بود. بلندقامتان ایران ست سوم را با نتیجه 22- 25 به تیم والیبال ترکیه واگذار کردند.

شین موراناکا از ژاپن به عنوان داور اول و ماسیاس لوئیز جراردو  از مکزیک به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

این نخستین تجربه اکبری در سرمربیگری تیم ملی والیبال است و در غیاب پائز، تیم ملی والیبال شکست دیگری را این بار مقابل تیم والیبال ترکیه پذیرا شد.

امین اسماعیل‌نژاد امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدار برابر ترکیه 

امین اسماعیل‌نژاد با کسب 18 پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و کان گوربوز بازیکن شماره یک ترکیه با کسب 34 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.

jtz6gofrx7nqe8q7suvg-1-1000x667

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان بعد از شکست مقابل تیم والیبال ترکیه، اُفت روحی و روانی بلندقامتان والیبال ایران را عامل اصلی شکست ایران مقابل والیبالیست‌های ترکیه  در بطن بحران و طوفان ناکامی که کشتی والیبال ایران در آن قرار دارد، برشمرد.

بلندقامتان تیم ملی والیبال ایران، همانند انتخابی المپیک این بار در جریان برگزاری مسابقات مرحله مقدمانی لیگ ملت ها 2024، نیز بر موج ناکامی سوار بودند.

نتایج غیر قابل باور را رقم زدند، یاران پائز در دنیای توپ و تور جهان در حد و اندازه نام و اعتبار والیبال ایران ظاهر نشدند. والیبال ایران در منظومه چند ضلعی قدرت‌های والیبال آسیا قرار دارد و در والیبال جهان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ولی تا الآن در حد اعتبار ایران بازی نکرده است.

tycbhjnsjtlkajurjfqr-1000x667

رئیس فدراسیون والیبال، بعد از نتایج ضعیف تیم ملی والیبال، پائز سرمربی برزیلی تیم ملی را برکنار و پیمان اکبری را به عنوان سرمربی جدید تیثم ملی والیبال ایران منصوب کرد.

شکست مقابل ترکیه، اولین تجربه پیمان اکبری در سمت سرمربیگری تیم ملی والیبال بوده است، با رفتن پائز همچنان نوار ناکامی‌های تیم ملی والیبال ادامه دارد.

بازهم داستان سرمربی خارجی ناکارآمد در ورزش کشور از مستطیل سبز فوتبال به دنیای توپ و تور کشیده شده است. پائز نشان داد که مربی‌ای در حد و اندازه اعتبار نیمکت هدایت بلندقامتان ایران نیست.

ناکامی در بحث صعود به المپیک پاریس، ناراحتی والیبال دوستان و مردم ایران را بر انگیخت و سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال رسماً نسبت به نتایج ضعیف تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها والیبال را متعلق به مردم دانست و بر لزوم پاسخگویی در مقابل این ناکامی بزرگ به مردم تأکید کرد.

پیمان اکبری در مسابقات لیگ برتر والیبال تجرزبه هدایت تیم‌های پیکان، سایپا و شهرداری ارومیه را در کارنامه دارد.

از طرفی هم پیمان اکبری در  مسابقات قهرمانی والیبال جوانان جهان2023 که بلندقامتان ایران در قله جهان ایستادند، یکی از اعضای کادر فنی تیم بود. پیمان اکبری تا پایان مسابقات لیگ ملت های والیبال 2024 سکان هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را بر عهده خواهد گرفت.

پوشیدن پیراهن تیم ملی در رده‌های مختلف سنی و تجارب ارزنده مربیگری در لیگ والیبال کشور، پیمان اکبری را به بهترین گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران تبدیل کرد.

گوی و میدان در اختیار پیمان اکبری است، تا در ادامه لیگ ملت‌ها، بتواند ناکامی‌های اخیر را در کارنامه والیبال ایران با درخشش در این رویداد مهم والیبالی جهان کم رنگ کند، ولی جا ماندن از پرواز پاریس، نقدی بزرگ بر دوش متولیان والیبال کشور است که باید در بیان علل این ناکامی پاسخگو باشند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها که از تاریخ 29 خرداد تا سوم تیر 1403 به میزبانی شهر مانیل فیلیپین پیگیری خواهد شد، به مصاف تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان خواهد رفت. فقط فرانسه در جدول رده بندی لیگ ملت‌ها در قیاس با تیم‌های ایران، هلند، آمریکا و آلمان با قرار گرفتن بر رتبه چهارم حال و روز خوبی دارد.

A_KH0491-copy-1000x667

تیم ملی والیبال ژاپن، تنها تیم آسیایی است که در جمع بالانشینان جدول رده بندی لیگ ملت‌ها2024 قرار دارد. تیم‌های والیبال لهستان و ایتالیا رقابتی تنگاتنگ در صدر جدول دارند، برزیلی‌های مدعی با 13 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارند.

 

نگاهی به عملکرد رقبای ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها2024

تیم والیبال آلمان در هفته دوم این مسابقات 3 بر صفر مغلوب برزیلی‌ها شده بود.

تیم والیبال آمریکا توانسته بود آرژانتین نماینده آمریکایی جنوبی را در 3 ست زمین‌گیر کند. ولی مقابل ایتالیای مدعی تسلیم شد. آمریکایی‌ها با نتیجه 3 بر1 تیم والیبال صربستان را شکست دادند.

تیم والیبال آلمان که یکی دیگر از رقبای ایران در هفته سوم است، مقابل دیگر نماینده قاره کهن، تیم والیبال ژاپن نتیجه را 3 بر 2 واگذار کند. آلمانی‌ها برد مقابل بلغارستان را نیز در کارنامه دارند.

تیم والیبال هلند مقابل صربستان قعرنشین هم در هفته دوم لیگ ملت‌ها شکست خورده بود. تیم والیبال کوئبا مقابل هلند هم شکست را پذیرا شدند.

تیم والیبال فرانسه در هفته دوم، شگفتی ساز شد و لاجوردی پوشان مدعی دنیای توپ و تور را شکست داده‌اند. فرانسه این بار در مصاف با هلند، پیروز میدان بود.

جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی:

11

زمان دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

12

 

13

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار