دارا و ندارهای فوتبال جهان در شب جام؛

لشکرکشی کهکشانی برای فتح پانزدهمین جام اروپا

تهران (پانا) - دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ بین ۲ تیم رئال مادرید و دورتموند برگزار می‌شود و تکلیف قهرمان این دوره مشخص خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
لشکرکشی کهکشانی برای فتح پانزدهمین جام اروپا

یکی از جذابیت‌های این دیدار، مصاف بازیکنان سابق دو تیم در این رویارویی آلمانی - اسپانیایی است. ورزشگاه ومبلی لندن، میزبان لیگ قهرمانان اروپا جدال (رئال مادرید و دورتموند) است.

ناپولی، برگا و یونیون برلین، قربانیان دور گروهی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان بودند. لایپزیش، منچسترسیتی و بایرن مونیخ در مرحله حذفی حریف رئالی‌ها نشدند، کهکشانی‌های آسمان فوتبال اروپا، غول‌کشی به سبک رئال را در مستطیل سبز فوتبال قاره سبز به نمایش گذاشتند.

پاری سن ژرمن، آث میلان و نیوکاسل در گام اول لیگ قهرمانان اروپا، حریف تیم فوتبال دورتموند نشدند. آیندهوون، اتلتیکو مادرید،  پاری سن ژرمن با نیش زنبورهای طلایی آلمان از این میدان مهم خارج شدند.

۱۱ سال پیش در ورزشگاه ومبلی مقابل بایرن دیگر نماینده فوتبال آلمان شکست را در این مستطیل سبز تجربه کرده بود. در دیدار امشب مقابل رئالی‌ها، می‌خواهد از کابوس باخت در ومبلی خارج شود.  زنبورهای آلمانی برای سومین بار شیرینی حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند.

بوروسیا دورتموند به عنوان میهمان در فینال لیگ قهرمانان اروپا( ۱۹۹۶/۹۷)، یوونتوس را با نتیجه ۳ - ۱  شکست داد. زنبورهای طلایی فوتبال آلمان در فینال (۲۰۱۲/۱۳)، بایرنی‌ها ملقب به "اف.سی.هالیوود" ، "باوارایی‌ها" را شکست دادند.

80733

کهکشانی‌ها در تالار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان تیم "مهمان"، در دوره (۶۱-۱۹۶۰) با نتیجه ۵ - ۳ مغلوب بنفیکا شدند. کهکشانی‌ها در فینال دومی که باز هم مهمان بودند، مقابل افعی‌های ایتالیایی با قبول ۳ گل، دستاش از لمس جام دور ماند. در تقابل نمایندگان فوتبال انگلیس و اسپانیا، این کهکشانی‌ها بودند که مقابل لک لک‌های آنفیلد، قرمزپوشان لیورپول شکست را پذیرا شدند و جام در آشیانه لک لک‌های آنفیلد ماند.

رئال مادرید در فینال (۰۲-۲۰۰۱) که بازهم مهمان وبدند، مقابل بایر لورکوزن این بار به پیروزی رسیدند. رئالی‌ها در فینال ( ۱۷-۲۰۱۶)، مقابل بانوی پیر فوتبال ایتالیا، تیم فوتبال یونتوس، با ۴ گل جام را در ویترین افتخارات کهکشانی‌ها قرار دادند. رئال مادرید در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا( ۲۲-۲۰۲۱)،  لک لک‌های آنفیلد را از آشیانه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا پرواز داد و قله قهرمانی در فوتبال ایتالیا را سفید پوش کرد.

1815099_782

کهکشانی‌ها با حضور در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا مقابل زنبورهای فوتبال آلمان،  هجدهمین حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند.۱۴ بار جام قهرمانی مهمترین رویداد فوتبالی اروپا را بالای سر بردند و امشب برای فتح پانزدهمین بار این جام، دورخیز کردند. رئال در تجربه بازی با تیم‌های آلمانی شکست نخورده است و باید دید که زنبورهای طلایی فوتبال آلمان نیز مقابل کهکشانی‌ها شسکت را تجربه خواهند کرد یا خیر. "رئال مادرید ۲ – بایرلورکوزن یک؛ سال ۲۰۰۱"، "رئال مادرید ۷ – آینتراخت فرانکفورت ۳؛ سال ۱۹۵۹"، نتایج تقابل رئالی‌ها با نمایندگان فوتبال آلمان است.

رئال مادرید و دورتموند ۱۴ بار در طول تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که ۶ برد سهم رئال بوده و ۳ برد هم برای دورتموند به ارمغان آمده، اما ۵ بازی دیگر نیز با تساوی ۲ تیم همراه بوده است. رونالدو با ۷ گل برای رئال و رابرت لواندوفسکی به همراه اوبامیانگ و مارکو رویس با ۵ گل بهترین گلزنان تقابل ۲ تیم بوده‌اند که از این‌ها تنها رویس در دورتموند بازیکن فعال است که او هم پس از این بازی از جمع زنبور‌ها خداحافظی خواهد کرد. بلینگهام نیز شاخص‌ترین بازیکن این بازی است که برای هر ۲ تیم نیز سابقه بازی دارد.

کارلو آنچلوتی مردی برای تمام دهه‌ها نهمین مصاف با دورتمنود را در شرایطی تجربه خواهد کرد که در صفحه شطرنج فوتبال اروپا، 4 بار حریف را مات کرده و چهار بار هم سرنوشتی سیاه در صفحه سیاه و سفید شطرنج مهمترین رویداد فوتبالی قاره سبز داشته است.

htfxjgwj

رئالی‌ها با ۱۴ قهرمانی و  ۹۵۸ بازی، پرامتیاز‌ترین و به نوعی بهترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هستند.

مارکو رویس با انجام ۲۷۸ بازی برای زنبور‌ها و ثبت ۱۱۹ گل، بعد از بازی با رئال مادرید اردوگاه زرد و سیاه پوشان دورتموند را ترک خواهد کرد.

تونی کروس ستاره کهکشانی‌ها نیز با ثبت ۳۰۰ بازی و ۲۲ گل بعد از آخرین تجربه بازی با پیراهن رئال مقابل زنبورهای طلایی فوتبال آلمان، از سیاره کهکشانی‌ها خارج خواهد شد.

این دیدار امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.

از طرفی هم همزمانی این دیدار با هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، تصویری جالب از دارا و ندارهای فوتبال جهان را در آیینه فوتبال دنیا، تفاوت زمین تا آسمان فوتبال ایران با اروپا را نشان خواهد داد.  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار