لیگ بیست‌وسوم به ایستگاه آخر رسید؛

دوئل خارج از گود سرخابی‌ها در شب جام

فنونی‌زاده: لمس جام بیست‌وسوم دست خود پرسپولیسی‌هاست

تهران (پانا) - هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم فوتبال کشور، امروز 12 خرداد با 8 دیدار به پایان خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۸۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دوئل خارج از گود سرخابی‌ها در شب جام

سرخابی‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی در مهمترین این بازی‌ها آن هم در شب هیجان پایتخت، به ترتیب به مصاف تیم‌های فوتبال "مس رفسنجان" و "پیکان" خواهند رفت.

پرسپولیس

یاران اوسمار که سرنوشت قهرمانی را در دست خود می‌بینند، دنبال شکست دادن مسی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران هستند. تیم فوتبال مس رفسنجان، با 35 امتیاز در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

از طرفی دیگر در آن سوی گود نبرد برای قهرمانی، استقلالی‌ها در شرایطی به دیدار پیکان خواهند رفت که در صورت پیروزی مقابل یاران عنایتی، شکست پرسپولیس مقابل مس رفسنجان یا تساوی دو تیم، می‌توانند جام بیست و سوم را به خانه ببرند.

تیم فوتبال پیکان، شرایط بسیار متفاوتی نسبت به مس رفسنجان دارد و با 27 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد، این تیم هنوز از زیر سایه خطر سقوط به دسته اول خارج نشده است، شاهین ناکامی و خداحافظی از لیگ برتر، هنوز بر فراز اردوگاه پیکانی‌ها در حال پرواز است.

تیم‌های فوتبال فولاد و استقلال خوزستان به ترتیب با 26 و 25 امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند، فولادی‌ها در هفته پایانی لیگ بیست و سوم، میهمان تیم فوتبال نساجی هستند و برای تصاحب جایگاه این تیم و فرار از تله سقوط به مازندران لشکرکشی کردند. استقلال خوزستان هم از هوادار میزبانی می‌کند. تیم‌های پیکان و فولاد تهدید کننده جایگاه تیم‌های فوتبال هوادار و نساجی هستند.

جایگاه تیم فوتبال پیکان در جدول بسیار لغزنده است، زیرا در صورت برد تیم‌های فوتبال فولاد و استقلال خوزستان، این تیم در پرتگاه سقوط قرار خواهد گرفت. پیکانی‌ها برای اینکه به پارکینگ لیگ دسته اول نروند، باید در جاده لیگ بیست و سوم از ایستگاه استقلال عبور کند. یاران عنایتی در دیدار مقابل تیم فوتبال استقلال، محکوم به برد هستند، باید دید اندیشه کدامیک از سرمربیان دو تیم بر دیگری فائق خواهد آمد.

1941879

تیم فوتبال سپاهان، هم که با اختلاف 3 امتیاز نسبت به تیم فوتبال تراکتور در جایگاه سوم قرار دارد، میزبان شمس آذری است که در دیدار هفته قبل مقابل پرسپولیس، شکست سنگینی را در خانه متحمل شد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اوستون اورونوف، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با پیکان: 

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، جلال الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو

استیج قهرمانی مربوط به تیم استقلال شب گذشته به استادیوم دستگردی منتقل شد.

swzcnaz5

شایعات پیرامون استفاده از طلا در جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور با اظهار نظر محمدرضا کشوری فرد، دبیر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال فوتبال به این شایعات پایان داده شد.

محمدرضا کشوری‌فرد گفته بود: مطمئناً ارزش مادی هم دارد، ولی در آن طلا به کار نرفته است.

 

باشگاه پرسپولیس، تصویر جالبی را برای پوستر بازی مس رفسنجان استفاده کرد.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌و گو با پانا، در آستانه دیدار (پرسپولیس -  مس رفسنجان)، اظهار کرد: «پرسپولیس، بازی حساسی مقابل مس رفسنجان پیش رو دارد و کارنامه تیم فوتبال مس، سختی این بازی را نمایان می‌کند.»

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: «مس رفسنجان با 35 امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد، برد و باخت مقابل پرسپولیس، این تیم را از جایگاه فعلیش تکان نخواهد داد.»

فنونی زاده ادامه داد: «پرسپولیس تا زمانی که گلی دریافت نمی‌کند، بازی خود را انجام می‌دهد و از طرفی در نیمه دوم طوفانی بازی می‌کند، ما هم به این مدل بازی پرسپولیس عادت کردیم.»

بازیکن سال‌های دور باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: «بعد از دریافت گل، تازه موتور پرسپولیس روشن می‌شود و با این مدل طوفانی بعد از کامبک مقابل استقلال خوزستان، شمس آذری را شکست داد که در لیگ بیست و سوم، یقه تیم‌های بزرگ را گرفته بود. این تیم در خانه اسیر طوفان پرسپولیس شد.»

فنونی زاده بیان کرد: «نباید از حق گذشت، تیم فوتبال شمس‌آذر هم مقابل پرسپولیس بازی جسورانه‌ای را ارائه داد. ولی در این دیدار هافبک دفاعی پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشت و تمام بازیکنان خوب ظاهر شدند.»

استقلال+و+پرسپولیس

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه لمس جام بیست و سوم دست خود پرسپولیسی‌هاست، تصریح کرد: «قهرمانی پرسپولیس دست هیچ تیمی نیست.»

فنونی‌زاده با تأکید بر اینکه استقلال با نتیجه‌هایی که در هفته‌های اخیر گرفت‌، موقعیت قهرمانی را به دست پرسپولیسی‌ها سپرد، اضافه کرد: «در بحث تفاضل گل، هم پرسپولیس شرایط خوبی دارد.»

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه پرسپولیس نباید مس رفسنجان را دست کم بگیرد، گفت: «باید با انگیزه بالا مقابل این تیم صف‌آرایی کند. ان‌شاءالله جشن قهرمانی را در ورزشگاه آزادی خواهیم گرفت.»

فنونی‌زاده در نگاهی هم به دیدار پیکان - استقلال تهران، اظهار کرد: «شرایط دو تیم در جدول کاملاً متفاوت است. پیکان یک تیم چِغر است و استقلال هم بازی سختی مقابل این تیم دارد.»

*8 دیدار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور در ایستگاه بیست و سوم به طور همزمان ساعت 19 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار