دوومیدانی غرب آسیا - بصره؛

شکار مدال‌های رنگارنگ قاره کهن توسط بانوان دونده ایران

صید طلای آسیا توسط پریسا عرب در مسافت ۵۰۰۰ متری

تهران (پانا) - بانوان دونده تیم ملی ایران در مسابقات دو و میدانی غرب آسیا، مدال‌های رنگارنگی را در رشته‌های مختلف کسب کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شکار مدال‌های رنگارنگ قاره کهن توسط بانوان دونده ایران

در ادامه پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا، پریسا عرب قهرمان دو‌های استقامت تیم‌ملی کشورمان در رقابت ماده ۵۰۰۰ متر با پشت سر گذاشتن همه رقبای خود مقتدرانه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. پریسا عرب با ثبت حد نصاب، ۱۶:۳۷.۸۰دقیقه عنوان نخست و مدال طلا این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

1

پریسا عرب با ثبت این زمان رکورد ملی ماده ۵۰۰۰ متر بانوان کشورمان را نیز که با حد نصاب ۱۶:۳۷.۸۴دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران) در اختیار خودش بود را بهبود بخشد. بانوی استقامتی کشورمان روز گذشته نیز در دو ۱۰۰۰۰ متر مسابقات قهرمانی غرب آسیا گردن آویز طلا گرفت و قهرمان شد. پس از عرب نمایندگان کشور عراق دوم‌و سوم شدند.

11175543_401

مانا حسینی پرتابگر جوان و خوش آتیه تیم‌ملی کشورمان در رقابت ماده پرتاب نیزه، با ثبت حد نصاب ۵۰.۵۷متر به عنوان قهرمانی رسید و نشان طلا دریافت کرد. پس از مانا حسینی نمایندگان کشور‌های عمان و‌قطر به ترتیب در جایگاه‌های دوم‌ و‌ سوم قرار گرفتند.

11175540_851

عسل‌علی‌قلی از ایران با عبور از مانع ۱.۷۰ متر نایب قهرمان پرش ارتفاع شد و به نشان نقره دست پیدا کرد. 

11175537_362

در دو ۴۰۰ متر با مانع بانوان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۱:۰۰.۹۹ دقیقه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد. 

عیدیان رکورددار دو ۴۰۰ متر با مانع کشورمان نیز در ماده ۴۰۰ متر ضمن ایستادن بر سکوی نخست و کسب نشان طلا حدنصاب ملی رده سنی جوانان این ماده را نیز بهبود بخشیده بود. 

پس از او شهلا محمودی دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱:۰۱.۵۱ دقیقه به‌عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نایب قهرمان شد.

پس از او محیا نعیمی دیگر نماینده کشورمان نیز با عبور از ارتفاع ۱.۷۰ متر و یک خطای بیشتر در جایگاه سوم ایستاد و نشان برنز گرفت. در این ماده نماینده کشور عراق با حد نصاب ۱.۷۷ متر قهرمان شد. 

دختران تیم دو و میدانی ایران، توانستند در قاره کهن، همانند دیگر بانوان ورزشکار ایران در قله آسیا خوش بدرخشند.

در آستانه المپیک پاریس، باید یک سهم ویژه به لحاظ مدال آوری را به بانوان ورزشکار ایران اختصاص دهیم، زیرا در میادین مختلف ورزشی، توانمندی و غیرت بانوان ایرانی را به دنیا نشان دادند.

ندا شهسواری عضو تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در کنار مهدی الفتی ملی پوش دهه هفتادی تیم ژیمناستیک کشورمان،  پرچمداران کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود.

فاطمه مجلل بانوی قایقران کشورمان نیز به عنوان پرچمدار مراسم اختتامیه المپیک پاریس انتخاب شده است.

بانوان ورزشکار ایران، هم‌پای مردان ورزش ایران در میادین مختلف ورزشی دنبال افتخار آفرینی برای ایران اسلامی هستند. بانوان ورزشکار ایران، حتی در دنیای توپ و تور هم برای نام ایران افتخار آفرین بوده و هستند. 

حمایت‌های مادی و معنوی از بانوان ورزشکار، ضمانتی برای توسعه ورزش بانوان و فتح قلل قهرمانی در آوردگاه‌های معتبر جهان است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار