پیام تسلیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی به‌مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

تهران (پانا) - در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی و تیم همراهش، فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی مراتب تسلیت خود را اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی به‌مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و تیم همراه در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت، فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و چهره‌های ورزشی با انتشار پیام‌های جداگانه، مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت شریف ایران اعلام کردند.

فدراسیون کشتی

فدراسیون کشتی به نمایندگی از جامعه کشتی کشور شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

در متن تسلیت جامعه کشتی چنین آمده است: جامعه کشتی کشور شهادت خادم‌الرضا و خادم ملت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه شهر تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور، تعدادی از محافظان و خلبان و پرسنل پرواز بالگرد را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماید.

فدراسیون وزنه‌برداری

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به تاسی از آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ» شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراهش را تسلیت گفت.

در متن تسلیت فدراسیون وزنه‌برداری چنین آمده است: خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نایل گردید و آسمانی شد. فدراسیون وزنه‌برداری با نهایت تالم، عروج رییس‌جمهور مردمی، محبوب، پرتلاش و مجاهد، شهید آیت الله رییسی و همراهان خدمتگزار ایشان، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و وفادار ایران تسلیت می‌گوید.

فدراسیون والیبال

فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران شهادت رئیس جمهور و همراهان در حادثه بالگرد را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت و نوشت: ارواح طیّبه‌ شهیدان، روح مطهّر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهوری و همراهان را در آغوش گرفت. سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه مختلف با دشمنان، سرانجام رئیسی را به این مقام والا رساند. فدراسیون والیبال شهادت این عزیزان را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح مطهّر آنها تبریک و به مقام معظم رهبری و ملّت ایران تسلیت می‌گوید.

فدراسیون تکواندو

در پی شهادت سید شهیدان خدمت، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو این ضایعه را به ملت شریف ایران و جامعه ورزش تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت رئیس فدراسیون تکواندو آمده است: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سرپیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‌اند. خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و وطن پرست واقعی باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران گردید. اینجانب به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه، دبیرکل، نواب رئیس، روسای کمیته‌ها، کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو، پاراتکواندو و پومسه، مربیان، داوران و خانواده تکواندو شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

فدراسیون ورزش‌های همگانی

فدراسیون ورزش‌های همگانی با انتشار پیام تسلیت چنین نوشت: همراه با همه اقشار جامعه، خانواده بزرگ ورزش‌های همگانی نیز در عزای شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و همراهانشان در سانحه بالگرد سیاه‌پوش شد. فدراسیون ورزش‌های همگانی این فقدان عظیم و شهادت رئیس جمهور محبوب، این خادم امام رضا (ع)، خادم ملت و همراهانشان را به حضرت ولیعصر (ع)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گوید.

فدراسیون دوومیدانی

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومدانی نیز مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس جمهور دولت مردمی همراهان ایشان را در سانحه‌ سقوط بالگرد حین ماموریت را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.

در پیام سرپرست فدراسیون آمده است: این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم همه ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران ورزش دوومیدانی ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

فدراسیون ورزش کارگری

جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت گفت.

فدراسیون جانبازان و توان‌یابان

فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان این فقدان را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفت.

فدراسیون پزشکی ورزشی

غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی، شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جهادی و مردمی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

فدراسیون شطرنج

در پیام تسلیت فدراسیون شطرنج چنین آمده است: شهدات هنر مردان خداست. فدراسیون شطرنج این فقدان را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوید.

فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال با انتشار پیامی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در سفر به استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. همچنین سایت فدراسیون فوتبال پیام تسلیت تیم ملی فوتبال جوانان را نیز به این شرح منتشر کرد و نوشت: شهادت سید راه خدمت آیت‌الله ابراهیم رییسی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم و مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر اعضای تیم همراه در بالگرد رئیس جمهوری غمی حزین در کاروان جوانان فوتبال کشورمان ایجاد کرد. اعضای تیم ملی جوانان ایران همچون سایر آحاد جامعه خود را شریک این ماتم دانسته و تسلیت عرض می‌کند.

فدراسیون ژیمناستیک 

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه ایشان پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: «بسم رب‌الشهدا. شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه، چنان تاثربرانگیز و نابهنگام است که نمی‌توان آن را باور داشت. آیت‌الله رئیسی در طول مدتی که سمت ریاست جمهوری را برعهده داشتند لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنداشتند و به واقع ایشان را باید شهید راه خدمت نامید.

مرور کنیم آخرین خاطره از حضور ایشان در بین برگزیدگان قهرمان ورزش کشور را. فقط چندین روز از این اتفاق گذشته است و نمی‌توان تصور کرد که دیگر چنین خاطره‌ای رقم نخواهد خورد.

اینجانب به نمایندگی جامعه بزرگ و فرهیخته ژیمناستیک ایران، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن شهدای گرامی، علو درجات را خواستارم.»

فدراسیون کوهنوردی

فدراسیون کوهنوردی در پیام تسلیت خود نوشت: با قلبی آکنده از اندوه، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، خادم‌الرضا، خادم مردم ایران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمد آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و هیات همراه را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت عرض می نمائیم.

فدراسیون هندبال 

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال نیز در پیامی شهادت جانسوز آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران اسلامی و جمعی از یارانش را تسلیت گفت و نوشت: آن ذریه پاک حضرت زهرا (س)، عالم پارسا و مجاهد نستوه که عمر با برکت خود را در تاریخ انقلاب اسلامی در نهادهای مهم قضایی، سیاسی و فرهنگی کشور در خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت، یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.

فدراسیون بدمینتون 

در پیام تسلیت فدراسیون بدمینتون آمده است: شهادت خادم‌الرضا، خادم جمهور ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه را خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و علو درجات این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.

فدراسیون اسکی 

فدراسیون اسکی اعلام کرد: خانواده اسکی و ورزش‌های زمستانی نیز همراه با همه اقشار جامعه عزادار شهادت رئیس جمهور محبوب و همراهانش و این فقدان عظیم است.

فدراسیون تنیس روی میز

متن پیام تسلیت فدراسیون تنیس روی میز در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیات همراه به این شرح است: جامعه پینگ‌پنگ کشور، شهادت رئیس جمهور عزیز محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند موجی از غم و اندوه را در پی داشت را به ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نماید.

فدراسیون قایقرانی

در پیام تسلیت فدراسیون قایقرانی آمده است: ضمن ابراز همدری با خانواده‌های داغدار این عزیزان، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان گران‌قدر ایشان را در این سانحه به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. از درگاه یزدان پاک، رضوان و مغفرت الهی را برای همه این شهدای والامقام می‌طلبیم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شهید پرور ایران مسئلت داریم.

باشگاه‌های ورزشی و سازمان ورزش شهرداری تهران

باشگاه‌های فرهنگی- ورزشی کشور از جمله باشگاه‌ استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، نساجی مازندران و... نیز با انتشار پیام‌های جداگانه شهادت رئیس جمهور و تیم همراه را به ملت ایران تسلیت گفتند.

سازمان ورزش شهرداری تهران نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراهش نوشت: برای این خدمتگزاران راستین انقلاب اسلامی رحمت و غفران الهی را مسئلت می‌نماییم.

فدراسیون بوکس

همچنین در متن پیام سیدروح‌الله‌ حسینی رئیس فدراسیون بوکس آمده است: 

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ / خبر شهادت رییس‌ جمهور مردمی ‌و محبوب کشورمان و همچنین هیات همراه ایشان، موجب غم و اندوه مردم ایران اسلامی شده است.

به نمایندگی از خانواده بوکس کشور،  شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوندمنان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان، امام حسین (علیه السلام) را خواستاریم.

فدراسیون تنیس

در پیام فدراسیون تنیس آمده است: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در این سانحه هوایی، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

فدراسیون تنیس ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران همنشینی این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند متعال خواستار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار